Podejmując decyzję o wdrożeniu rozwiązania FACT-Finder, HighClass.pl postawił sobie za cel umożliwić swoim klientom przyjemne i łatwe zakupy! “Bardzo zależało nam na znacznym usprawnieniu procesu wyszukiwania w sklepie, dlatego też zdecydowaliśmy się na „silnik konwersji” FACT-Finder. Postawiliśmy sobie dwa fundamentalne pytania: 1. Jak sprawnie i intuicyjnie zaprezentować klientom swoją ofertę? oraz Czy inwestycja w zmiany silnika wyszukiwania jest opłacalna w kontekście wzrostów konwersji?” powiedział: Marcin Matyjaszczyk, współwłaściciel HighClass.pl (www.highclass.pl).
Jeżeli weźmiemy pod uwagę badania Nielsen Norman Group i zawierzymy, że:
- 50% użytkowników próbuje zidentyfikować produkty korzystając z okna wyszukiwania
- aż 34% użytkowników e-sklepu natychmiast opuszcza jego witrynę z racji niemożności odnalezienia dostępnych produktów, to zdajemy sobie sprawę, że intuicyjne, inteligentne funkcjonalności wyszukiwania w e-sklepie są kluczowe z punktu widzenia użytkownika, jego satysfakcji oraz opcji na zwiększoną sprzedaż. Nie jest tajemnicą, że osiągamy wymierne korzyści będąc e-sklepem, tylko wtedy gdy użytkownik stanie się kupującym znajdując w ofercie produkt, którego szuka.
“Oferując rozwiązanie FACT-Finder w Polsce, zaobserwowaliśmy trend ukrywania okna wyszukiwania na witrynach sklepów internetowych. Powodem jest zazwyczaj, „upośledzona” technologia wyszukiwania produktów, która uniemożliwia intuicyjne dotarcie użytkowników do oferty. Ten trend staramy się zmieniać i udowadniać, że stosowna technologia wyszukiwania daje wymierne korzyści, nawet w krótkim czasie”, stwierdził: Jakub Polkowski, współtwórca marki IPMS i dyrektor sprzedaży FACT-Finder w Polsce.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów jakie przyniósł FACT-Finder. Zaobserwowaliśmy wzrost współczynnika konwersji o niemal 25% porównując analogiczny miesiąc działania sklepu bez i z „silnikiem konwersji”. Nie jest to wzrost jednorazowy, nadal obserwujemy ciekawą dynamikę wzrostu”, powiedział: Błażej Tulwin, współwłaściciel HighClass.pl.
W czym zatem, pokrótce tkwi sekret rozwiązania? FACT-Finder zachowuje się jak wyszkolony sprzedawca. System „rozumie” zapytania użytkowników wpisywane do okna wyszukiwania, nawet jeśli są one zniekształcone, tj. wpisane z błędami dzięki swoim zaawansowanym algorytmom wyszukiwania. Rozwiązanie FACT-Finder m. in. umożliwia, elastyczne zarządzanie i włączanie opcji filtrowania, zawężania, sortowania jak przedstawiono poniżej:
Przykad uycia technologii FACT-Finder
„Opieraliśmy się na przeświadczeniu, że:
- kompetencje i unikalna, nowoczesna technologia oraz
- ukierunkowanie zmian w e-sklepie na optymalizację funkcjonalności wyszukiwania, nawigacji
są kluczem do sukcesu w postaci wzrostu obrotów. Dziś to przekonanie ma również kilkunastu naszych polskich klientów, a przykład HighClass.pl to udowadnia”, przekonuje: Justyna Skorupska, współtwórca marki IPMS i dyrektor sprzedaży FACT-Finder w Polsce.
Użytkownicy, którzy korzystają z okna wyszukiwania na stronach e-sklepów, konwertują się na klientów trzykrotnie razy częściej niż ci, którzy nawigują*
W tym roku, aż 62% e-sprzedawców planuje zwiększać swój budżet na technologie (57% - dane z ubiegłego roku). Zgodnie z danymi Forrester Research Inc. tylko 5% ma zamiar ciąć koszty w tym obszarze, tyle samo co w roku poprzednim.**
* Źródło danych: MarketingSherpa: „Ecommerce Benchmark Report 2009”
**Źródło danych: Internet Retailer: “E-retailers project higher tech spending”, Stycze 2011
Źródło:Informacja prasowa