REKLAMA

Strata netto Agory w I kw. '22 wyniosła 31,8 mln zł

2022-05-20 08:36
publikacja
2022-05-20 08:36
Strata netto Agory w I kw. '22 wyniosła 31,8 mln zł
Strata netto Agory w I kw. '22 wyniosła 31,8 mln zł
fot. Krzysztof Wierzbowski / / FORUM

Strata netto Agory w I kw. 2022 roku wyniosła 31,8 mln zł wobec 56,3 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali straty netto w przedziale 24,2-25,3 mln zł.

Strata operacyjna w pierwszych trzech miesiącach br. sięgnęła 22,7 mln zł wobec 49,5 mln zł straty rok wcześniej. Prognoza analityków była w przedziale 17 mln zł - 28,3 mln zł straty. EBITDA sięgnęła 17,6 mln zł wobec - 8,1 mln zł rok wcześniej.

Przychody Agory wzrosły o 73,4 proc. do 253,1 mln zł wobec oczekiwań 242-253 mln zł. O poziomie sprzedaży grupy zdecydowało przede wszystkim zniesienie większości restrykcji związanych z pandemią COVID-19.

Segment "film i książka" odnotował w pierwszym kwartale 1 mln zł straty operacyjnej wobec 27,8 mln straty rok wcześniej, a przychody wzrosły o 522,4 proc. do 113,9 mln zł . W I kw. sieć kin Helios sprzedała 2,5 mln biletów. W analogicznym okresie 2021 r. kina w całym kraju były zamknięte na mocy decyzji administracyjnej.

Działalność prasowa Agory w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 1,3 proc. do 46,9 mln zł, natomiast zanotowała 2,1 mln zł straty operacyjnej wobec 3,7 mln zł zysku przed rokiem.

Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej wzrosły o blisko 15,4 proc. do prawie 15,7 mln zł, co z kolei stanowiło 43,5 proc. całkowitych wpływów Gazety Wyborczej.

To według Agory, przede wszystkim rezultat wyższych przychodów z subskrypcji treści Wyborcza .pl, które wzrosły o 24,4 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec marca 2022 r. wyniosła ponad 290 tys., co oznacza wzrost o 12,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 r.

W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w pierwszym kwartale o 90 proc. do 30,4 mln zł. Strata operacyjna zmniejszyła się do 4,2 mln zł z 12,7 mln zł rok wcześniej.

Biznes internetowy grupy wypracował w I kw. przychody na poziomie 43,9 mln zł (spadek o 6,4 proc.), natomiast zysk operacyjny spadł o 18,2 proc. do 3,6 mln zł.

Działalność radiowa przyniosła grupie 1,2 mln zł straty operacyjnej wobec 0,4 mln zł zysku przed rokiem. Przychody wzrosły o 14,6 proc. do 22,8 mln zł.

Stacje muzyczne Grupy Agora (Rock Radio, Radio Złote Przeboje oraz Radio Pogoda) zmniejszyły w pierwszym kwartale br. udział w słuchalności o 0,4 pkt. proc. do 3,8 proc. Radio informacyjne TOK FM zwiększyło udział o 0,6 pkt. proc. do 3,1 proc.(PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Komentarze (2)

dodaj komentarz
endes
I to jest dobra wiadomość….
katzpodola
Im szybciej padnie tym lepiej

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki