REKLAMA

PKO Bank Polski internetowy w najwyższym stopniu

2020-10-16 14:01
publikacja
2020-10-16 14:01
PKO Bank Polski internetowy w najwyższym stopniu
PKO Bank Polski internetowy w najwyższym stopniu

W PKO Banku Polskim, który ma największą w kraju sieć, liczącą ponad 1,1 tys. placówek, prawie wszystko można już załatwić przez internet z dowolnego urządzenia.

Pandemia przyspieszyła rozwój polskiego sektora finansowego. Banki to już nie tylko instytucje oferujące konta, kredyty i lokaty, to ogromne platformy cyfrowe. Dzięki ich najnowocześniejszym rozwiązaniom klient z dowolnego miejsca i z dowolnego urządzenia nie tylko załatwi swoje sprawy finansowe, ale też skorzysta z rządowego wsparcia, zapłaci za przejazd autostradą czy parking, kupi bilet, a nawet kartę podarunkową. W tej awangardzie usług liderem jest największy w kraju bank PKO Bank Polski, który w ostatnich miesiącach wprowadził wiele przyjaznych i bezpiecznych rozwiązań, pozwalających klientom załatwić większość spraw finansowych i nie tylko finansowych bez konieczności pojawiania się w oddziale.

Wideodoradca

PKO Bank Polski udostępnił klientom usługę wideodoradcy. To najnowsze rozwiązanie skierowana do osób fizycznych oraz firm. Teraz każdy, kto będzie chciał porozmawiać online z doradcą na temat oferty PKO Banku Polskiego, wypełnić z jego pomocą wniosek o pożyczkę gotówkową, kartę kredytową, ubezpieczenie komunikacyjne albo limit odnawialny w koncie, będzie to mógł zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie przed komputerem lub ze smartfonem w dłoni.

Rozwiązania z dziedziny e-bankowości wprowadzone w ostatnim czasie przez PKO Bank Polski sprawiają, że klienci o wiele rzadziej niż dotychczas czują potrzebę odwiedzania jego oddziałów – nawet tak pięknych jak ten w zrewitalizowanej Rotundzie, w samym sercu Warszawy.

– Zgodnie z zapowiedzią złożoną w maju, kiedy bank uruchomił usługę wideodoradcy dla firm, rozszerzamy jej zakres, udostępniając ją także klientom indywidualnym. Nasi doradcy podczas rozmowy online informują o ofercie banku oraz pomagają z niej skorzystać – mówi Bartosz Błaszczyk, dyrektor biura klienta podstawowego w PKO Banku Polskim.

Rozmowa wideo z doradcą PKO Banku Polskiego może się odbyć w dni robocze w godzinach 9–17. Chcąc z niej skorzystać, należy wejść na stronę
w serwisie internetowym banku i wypełnić krótki formularz rejestracyjny. Na podany adres poczty elektronicznej zamawiający rozmowę otrzymuje e-mail z linkiem do przeprowadzenia testu połączenia. Należy postępować zgodnie z instrukcjami i sprawdzić, czy link działa na urządzeniu, z którego odbywa się połączenie. Może to być komputer stacjonarny, laptop lub smartfon z przeglądarką internetową (zalecany Chrome) czy aplikacją Google Meet.

Przed zaplanowaną wideokonferencją z doradcą na wskazany numer telefonu przyjdzie SMS, a na adres poczty elektronicznej e-mail z linkiem do połączenia wideo i prośbą o dołączenie do spotkania.

Rozmowa wideo realizowana przez szyfrowane łącze jest w pełni bezpieczna, a formularz rejestracji jest obsługiwany w domenie internetowej banku. Bezpieczeństwo strony z formularzem potwierdza stosowany protokół HTTPS i oficjalny certyfikat SSL PKO BP, a wideorozmowy oficjalny certyfikat SSL Google Meet.

Asystent głosowy

W maju PKO Bank Polski w aplikacji IKO udostępnił klientom Asystenta głosowego. Na początek daje on możliwość m.in. dokonania przelewu, sprawdzenia historii rachunku i stanu konta, doładowania telefonu czy zapłacenia BLIKIEM.

Asystent głosowy wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.

– Uruchomiliśmy rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata, takich jak Google, Amazon czy Apple. Dotychczas żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika. System rozumie i wykonuje ponad 100 rodzajów zdań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę. Wybraliśmy na początek te, które są najczęściej zlecanymi dyspozycjami w IKO – podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Aby skorzystać z asystenta, należy w IKO kliknąć w ikonę chmurki dialogowej, w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji, potem wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Następnie system instruuje, w czym może pomóc, a użytkownik podejmuje decyzję, czy woli się komunikować, mówiąc, czy pisząc (może to zmienić w każdym momencie).

Funkcji asystenta głosowego będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład gdy użytkownik powie: „Chyba zgubiłem kartę”, asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec.

 Konto na selfie

Asystent głosowy oraz wideodoradca to niejedyne nowości technologiczne wprowadzone w tym roku przez PKO Bank Polski. Latem bank umożliwił klientom otwieranie rachunków na selfie. Wystarczy aplikacja mobilna IKO i kilkanaście minut, żeby założyć PKO Konto dla Młodych, PKO Konto za Zero lub PKO Konto bez Granic.

– Założenie konta na selfie to kolejna funkcja, która czyni IKO aplikacją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klientów. Nowe funkcje w zdalnych kanałach dostępu to wynik konsekwentnej cyfryzacji PKO Banku Polskiego, której celem jest umożliwienie klientom korzystania z banku o dowolnej porze z dowolnego miejsca. Sukcesywnie dostarczamy klientom nowe narzędzia zdalnego bankowania stojące na najwyższym światowym poziomie technologicznym i użytkowym. Coraz więcej osób przekonuje się do nich i dzięki temu obserwujemy stale rosnącą liczbę klientów banku korzystających z tych innowacji – mówi Paweł Placzke, dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Aby otworzyć konto na selfie, wystarczy zainstalować aplikację mobilną IKO. Po jej uruchomieniu należy uzupełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta i wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron oraz zdjęcie swojej twarzy.

Proces jest bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu. Cały proces trwa około kilkunastu minut. Umowa z bankiem jest wysyłana na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji tożsamości. Po zawarciu umowy online bank przekazuje klientowi dane do pierwszego logowania do konta e-mailem i SMS-em. Od tej chwili można korzystać ze wszystkich funkcji konta, takich jak płatności i wypłaty BLIK, przelewy krajowe i zagraniczne oraz płatności zbliżeniowe telefonem. Tylko niektóre funkcje, np. e-Urząd, będą wymagały dodatkowego potwierdzenia tożsamości w oddziale, oczywiście o ile klient nie posługuje się podpisem kwalifikowanym. Jeśli taki ma, to i w tym przypadku wizyta w oddziale nie będzie konieczna.

Zdalnie i bez gotówki
Konto na selfie to kolejny etap cyfryzacji usług banku i działań na rzecz wykorzystania bezgotówkowych form płatności. Innym przykładem dostosowania oferty do dynamicznych zmian na rynku jest karta instant, którą na początku pandemii bank zaoferował osobom niekorzystającym z kart do konta. PKO Bank Polski regularnie prowadzi akcje promujące zdalną obsługę produktów – rachunków, kart czy pożyczek. Kieruje je również do seniorów i ich rodzin, które wspierają osoby starsze w uczeniu się nowych narzędzi bankowania. Bank przygotował specjalną stronę internetową „Bankowość elektroniczna dla początkujących” informującą w przystępny sposób o możliwościach bezpiecznego, zdalnego korzystania z oferty. Opisane są na niej także możliwości, które daje logowanie przez iPKO do serwisów publicznych, np. e-Urząd, e-PIT, Internetowe Konto Pacjenta, umożliwiających załatwianie spraw związanych z dokumentami tożsamości, podatkami i zdrowiem bez wychodzenia z domu. Klienci PKO Banku Polskiego mogą też korzystać z najnowszych technologii. Jedną z nich jest mSzafir – elektroniczny podpis kwalifikowany wprowadzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową, który wykorzystuje technologię chmurową. Można nim szybko i wygodnie podpisywać wszelkie dokumenty w formacie PDF, np. umowy, wiążące oferty handlowe czy e-faktury.

A to nie koniec. Bezpośrednio w aplikacji IKO klient kupi także bilety komunikacji miejskiej. Wystarczy, że wybierze miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chce zapłacić. Jeśli chce przejechać metrem, musi użyć czytnika kodów QR w bramkach bagażowych (takie bramki znajdują się w większości stacji metra) lub kartonikowej wejściówki wielokrotnego użytku (dostępne we wszystkich punktach obsługi pasażerów).

PKO Bank Polski, także w IKO, umożliwił opłaty za autostrady. Wystarczy wprowadzić do aplikacji numer rejestracyjny auta. Na bramkach przy wjeździe i zjeździe z autostrady jest on rozpoznawany przez system wyposażony w kamery, a szlabany są podnoszone automatycznie. Opłata jest pobierana z konta albo karty płatniczej.

– W PKO Banku Polskim stale rozwijamy nowe technologie, wspierające klientów. Udoskonalamy aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze. Stała się najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania decyzji przez klienta – podsumowuje Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Źródło:Artykuł promocyjny
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki