LPP zakłada w roku obrotowym 2020/21 wzrost sprzedaży internetowej o ok. 40 proc. rdr – poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.


„Planujemy wzrost sprzedaży online na ten rok o ok. 40 proc.” - powiedział wiceprezes na konferencji.
W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży e-commerce wyniosły ponad 1 mld zł i stanowiły ponad 11 proc. przychodów całej grupy.
Spółka chce stawiać na dalszy rozwój omnichannel. Celem jest m.in. udostępnienie zapasu sklepowego dla zamówień e-commerce w oparciu o dane RFiD.
Grupa LPP podtrzymuje cel 16 proc. wzrostu powierzchni w roku 2020/21. Nakłady inwestycyjne mają wynieść ok. 1,12 mld zł.
Celem grupy jest dwucyfrowy wzrost przychodów i poprawa marży operacyjnej, która w 2019 roku wyniosła 9,6 proc. (wg MSSF16).
"Chcemy się przesuwać w kierunku 10 proc. marży EBIT" - powiedział Lutkiewicz.
Wiceprezes poinformował, że ze względu na bezpieczeństwo firmy, LPP chce mieć gotówkę na bilansie.
"Lepiej przechodzi się kryzys, gdy się ma dużo gotówki" - powiedział.
LPP nie planuje kolejnych emisji obligacji. Nie ma też w planach żadnych przejęć.
Jak powiedział wiceprezes, za wcześnie mówić o dywidendzie za 2019 rok. (PAP Biznes)
pel/ ana/