

Firmy ubiegające się o dotacje z Funduszy Europejskich przechodzą procedurę, podczas której oceniany jest nie tylko ich pomysł na biznes, ale też dotychczasowe dokonania i zasoby. Czy dla konsumentów ma to duże znaczenie?
Sam proces ubiegania się o dotację jest sprawdzianem dla strategii biznesowej firm ubiegających się o wsparcie. Wymaga opracowania koncepcji, przygotowania dokumentacji i zaplanowania kolejnych kroków. Kryteria są przejrzyste i jednakowe dla wszystkich, przejście tej weryfikacji powinno więc być pewnym “znakiem jakości” dla przedsiębiorstw i ich produktów lub usług.
– Pozyskując środki z funduszy, zyskujemy na wiarygodności. Inwestorzy wiedzą, że nasz projekt został dokładnie prześwietlony i zweryfikowany, a jego potencjał oceniało grono ekspertów. To bardzo ważny aspekt, o którym często się zapomina - mówił niedawno w naszym podcaście „Innowacyjni” Rafał Budweil, współzałożyciel firmy Triggo.
Tak to wygląda z perspektywy przedsiębiorcy, ale czy podobne spojrzenia na dotacje mają konsumenci? Weź udział w naszej sondzie.
CM