REKLAMA
ZAGŁOSUJ

Alior rozpozna klientów po głosie

Wojciech Boczoń2016-11-10 12:15analityk Bankier.pl
publikacja
2016-11-10 12:15

Alior Bank planuje wdrożyć na infolinii biometrię głosową. Oznacza to, że będzie w stanie zidentyfikować tożsamość klienta na podstawie próbki jego głosu. Podobne rozwiązanie stosuje już Bank Zachodni WBK.

Obecnie klient, który dzwoni na infolinię banku, musi przejść przez standardową procedurę logowania telefonicznego. Jeśli jest klientem banku, musi podać swój identyfikator i hasło do infolinii. Taki proces stosowany jest we wszystkich bankach i niestety nie należy on do najwygodniejszych. Trzeba bowiem spamiętać szereg cyfr umożliwiających dostęp do rachunku. Z tego względu banki pracują nad nowocześniejszymi procedurami autoryzacyjnymi. Jedną z nich jest biometria głosowa.

fot. thinkstock / / Bankier.pl

Taki system wykorzystuje już Bank Zachodni WBK i okazuje się on być skuteczny. Klient, który chce korzystać z biometrii głosowej musi najpierw zarejestrować swoją próbkę głosu. Rejestracja ta polega na wypowiedzeniu określonej frazy. Później w trakcie logowania do rachunku wystarczy tę frazę powtórzyć. Jeśli system będzie miał wątpliwości co do tożsamości osoby identyfikowanej, przełączy do konsultanta.

Biometrię głosową planuje udostępnić swoim klientom również Alior Bank. Wdrożenie jest planowane w ramach kolejnych etapów projektu Dronn, czyli wirtualnego doradcy. Projekt Dronn wykorzystuje procesy analizy mowy do obsługi klienta podczas kontaktu z infolinią. - W pierwszej kolejności planujemy pilotaż z udziałem pracowników banku, w ramach którego będą oni weryfikowani głosowo podczas kontaktu z helpdeskiem, m.in. w procesie resetu hasła dostępowego. W dalszych krokach zakładamy wprowadzenie weryfikacji tożsamości na infolinii Alior Banku. Klient zostanie zweryfikowany i jego tożsamość potwierdzona na podstawie próbki głosowej – mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku.

W banku trwają też prace nad wdrożeniem nowej wersji bankowości mobilnej. Nie jest wykluczone, że weryfikacja biometryczna pojawi się też w nowej aplikacji mobilnej Aliora. Na razie jednak nie zapadła jeszcze decyzja w tej sprawie. Identyfikację na podstawie próbki głosu stosuje w swojej aplikacji Nest Bank (poprzednio Bank Smart).

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Komentarze (30)

dodaj komentarz
~mmm
Glos wysiadzie I koniec .Preciez ludzie choruja.Ja nie wezme tej opcji,wole PIN
~mmm
Glos wysiadzie I koniec .Preciez ludzie choruja.Ja nie wezme tej opcji,wole PIN
~Zonk
Super. Ale może niech zaczną na początek rozpatrywać reklamacje w ciągu 30 dni
~nelcia1
zdecydowanie popieram takie inicjatywy, skoro biometria możne przyspieszyć obsługę to Alior nie powinien z tym dłużej czekać
~karol
Dla mnie - klienta - dobra wiadomosc. Nic nie szkodzi, ze to nie rewolucja, warto przeciez wdrazac sprawdzone rozwiazania. Widac, ze bank sie rozwija.
~mhm
No właśnie na razie nie widać, ich systemy transakcyjne www oraz apka mobilna to żywe zabytki techniki informatycznej — ale, jak red. Boczoń pisze powyżej, w końcu pracują nad tym. Jako ciekawostkę mogę zacytować niedawne słowa prezesa Aliora o technologiach mobilnych: „Zastanawiano się, czy to się przyjmie, czy No właśnie na razie nie widać, ich systemy transakcyjne www oraz apka mobilna to żywe zabytki techniki informatycznej — ale, jak red. Boczoń pisze powyżej, w końcu pracują nad tym. Jako ciekawostkę mogę zacytować niedawne słowa prezesa Aliora o technologiach mobilnych: „Zastanawiano się, czy to się przyjmie, czy ludzie będą chcieli z tego korzystać więc postanowiliśmy poczekać. I tak przebimbaliśmy dwa lata i dziś takie banki jak Millennium czy ING w rozwiązaniach mobilnych są daleko przed nami”.
~StanRS
Niedługo banki w Polsce będą rozpoznawać klientów po zapachu. Przyjdzie żyd i już będzie wiadomo jakie oferty zaoferować, żeby go zadowolić. A dla goja już nie będzie tak kolorowo.
~niepelnosprawny_org
czy jest jakis plan awaryjny w przypadku chrypki? jak ktoś ma anginę lub inna chorobe głownych dróg oddechowych to ta "przyjemnosc" go ominie lub z niepełnosprawnością - niemi, głuchoniemi itp.
~pal
Swoją drogą Alior już kiedyś eksperymentował z Big Data, na szczęście wiceprezes banku przez przypadek wygadał się w wywiadzie i skończyło się to aferą. Wtedy też zamknąłem u nich swoje konto.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki