K2 Internet zapowiada osiągnięcie średniorocznego wzrostu przychodów o 20 proc. oraz 15-20 proc. rentowności EBITDA - podała spółka w strategii do 2023 roku. Firma chce kontynuować wypłatę dywidendy. Zarząd rekomenduje, by do akcjonariuszy trafiło 1 zł na akcję z zysku za 2020 rok.


Strategia zakłada rozwój spółki w trzech segmentach: software (projektowanie i realizację rozwiązań informatycznych), cloud (biznes Oktawave - rozwój własnej platformy infrastructure as a service oraz doradztwo w zakresie chmury obliczeniowej) oraz marketing (biznes K2 Precise i Agencja K2 - m.in. doradztwo i realizację kampanii marketingowych).
Spółka zapowiada osiągnięcie średniorocznego tempa wzrostu przychodów na poziomie 20 proc. oraz rentowność EBITDA w wysokości 15-20 proc. (z wyłączeniem nowych projektów, które mogą skutkować przejściowym obniżeniem marży). Firma planuje zwiększyć udział przychodów eksportowych w sprzedaży.
Po trzech kwartałach 2020 roku przychody grupy wzrosły o prawie 9 proc. rok do roku, do 83,2 mln zł. EBITDA w tym okresie wzrosła ponad trzykrotnie do 10,9 mln zł, co oznacza marżę na poziomie 13,1 proc.
"Segment software ma największy udział przychodów eksportowych w naszej grupie. Z tym biznesem wiążemy największe nadzieje, jeśli chodzi o wzrost przychodów operacyjnych i naszą ambicją tutaj jest przekraczanie 20 proc. średniorocznego wzrostu przychodów operacyjnych. Szans na realizację tych ambicji upatrujemy we wzroście eksportu oraz w zwiększaniu zakresu usług" - powiedział podczas konferencji wiceprezes Michał Paschalis-Jakubowicz.
W segmencie chmurowym spółka zakłada wzrost przychodów na poziomie ponad 15 proc.
"Biznes chmurowy został dotknięty sytuacją pandemiczną, ale to nie oznaczało zmniejszenia skali biznesu - spowolniło tylko tempo jego wzrostu. Zakładamy, że dynamika będzie przekraczała 15 proc. średniorocznie. Za tym powinien pójść wzrost rentowności EBITDA i EBIT" - powiedział wiceprezes.
"Obszary, które wymagają inwestycji to obszary związane z szerszym +go to market+, więc z jednej strony z rozwojem programów partnerskich dla software house'ów, a z drugiej wyjściem z ofertą na rynki zagraniczne - głównie z ofertą usługową" - dodał.
Wiceprezes wskazał, że segment marketingowy został znacznie silniej dotknięty pandemią niż dwa pozostałe.
"Nadal jednak zakładamy wzrost przychodów w granicach 10 proc. średniorocznie, który będziemy chcieli realizować dzięki pewnym wyróżnikom naszego segmentu. Te wyróżniki skupione są głównie wokół oferty, dotyczącej cyfrowej transformacji dla marek" - powiedział.
W ostatnich czterech kwartałach przychody operacyjne segmentu software wyniosły 31,2 mln zł, segmentu chmurowego 16,4 mln zł, a marketingowego 23,1 mln zł.
K2 Internet chce wypłacać dywidendę corocznie, z wyjątkiem sytuacji, gdy zyski będą przeznaczane na inwestycje. Za rok 2020, zarząd przewiduje zarekomendowanie walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł za akcję. Przy kursie spółki z godz. 9:10 oznaczałoby to stopę dywidendy na poziomie 4,2 proc.
Uzupełnieniem wzrostu organicznego grupy do 2023 roku mają być akwizycje komplementarne do aktualnej działalności grupy, a także nowe przedsięwzięcia.
"Obecnie projektem o tej charakterystyce jest K2Bots, czyli czatbot wspierający pracę działów obsługi klienta, oferowany w modelu SAAS. Założenia projektu w 2021 roku przewidują dalszy jego rozwój i finansowanie przez grupę oraz wejście na rynki zagraniczne" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)
kuc/ sar/

























































