Alior Bank planuje wdrożyć na infolinii biometrię głosową. Oznacza to, że będzie w stanie zidentyfikować tożsamość klienta na podstawie próbki jego głosu. Podobne rozwiązanie stosuje już Bank Zachodni WBK.
Obecnie klient, który dzwoni na infolinię banku, musi przejść przez standardową procedurę logowania telefonicznego. Jeśli jest klientem banku, musi podać swój identyfikator i hasło do infolinii. Taki proces stosowany jest we wszystkich bankach i niestety nie należy on do najwygodniejszych. Trzeba bowiem spamiętać szereg cyfr umożliwiających dostęp do rachunku. Z tego względu banki pracują nad nowocześniejszymi procedurami autoryzacyjnymi. Jedną z nich jest biometria głosowa.


Taki system wykorzystuje już Bank Zachodni WBK i okazuje się on być skuteczny. Klient, który chce korzystać z biometrii głosowej musi najpierw zarejestrować swoją próbkę głosu. Rejestracja ta polega na wypowiedzeniu określonej frazy. Później w trakcie logowania do rachunku wystarczy tę frazę powtórzyć. Jeśli system będzie miał wątpliwości co do tożsamości osoby identyfikowanej, przełączy do konsultanta.
ReklamaBiometrię głosową planuje udostępnić swoim klientom również Alior Bank. Wdrożenie jest planowane w ramach kolejnych etapów projektu Dronn, czyli wirtualnego doradcy. Projekt Dronn wykorzystuje procesy analizy mowy do obsługi klienta podczas kontaktu z infolinią. - W pierwszej kolejności planujemy pilotaż z udziałem pracowników banku, w ramach którego będą oni weryfikowani głosowo podczas kontaktu z helpdeskiem, m.in. w procesie resetu hasła dostępowego. W dalszych krokach zakładamy wprowadzenie weryfikacji tożsamości na infolinii Alior Banku. Klient zostanie zweryfikowany i jego tożsamość potwierdzona na podstawie próbki głosowej – mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku.

50 pytań i odpowiedzi. Poradnik (nie tylko) dla początkujących
OBLIGACJE OSZCZĘDNOŚCIOWE
Czy obligacje detaliczne są bezpieczne? Czy chronią przed inflacją? Odpowiadamy na 50 najczęstszych i najważniejszych pytań o propozycję Skarbu Państwa dla oszczędzających.
Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
W banku trwają też prace nad wdrożeniem nowej wersji bankowości mobilnej. Nie jest wykluczone, że weryfikacja biometryczna pojawi się też w nowej aplikacji mobilnej Aliora. Na razie jednak nie zapadła jeszcze decyzja w tej sprawie. Identyfikację na podstawie próbki głosu stosuje w swojej aplikacji Nest Bank (poprzednio Bank Smart).