Platforma handlu internetowego AliExpress została sponsorem klubu piłkarskiego Lech Poznań - poinformowała chińska spółka w komunikacie prasowym. Dla AliExpress jest to pierwsze na świecie partnerstwo w zakresie marketingu sportowego.


Umowa między AliExpress i Lechem Poznań potrwa do 30 czerwca 2021 r., z możliwością przedłużenia.
"Polska jest jednym z naszych wiodących rynków w Europie, a piłka nożna to sport narodowy dla Polaków. Chcemy, aby współpraca z Lechem Poznań symbolizowała nasze zaangażowanie na polskim rynku" - powiedział Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią.
Uruchomiony w 2010 r. AliExpress to platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach.
Według danych podanych przez spółkę, AliExpress jest drugą najchętniej odwiedzaną przez Polaków platformą sprzedaży detalicznej online.
Swoją pozycję w Polsce chce też wzmacniać amerykański Amazon, który - jak wynika z nieoficjalnych informacji - zamierza jeszcze w tym roku otworzyć w naszym kraju e-sklep. Amazon działa w Polsce od 2014 r. i zatrudnia ponad 18 tys. pracowników w dziewięciu centrach logistyki e-commerce.
AliExpress i Amazon są głównymi konkurentami Allegro, który niedawno przeprowadził największą w historii polskiej giełdy ofertę publiczną o wartości ponad 9 mld zł. Akcje polskiej platformy e-commerce są od kilkunastu dni notowane na GPW i zyskały w tym czasie ponad 100 proc. wobec ceny z IPO. Obecnie kapitalizacja Allegro sięga 91 mld zł. (PAP Biznes)
pr/