Już 2 mln klientów porzuciło bankowość internetową na rzecz mobilnej

analityk Bankier.pl

Bankowość mobilna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Banki mają już 9 mln mobilnych klientów, z czego 5 mln korzysta z aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Co więcej, rośnie grono klientów, którzy porzucili bankowość internetową na rzecz mobilnej. Jest ich już 2 mln.

Na koniec III kwartału 2017 roku banki o profilu uniwersalnym obsługiwały już ponad 9 mln mobilnych klientów, czyli o 2 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Są to osoby, które regularnie logują się do swojego konta za pomocą smartfona lub tabletu. Korzystają nie tylko z aplikacji natywnych instalowanych w telefonie, ale także z serwisów lite, RWD, a nawet wchodzą do standardowych systemów bankowości internetowej z poziomu tabletu.

(fot. ponsulak / YAY Foto)

Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma PKO Bank Polski – ponad 2 mln. Na drugim miejscu jest Bank Pekao (1,7 mln), a na trzecim mBank (1,5 mln). W ciągu ostatniego roku najwięcej klientów obsługujących swoje finanse mobilnie przybyło PKO Bankowi Polskiemu (553 tys.), ING Bankowi Śląskiemu (493 tys.) i Bankowi Pekao (312 tys.).

Liczba użytkowników bankowości mobilnej w poszczególnych bankach na koniec III kw. 2017 r.

Jeśli zawęzimy definicję użytkownika bankowości mobilnej tylko do klientów, którzy korzystają z aplikacji w telefonach, to liczba użytkowników będzie niższa – 5 mln. Jest to o 352 tys. użytkowników więcej niż kwartał wcześniej. Najwięcej mają mBank, PKO Bank Polski i ING Bank Śląski. Dwa pierwsze banki z tabeli przekroczyły symboliczną granicę miliona aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej. Śląski powoli się do niej zbliża – ma już 9,5 mln użytkowników aplikacji.

Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych na koniec III kw. 2017 r.

 

Coraz większej grupie klientów do obsługi finansów wystarcza jedynie telefon komórkowy. Jak wynika z danych udostępnionych przez banki, już około 2 mln osób korzysta z bankowości w stylu „mobile only”. W żargonie bankowym terminem tym określa się osoby, które z bankowości elektronicznej korzystają wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Najwięcej takich klientów ma PKO BP – ponad pół miliona.

Liczba klientów mobile only w poszczególnych bankach na koniec III kw. 2017 r.

Swoich danych niestety nie podał Bank Pekao. Wiadomo jedynie, że z jego aplikacji korzysta 650 tys. klientów. Prawdopodobnie część tych osób preferuje obsługę konta wyłącznie w swoim smartfonie.

Bankowość mobilna stała się już standardem, a liczba użytkowników zaczyna powoli doganiać liczbę osób korzystających z bankowości internetowej. Tych jest 16 mln, więc różnica wynosi już „tylko” 7 mln. Warto jednak zwrócić uwagę na dynamikę przyrostu użytkowników bankowości mobilnej – trzy lata temu z usługi korzystało zaledwie 3 mln osób. Bankowości mobilnej nie udostępniają wciąż Volkswagen Bank, Toyota Bank i Bank Pocztowy. 

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 36 iskr

"Dwa pierwsze banki z tabeli przekroczyły symboliczną granicę miliona aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej. Śląski powoli się do niej zbliża – ma już 9,5 mln użytkowników aplikacji."
Już poziom onet.pl

! Odpowiedz
1 18 niepelnosprawny_org

nadal jest to internet, moze bardziej w wersji mobilnej, można emulowac komórkę, aczkolwiek, teraz "cały jesteś" banku, wiedza o tobie wszystko i ktos moze łatwiej cie "obrabować"...

! Odpowiedz
2 28 erdwa

I pewnie 99% używa tego samego smarta do bankowości jak i do ściągania oprogramowania niewiadomego pochodzenia, modowanych androidów i reszty badziewia. Potem płacz.

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl