Dino Polska miał w III kw. 63,5 mln zł zysku netto, sprzedaż LFL wzrosła rdr o 16,1 proc.

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2017 roku 63,5 mln zł wobec 59 mln zł konsensusu i wobec 52 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Grupa wypracowała w tym czasie 1,22 mld zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 33,1 proc. Sprzedaż LFL wzrosła o 16,1 proc. wobec 10,8 proc. rok wcześniej.

(Dino)

[Aktualizacja 09.04] Na starcie środowej sesji akcje Dino Polska drożeją o blisko 3 proc. To kontynuacja środowego ruchu w górę o 2,48 proc. Warto pamiętać, że akcje spółki mają zostać włączone do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Dino sięgnęły 3.238,6 mln zł i były o 32,2 proc. większe niż rok temu.

"Oznacza to, że przychody po trzech kwartałach osiągnęły już poziom zbliżony do wypracowanego przez grupę w całym 2016 roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł po trzech kwartałach 2017 r. 15,2 proc. wobec 10,5 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej" - podano w komunikacie.

W okresie styczeń–wrzesień 2017 r. grupa wypracowała zysk netto na poziomie 140,7 mln zł, co oznacza wzrost o 24,2 proc. rok do roku.

Zysk EBITDA wzrósł w trzecim kwartale rdr o 37,3 proc. do 108,9 mln zł. EBITDA po dziewięciu miesiącach wyniosła 275,2 mln zł, co również oznacza wzrost o 37,3 proc.

Na koniec września 2017 roku sieć Dino liczyła 718 sklepów, o 129 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

"Równocześnie grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 41,7 proc. więcej niż przed rokiem" - podała spółka.

W okresie trzech kwartałów otwartych zostało łącznie 90 nowych sklepów Dino wobec 78 otwarć rok wcześniej. W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.

Na koniec września 2017 r. grupa miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów.

"Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku" - podano w komunikacie.

"W całym 2017 roku planujemy otworzyć przynajmniej 140 sklepów" - poinformował prezes Szymon Piduch.

Wyniki Dino Polska w trzecim kwartale 2017 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników (dane w mln zł)
3Q2017
wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2017 rdr
Przychody 1220,2 1209,0 0,9% 33,1% 10,1% 3238,6 32,2%
EBITDA 108,9 105,0 3,7% 37,3% 57,2% 275,2 37,3%
EBIT 86,4 82,9 4,3% 45,5% 27,0% 200,8 33,9%
zysk netto j.d. 63,5 59,0 7,6% 22,3% 36,1% 140,7 24,2%
marża EBITDA 8,9% 8,7% 0,24 0,56 2,67 8,50% 0,47
marża EBIT 7,1% 6,9% 0,23 0,60 0,94 6,20% 0,08
marża netto 5,2% 4,9% 0,32 -0,46 0,99 4,34% -0,28

sar/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
DINOPL 4,57% 71,10
2017-11-22 17:01:17
WIG -0,03% 63 993,34
2017-11-22 17:15:00
WIG20 0,02% 2 489,50
2017-11-22 17:15:00
WIG30 -0,14% 2 859,70
2017-11-22 17:15:00
MWIG40 -0,31% 4 823,93
2017-11-22 17:15:00
DAX -1,17% 13 015,50
2017-11-22 17:35:00
NASDAQ 0,07% 6 867,36
2017-11-22 22:01:00
SP500 -0,07% 2 597,02
2017-11-22 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl