Poczta Polska z płatnościami kartą za przesyłki pobraniowe

Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. Wkrótce płatności bezgotówkowe będą dostępne również u kuriera.

(fot. simspon33 / YAY Foto)

Poczta Polska wspólnie z eService oraz Mastercard i Visa udostępniła swoim klientom możliwość bezgotówkowego opłacenia przesyłek pobraniowych wydawanych w placówkach pocztowych.  Do przeprowadzenia takiej transakcji wystarczy karta płatnicza lub dowolny model smartfona, wyposażonego w aplikację mobilną banku z funkcją BLIK (sześciocyfrowy kod służący do akceptacji transakcji płatniczej).

Tak samo, jak w przypadku innych płatności kartą w urzędach pocztowych, nie będziemy pobierać żadnych prowizji z tytułu dokonania płatności kartą za przesyłki pobraniowe, bez względu na to,  czy jest to karta kredytowa czy debetowa - mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.

W 2016 r. około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł. Biorąc pod uwagę, że od początku tego roku, w placówkach Poczty dokonano już kilku milionów transakcji bezgotówkowych można prognozować, że nowa forma płatności za zakupy internetowe również będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów.

Według badań opinii przeprowadzonych przez Mastercard Europe, aż 61% Polaków chce mieć możliwość płacenia kartą w każdym sklepie czy punkcie usługowym. Rynek usług pocztowych  i kurierskich zaczyna teraz odpowiadać na te potrzeby.

Wprowadzenie bezgotówkowych płatności za przesyłki pobraniowe było możliwe dzięki wcześniejszemu wyposażeniu placówek Poczty Polskiej w osiem tysięcy terminali POS przez firmę eService. 

Źródło: BankierPress

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 2 heimir

Serio? To cieszy. Mimo że na mojej poczcie są terminale od roku to udało mi się karta zapłacić raz bo są ciągle zepsute..

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl