Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2017 roku 63,5 mln zł wobec 59 mln zł konsensusu i wobec 52 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Grupa wypracowała w tym czasie 1,22 mld zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 33,1 proc. Sprzedaż LFL wzrosła o 16,1 proc. wobec 10,8 proc. rok wcześniej.


[Aktualizacja 09.04] Na starcie środowej sesji akcje Dino Polska drożeją o blisko 3 proc. To kontynuacja środowego ruchu w górę o 2,48 proc. Warto pamiętać, że akcje spółki mają zostać włączone do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Dino sięgnęły 3.238,6 mln zł i były o 32,2 proc. większe niż rok temu.
"Oznacza to, że przychody po trzech kwartałach osiągnęły już poziom zbliżony do wypracowanego przez grupę w całym 2016 roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł po trzech kwartałach 2017 r. 15,2 proc. wobec 10,5 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej" - podano w komunikacie.
W okresie styczeń–wrzesień 2017 r. grupa wypracowała zysk netto na poziomie 140,7 mln zł, co oznacza wzrost o 24,2 proc. rok do roku.
Zysk EBITDA wzrósł w trzecim kwartale rdr o 37,3 proc. do 108,9 mln zł. EBITDA po dziewięciu miesiącach wyniosła 275,2 mln zł, co również oznacza wzrost o 37,3 proc.
Na koniec września 2017 roku sieć Dino liczyła 718 sklepów, o 129 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
"Równocześnie grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 41,7 proc. więcej niż przed rokiem" - podała spółka.
W okresie trzech kwartałów otwartych zostało łącznie 90 nowych sklepów Dino wobec 78 otwarć rok wcześniej. W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.
Na koniec września 2017 r. grupa miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów.
"Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku" - podano w komunikacie.
"W całym 2017 roku planujemy otworzyć przynajmniej 140 sklepów" - poinformował prezes Szymon Piduch.
Wyniki Dino Polska w trzecim kwartale 2017 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników (dane w mln zł) |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
3Q2017 |
wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2017 | rdr |
Przychody | 1220,2 | 1209,0 | 0,9% | 33,1% | 10,1% | 3238,6 | 32,2% |
EBITDA | 108,9 | 105,0 | 3,7% | 37,3% | 57,2% | 275,2 | 37,3% |
EBIT | 86,4 | 82,9 | 4,3% | 45,5% | 27,0% | 200,8 | 33,9% |
zysk netto j.d. | 63,5 | 59,0 | 7,6% | 22,3% | 36,1% | 140,7 | 24,2% |
marża EBITDA | 8,9% | 8,7% | 0,24 | 0,56 | 2,67 | 8,50% | 0,47 |
marża EBIT | 7,1% | 6,9% | 0,23 | 0,60 | 0,94 | 6,20% | 0,08 |
marża netto | 5,2% | 4,9% | 0,32 | -0,46 | 0,99 | 4,34% | -0,28 |
sar/ ana/