Sprzedaż LPP na 5 wykresach

LPP przedstawiło swoje wyniki finansowe za II kwartał 2019 roku. Spółka miała ponad 2 mld zł przychodów, a jej zysk wyniósł 205,5 mln zł. „LPP jest zadowolone ze sprzedaży w trzecim kwartale” - poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz w czasie konferencji wynikowej.

LPP to największa firma odzieżowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej nazwa znana jest głównie inwestorom giełdowym, natomiast dla przeciętnego Kowalskiego o wiele bardziej znane są marki odzieżowe, którymi spółka zarządza, czyli Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Przedstawiamy 5 wykresów, które pokazują, jak rozwija się sprzedaż LPP pod różnymi względami.

1. Sprzedaż według marek - Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay

Zdecydowanym liderem w sprzedaży LPP jest marka Reserved. Jej przewaga nad innymi markami jest blisko 3-4-krotna. To flagowa marka LPP, w którą przekształciły się pierwsze sklepy spółki działające na początku pod szyldem LPP.

Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP.
Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP. (Bankier.pl)

Sprzedaż pozostałych marek utrzymywała się na poziomie o wiele mniejszym, oscylującym w granicach 200 – 300 mln zł.

2. Liczba sklepów LPP w poszczególnych krajach

Grupa LPP prowadziła na koniec II kwartału 1 752 salony sprzedaży w 24 krajach. Nie jest niespodzianką, że najwięcej sklepów LPP posiada w Polsce. Drugim krajem pod względem liczby sklepów dla LPP jest Rosja z 321 salonami sprzedaży. To jedyny dwa kraje, gdzie liczba sklepów jest trzycyfrowa.

(LPP)

Do setki salonów sprzedaży LPP zbliża się jeszcze na Ukrainie i w Czechach. Pojedyncze sklepy Grupa LPP prowadzi na Bliskim Wschodzie.

3. Sprzedaż zagraniczna a sprzedaż w Polsce

W drugim kwartale 2019 roku po raz pierwszy Grupa LPP osiągnęła wyższe przychody ze sprzedaży zagranicznej niż ze sprzedaży w Polsce. Wynika to z wysokiej dynamiki sprzedaży zagranicznej. Podczas gdy w Polsce sprzedaż spadła o 1% w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego, w Europie sprzedaż wzrosła o 21%, a za naszymi wschodnimi granicami sprzedaż zwiększyła się o 15%.

Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP.
Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP. (Bankier.pl)

Największy nominalny wzrost przychodów spółka notuje W Rosji i Rumunii.

4. Dynamicznie rośnie sprzedaż internetowa

Spółka chwali się także sprzedażą internetową, która rośnie o 45% rok do roku. Dzieje się tak dzięki rozwojowi sklepów internetowych poza Polską, ale także dzięki ograniczeniom handlu w niedzielę w Polsce.

Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP.
Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP. (Bankier.pl)

W drugim kwartale 2019 roku sprzedaż internetowa stanowiła 13% sprzedaż w Polsce oraz 11,7% sprzedaży całej grupy. Sprzedaż internetowa w Polsce to 54% sprzedaży online Grupy LPP.

5. Miliard złotych ze sprzedaży w internecie

LPP ma ambitne plany powiększania sprzedaży online. Już w tym roku przychody ze sprzedaży w tym kanale mają przekroczyć 1 mld zł. Stanie się to m.in. dzięki temu, że do końca roku LPP chce uruchomić sklep internetowy dla wszystkich krajów Unii Europejskiej i Ukrainy. Tym samym sprzedaż internetowa będzie działała w 35 krajach.

Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP.
Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych LPP. (Bankier.pl)

MD

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
LPP -6,77% 7 645,00
2020-02-24 16:18:23
WIG -3,79% 55 250,95
2020-02-24 16:14:01
WIG20 -4,23% 2 000,16
2020-02-24 16:29:45
WIG30 -4,08% 2 316,39
2020-02-24 16:29:00
MWIG40 -3,33% 3 921,59
2020-02-24 16:14:45
DAX -4,16% 13 014,39
2020-02-24 16:27:00
NASDAQ -3,15% 9 275,15
2020-02-24 16:27:00
SP500 -2,71% 3 247,20
2020-02-24 16:27:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.