Notowana na NewConnect grupa Modern Commerce zakończyła transakcję przejęcia właściciela marki Moliera2. com - podała spółka w komunikacie prasowym. Na koniec sierpnia narastająca sprzedaż Moliera2 wzrosła o 30 proc. rdr do 66,8 mln zł, a EBITDA wzrosła w tym okresie o 21 proc. rdr do 3,2 mln zł.


Z kolei zysk netto wyniósł 1,9 mln zł i był o 90 proc. wyższy rdr.
"Bardzo dobre wyniki osiągnięte przez Moliera2. com to efekt organicznych działań w dotychczasowym kształcie. Dołączenie Moliera2. com do naszej grupy otwiera nowe możliwości, które wierzymy, że przełożą się na jeszcze dynamiczniejszy wzrost. Naszą ambicją jest zbudowanie lidera e-commerce rynku dóbr luksusowych" – powiedział, cytowany w komunikacie, Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
Modern Commerce sfinalizowało transakcję przejęcia Moliera2 dzięki realizacji gotówkowej emisji akcji o wartości 80 mln zł.
W ofercie publicznej inwestorzy objęli 148,1 mln akcji. Inwestorzy indywidualni objęli 106,7 mln akcji, w tym Wirtualna Polska Holding 18,52 mln akcji. Pozostałe 41,4 mln akcji objęli inwestorzy instytucjonalni.
Jak podano w komunikacie, Wirtualna Polska i Modern Commerce zamierzają współpracować na poziomie operacyjnym i marketingowym przede wszystkim przy rozwoju projektu Moliera2. com.
Modern Commerce poinformował, że pozyskane środki zostały przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2. com, spółki IT Fashion Polska Group & Partners, i będą wydawane na realizację bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez grupę.
Moliera2 to sklep internetowy z markami luksusowymi oraz siedem butików. (PAP Biznes)
pel/ osz/