REKLAMA

Alior Bank wyłącza starą bankowość internetową. We wrześniu rozpocznie się migracja klientów na nowy system

Wojciech Boczoń2018-08-30 10:42analityk Bankier.pl
publikacja
2018-08-30 10:42

Obecnie klienci Alior Banku korzystają z dwóch systemów bankowości internetowej – starego i nowego, który został udostępniony w połowie 2017 r. To się jednak wkrótce zmieni. We wrześniu bank rozpocznie migrację klientów na nowy system.

Nowa wersja serwisu została udostępniona rok temu – w czerwcu 2017 r. Początkowo korzystali z niej tylko niektórzy klienci. System został udostępniony wszystkim pod koniec ubiegłego roku. Nowa bankowość internetowa napisana została z wykorzystaniem technik RWD, dzięki czemu można ją obsługiwać zarówno na dużych monitorach, jak i na małych wyświetlaczach smartfonów. Do tej pory klienci mogli korzystać jeszcze ze starej wersji, ale bank przymierza się powoli do jej wyłączenia.

/ fot. Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press / FORUM

Migracja klientów na nowy system rozpocznie się we wrześniu 2018 r. i planowo zakończy się w I połowie 2019 r. Nowa bankowość internetowa całkowicie zastąpi dotychczasowy system. - Wyłączenie dotychczasowego systemu pozwoli na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój i doskonalenie nowej wersji bankowości internetowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów banku – poinformowało nas biuro prasowe Aliora. Bank zapewnia płynne przejście klientów z jednego systemu do drugiego, udostępniając filmiki instruktażowe, tutoriale czy panel najczęstszych pytań i odpowiedzi.

Proces wyłączania dotychczasowego systemu został podzielony na etapy, a poszczególne grupy klientów, będą sukcesywnie odłączane od dotychczasowej bankowości. Bank będzie informował o tym klientów w oddzielnych komunikatach.

Klienci zostali podzieleni na trzy podstawowe grupy:

  • klientów, którzy posiadają oba systemy bankowości elektronicznej, ale korzystają tylko z nowej bankowości,
  • klientów, którzy korzystają zarówno z nowej, jak i dotychczasowej bankowości,
  • klientów, którzy do tej pory korzystają wyłącznie z dotychczasowej bankowości.

Jak podaje bank, pierwsza grupa klientów liczy ok. 130 tys. – są to klienci indywidualni korzystający już wyłącznie z nowego systemu bankowości. Dla tych osób wyłączenie dotychczasowego systemu będzie zabiegiem niezauważalnym. Kolejne grupy będą informowane o migracji w komunikacji wewnętrznej, a pracownicy banku w razie potrzeby będą im pomagać.

Nowy system bankowości internetowej Aliora wygląda tak, jak aplikacja mobilna. Pozwala to na płynne przełączanie się między różnymi urządzeniami oraz prostą i intuicyjną nawigację. - Jest to odpowiedź banku na stały wzrost znaczenia aplikacji mobilnych, które docelowo mogą stać się one głównym kanałem kontaktu klienta z bankiem. Wspomniany system będzie na bieżąco ulepszany i wzbogacany o nowe rozwiązania i funkcjonalności – zapewnia biuro prasowe.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Prześwietla i recenzuje najnowsze produkty i usługi finansowe, zajmuje się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem finansów osobistych. Ma konto w każdym banku, więc systemy bankowości internetowej i mobilnej nie mają dla niego tajemnic. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący PRNews.pl - największego w kraju serwisu dla branży bankowej. Laureat nagrody dziennikarskiej im. Mariana Krzaka, Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich.

Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (13)

dodaj komentarz
krato
Jestem tego samego zdania co przedmówcy - nowy system jest niedopracowany, wręcz fatalny : zgłaszałem już dwukrotnie brak mozliwości zaimportowania paczki przelewów w nowym systemie i cisza (nie ma w ogóle takiej opcji), jak zaczną ludzie odchodzic to dopiero może wyrównają funkcjonalności . Jest system Alior bussinessPRO Jestem tego samego zdania co przedmówcy - nowy system jest niedopracowany, wręcz fatalny : zgłaszałem już dwukrotnie brak mozliwości zaimportowania paczki przelewów w nowym systemie i cisza (nie ma w ogóle takiej opcji), jak zaczną ludzie odchodzic to dopiero może wyrównają funkcjonalności . Jest system Alior bussinessPRO ale nie ma mozliwości dla każdego zmigrowania z rachunkiem fiirmowym do niego. Następny błąd zgłaszany kilkukrotnie - nie mozna utworzyć zlecenia stałego z rachunku ROR na rachunek oszczędnościowy. W starym systemie można to zrobić bez problemu. To jakaś kpina jesli chodzi o IT od jakiegoś czasu. PS Aplikacja mobilna miała dostać logowanie przez fingerprint kilka miesięcy po premierze i do tej pory nie ma. Juz nie chce mi sie czekać. Cierpliwośc konczy mi się powoli.
tbielik
Konia z rzędem temu, kto znajdzie a dawnym Syncu miesięczne wyciągi z rachunku. Raz i to przypadkiem udało mi sie tego dokonać, obcnie nie mogę ich znaleź.
czytacz
Stary system był o wiele lepszy.Miałem wszystkie rachunki razem zarówno moje jak i pełnomocników.W nowym wszystko schowane w jakieś inne foldery i nie sposób wszystkiego widzieć na raz..NIE ROZUMIEM po co stare i dobre zastępować czymś nowym i do tego gorszym według mnie.Stare rzeczy powinno się udoskonalać i poprawiać Stary system był o wiele lepszy.Miałem wszystkie rachunki razem zarówno moje jak i pełnomocników.W nowym wszystko schowane w jakieś inne foldery i nie sposób wszystkiego widzieć na raz..NIE ROZUMIEM po co stare i dobre zastępować czymś nowym i do tego gorszym według mnie.Stare rzeczy powinno się udoskonalać i poprawiać wg.sugestii użytkowników ,a nie tworzyć coś zupełnie nowego.
czytacz
Mam to samo zdanie co Ty.Stary system był o wiele lepszy i bardziej przejrzysty.
altkomsc
Czy nowy system zawiera nowe technologie, np. biometria dłoni, chatboty..., jak opisują Newsy IT? - http://altkomsoftware.pl/technologie/dedykowane-rozwiazania-it-bankowosc/
saintclair
Delikatnie rzecz ujmując nowy system jest tam gdzie słońce nie zagląda.
Stary system jest ok dlaczego ludzi uszczęśliwiają na siłę?
indiana
Do tej pory nie działa mi Alior Giełda od aktualizacji sprzed dwóch miesięcy, i cisza w tym temacie, mieli poprawić na dniach i nic. Totalnie olewają klientów.
alior_bank
Obecnie system działa poprawnie, problemy nie powinny już występować. Prosimy o doprecyzowanie czy aplikacja nie otwiera się, czy przy uruchamianiu pojawia się komunikat błędu? Pozdrawiamy, Alior Bank
alior_bank
W nowym systemie Alior Bank planuje wprowadzić eUrząd (wnioski 300+ i 500+) do końca września. Jeśli chodzi o ePUAP prace mogą się zakończyć nieznacznie później.
antek10
ePUAP ma cały czas błąd. Chyba położyli na tym lagę bo trwa to juz kilka miesięcy.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki