PKO BP rozwija system usług pozabankowych w formie ogólnodostępnego i łatwego API - poinformował bank w komunikacie prasowym. Bank planuje współpracę z kolejnymi dostawcami z branż audiobooków, obsługi nieruchomości czy z serwisami streamingowymi.
Bank podał, że poprzez swoją spółkę zależną PKO Finat udostępnił platformę usług dodatkowych PKO w chmurze, w formie API, za pomocą którego zewnętrzni dostawcy będą łączyć się z systemami Finat, a za ich pośrednictwem - banku.
PKO poinformował, że platforma pozwala w powtarzalny sposób dodawać kolejne niefinansowe usługi i produkty. Umożliwia także różne modele płatności, w tym opłatę jednorazową i subskrypcyjną oraz sposoby sprzedaży – pojedynczo lub w pakiecie.
"Klienci banku już teraz mogą kupić bilety komunikacyjne, zapłacić za autostradę czy umówić wizytę lekarską. Bank planuje współpracę z kolejnymi dostawcami z branż audiobooków, obsługi nieruchomości czy z serwisami streamingowymi, by dostarczać klientom nowe usługi cyfrowe. Dostawcy będą mogli w łatwy sposób połączyć się z bankiem, dzięki innowacyjnej Platformie usług dodatkowych" - napisano w komunikacie.
W ramach usług dodatkowych, wdrożonych poprzez nową platformę usług dodatkowych w serwisie internetowym iPKO i w aplikacji mobilnej IKO dostępne są już 3 kolejne usługi: Telemedycyna czyli konsultacje lekarskie przez internet, ochrona przed cyberzagrożeniami i ubezpieczenie ekranu smartfona.
Usługi dodatkowe, tzw. VAS (ang. value added services) to usługi pochodzące spoza podstawowej działalności danego biznesu. Z danych PKO BP wynika, że już teraz klienci kupują średnio 3,5 mln usług dodatkowych miesięcznie. (PAP Biznes)
seb/ pr/ gor/