Obecnie klienci Alior Banku korzystają z dwóch systemów bankowości internetowej – starego i nowego, który został udostępniony w połowie 2017 r. To się jednak wkrótce zmieni. We wrześniu bank rozpocznie migrację klientów na nowy system.
Nowa wersja serwisu została udostępniona rok temu – w czerwcu 2017 r. Początkowo korzystali z niej tylko niektórzy klienci. System został udostępniony wszystkim pod koniec ubiegłego roku. Nowa bankowość internetowa napisana została z wykorzystaniem technik RWD, dzięki czemu można ją obsługiwać zarówno na dużych monitorach, jak i na małych wyświetlaczach smartfonów. Do tej pory klienci mogli korzystać jeszcze ze starej wersji, ale bank przymierza się powoli do jej wyłączenia.
Migracja klientów na nowy system rozpocznie się we wrześniu 2018 r. i planowo zakończy się w I połowie 2019 r. Nowa bankowość internetowa całkowicie zastąpi dotychczasowy system. - Wyłączenie dotychczasowego systemu pozwoli na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój i doskonalenie nowej wersji bankowości internetowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów banku – poinformowało nas biuro prasowe Aliora. Bank zapewnia płynne przejście klientów z jednego systemu do drugiego, udostępniając filmiki instruktażowe, tutoriale czy panel najczęstszych pytań i odpowiedzi.
Proces wyłączania dotychczasowego systemu został podzielony na etapy, a poszczególne grupy klientów, będą sukcesywnie odłączane od dotychczasowej bankowości. Bank będzie informował o tym klientów w oddzielnych komunikatach.
Klienci zostali podzieleni na trzy podstawowe grupy:
- klientów, którzy posiadają oba systemy bankowości elektronicznej, ale korzystają tylko z nowej bankowości,
- klientów, którzy korzystają zarówno z nowej, jak i dotychczasowej bankowości,
- klientów, którzy do tej pory korzystają wyłącznie z dotychczasowej bankowości.
Jak podaje bank, pierwsza grupa klientów liczy ok. 130 tys. – są to klienci indywidualni korzystający już wyłącznie z nowego systemu bankowości. Dla tych osób wyłączenie dotychczasowego systemu będzie zabiegiem niezauważalnym. Kolejne grupy będą informowane o migracji w komunikacji wewnętrznej, a pracownicy banku w razie potrzeby będą im pomagać.
Nowy system bankowości internetowej Aliora wygląda tak, jak aplikacja mobilna. Pozwala to na płynne przełączanie się między różnymi urządzeniami oraz prostą i intuicyjną nawigację. - Jest to odpowiedź banku na stały wzrost znaczenia aplikacji mobilnych, które docelowo mogą stać się one głównym kanałem kontaktu klienta z bankiem. Wspomniany system będzie na bieżąco ulepszany i wzbogacany o nowe rozwiązania i funkcjonalności – zapewnia biuro prasowe.





















































