REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Deweloper nie kusi klienta w wakacje

Zuzanna Brud2013-06-19 06:00
publikacja
2013-06-19 06:00

Idą wakacje i wydawałoby się, że wraz z nimi w ofertach deweloperów powinny się pojawiać sezonowe promocje, kierowane do poszukujących własnego M. Niestety, wygląda na to, że inwestorzy niespecjalnie zabiegają o względy klientów.

Zapytaliśmy deweloperów notowanych na GPW o planowane w okresie wakacyjnym (czerwiec – wrzesień) oferty promocyjne dla potencjalnych nabywców mieszkania. Na dwudziestu czterech deweloperów odpowiedzi udzieliła zaledwie garstka.

Już sam fakt braku odpowiedzi może świadczyć o tym, że deweloperzy albo nie mają atrakcyjnych ofert, albo nie widzą potrzeby, żeby się nimi chwalić, niekiedy przedwcześnie. Są też tacy, którzy informują, że promocyjne warunki zostaną przedstawione w najbliższym czasie lub najlepiej dopytywać o nie bezpośrednio w biurach sprzedaży. Przykładowo Robyg SA poinformował, że „ich [promocji – red.] warunki uzależnione są od kilku czynników, między innymi od fazy ukończenia inwestycji oraz etapu osiedla wprowadzanego aktualnie do sprzedaży. Na więcej szczegółów trzeba jednak poczekać”.

Reklama

Promocje są, ale mało spektakularne

Choć część deweloperów informuje o swoich promocjach, to nie są one spektakularne. Raczej wynikają ze standardowej działalności inwestora i dostępnych na sprzedaż mieszkań. Przykładem jest wydzielanie puli mieszkań oferowanych po niższych cenach. Lokale sprzedawane są taniej przez tydzień lub dwa (obecnie tego typu akcję prowadzi Gant Development, oferując zniżki cenowe od 7.800 do 55.000 zł) albo w wyniku wyprzedaży ostatnich mieszkań w danej inwestycji (Inkom SA).

Standardowymi, bo dobrze już klientom znanymi promocjami i bonusami oferowanymi przez inwestorów, wydają się: rabaty na miejsce w podziemnym garażu, wykończenie mieszkania czy otrzymanie nagrody w postaci modnego dziś iPada. Nietypowy może być sposób informowania o możliwości skorzystania z takich bonusów. Przykładowo Polnord regularnie organizuje Wieczory Niskich Cen i Dni Otwarte, podczas których proponuje dodatkowe promocje.

Mało spektakularne promocje mają i swoje plusy

Są też takie oferty, dzięki którym w założeniu klienci mogą zaoszczędzić pieniądze. Przykładowo JHM Development SA oferuje sprzedaż lokali mieszkalnych i miejsc postojowych lub garaży w systemie ratalnym 30/70 bez udziału banku. Przy wpłacie gotówką 30% wartości brutto apartamentu, pozostałe 70% wartości może zostać rozłożone – w ramach promocji – na 60 równych nieoprocentowanych rat lub – w ofercie standardowej – na 120 rat. W tym ostatnim przypadku do wartości apartamentu deweloper dolicza 10%.

Inną okazję do zaoszczędzenia środków stwarza Polnord, który proponuje wszystkim klientom imienną kartę korzyści Polnord. Jest to karta rabatowa, umożliwiająca zniżki nawet do 50% w wielu punktach w Polsce przy zakupie materiałów wykończeniowych, mebli, parkietów i innych produktów u partnerów programu.

Choć promocje nie są spektakularne, to niosą za sobą oszczędności dla nabywców. Ci mogą przeznaczyć je na wykończenie mieszkania czy wczasy.

Deweloper deweloperowi nierówny

Deweloperzy giełdowi to tylko garstka wszystkich działających na terenie Polski inwestorów. Ci mniejsi, działający lokalnie i na mniejszą skalę, być może częściej oferują klientom atrakcyjne oferty, żeby zapoznać ich z własną marką, zachęcić do zakupu i do polecania innym poszukującym własnego lokum. Nie ma bowiem lepszej reklamy niż zadowolony klient.

Pozostaje jednak pytanie, czy dużym deweloperom giełdowym jest tak dobrze, że nie muszą promować siebie i reklamować promocji, czy może liczą, że klienci zawsze się znajdą, bo gdzieś mieszkać trzeba.

Zuzanna Brud, Bankier.pl

Komentuje Malwina Wrotniak, analityk obszaru Finanse osobiste Bankier.pl
”Malwina

Lato przaśnych spotkań i złośliwych pytań

Wakacje będą sezonem imprez pod hasłem "otwarte drzwi u dewelopera". To znakomity czas na podreperowanie wyników sprzedaży, bo nic (poza ceną) tak nie cieszy klienta, jak możliwość niezobowiązującego odwiedzenia inwestycji i osobistego, a jednak anonimowego zadania wszystkich złośliwych pytań inwestorowi deklarującemu towar najlepszy na rynku.

Ten, który odpowiednio przygotuje się do egzaminu, zamykać otwarte drzwi może już z klientem w środku. Niestety niektóre z tych przedsięwzięć to wciąż głównie przaśne festyny, gdzie merytoryki i gotowych do rozmów specjalistów mniej niż waty cukrowej. A szkoda, bo gorzkiego wrażenia z pierwszego spotkania pozbyć się trudno.

Jeśli więc nie promocją klienta, to chociaż drzwiami - pod warunkiem, że otwartymi odpowiednio szeroko.
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
~Meger
Faktycznie, teraz większość informacji na temat inwestycji znajduje się na tronach deweloperów. Przykładowo Ronson w ten sposób informuje nawet o dniach otwartych.
~Tomasz
Wydaje mi się ze deweloperzy po prostu nie mówią, wystarczy wejść na ich stronę albo tak jak jest napisane w artykule zapytać w biurze. Jeżeli deweloper jest solidny to organizuje drobne promocje przez cały rok a nie tylko w wakacje. Ostatnio spotkałem się z ciekawa promocja Ronsona - za 2-pokojowe mieszkanie na jednym z jego osiedli Wydaje mi się ze deweloperzy po prostu nie mówią, wystarczy wejść na ich stronę albo tak jak jest napisane w artykule zapytać w biurze. Jeżeli deweloper jest solidny to organizuje drobne promocje przez cały rok a nie tylko w wakacje. Ostatnio spotkałem się z ciekawa promocja Ronsona - za 2-pokojowe mieszkanie na jednym z jego osiedli trzeba zapłacić 230 tysięcy. Fajna promocja bez zbędnych gadżetów, które później i tak leżą w koncie.
~anja
Dokładnie, bo na przykład największy deweloper w Polsce też ma w swojej ofercie promocje przez cały rok.
~fryba odpowiada ~anja
Widziałam na stronce JWC jesienną promocję, można za rok mieszkać za darmo.
~maku
żal :|
I tacy ludzie muszą mieć dostęp do internetu niestety...
~qwer
masz klopoty ze zrozumieniem ironii ? :)
~donald
lódzie kópójta!!! bo taniej nie bedzie, ja zrobić z unsere frau Merkel co to my nakręci ,,Nasi bandyci nasze ku..wy'' tzn. ,,Unsere Mutter unsere Father'' - kalkólacja co to tanej nie bedzie i wy móciec tera kópowac i rzeni c sie z bank (najlepje Deutsche Bank) na 30 Jahre lób wogule na całe rzycie.... i wy dac wasa lódzie kópójta!!! bo taniej nie bedzie, ja zrobić z unsere frau Merkel co to my nakręci ,,Nasi bandyci nasze ku..wy'' tzn. ,,Unsere Mutter unsere Father'' - kalkólacja co to tanej nie bedzie i wy móciec tera kópowac i rzeni c sie z bank (najlepje Deutsche Bank) na 30 Jahre lób wogule na całe rzycie.... i wy dac wasa kasa na unsere grooze Deutschland i PO! ja rzegnac sie z staropolskim-kaschubskim Heil..Helga Merkel

Powiązane: Nieruchomości

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki