Comp, rozwijający system M/platform, nawiązał współpracę z Kompanią Piwowarską, posiadającą ponad jedną trzecią udziału w polskim rynku piwa - poinformowały spółki w komunikacie prasowym. 30 maja, po okresie pilotażu, promocje Kompanii Piwowarskiej będą dostępne dla sklepów tradycyjnych korzystających z platformy w ramach stałej oferty.


"Współpraca z największym w Polsce producentem FMCG, który zawsze był bardzo skoncentrowany na rynku tradycyjnym realnie zwiększy portfolio oferowanych produktów, na czym skorzystają wszyscy zaangażowani w ten proces, od detalisty, po producenta, aż po konsumenta końcowego. Współpracujemy już z dwoma najważniejszymi podmiotami w tak istotnej kategorii, konsekwentnie rozszerzając grono detalistów, producentów oraz grup produktowych" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Michał Pląska, dyrektor zarządzający w Comp Centrum Innowacji, odpowiedzialny za rozwój M/platform.
"Nasza współpraca w ramach M/platform, to konsekwencja realizacji strategii wspierania rozwoju rynku tradycyjnego w Polsce. (...) W ramach współpracy, możemy dostosować ofertę atrakcyjnych promocji konsumenckich do potrzeb detalistów, w oparciu o dane sprzedażowe oraz precyzyjne rozliczanie" - dodała Zuzanna Cetnarowicz, ekspert ds. Procesów Biznesowych Kompanii Piwowarskiej.
Nowe promocje konsumenckie oferowane będą na markach piwnych takich jak Tyskie, Żubr, Lech. Wcześniej M/Platform udostępniała m.in. promocje na piwa Grupy Żywiec.
M/platform to cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Główne usługi to: M/promo+ (umożliwia wzbogacenie oferty sklepu o nowoczesne promocje proponowane przez największych producentów FMCG), M/analytics (precyzyjna analityka sprzedaży), M/store (marketplace do składania zamówień hurtowych przez sklepy) oraz hop&shop (aplikacja mobilna, która umożliwia wyszukiwanie promocji w lokalnych sklepach, korzystanie z ogólnopolskiego programu lojalnościowego oraz bezpieczne zakupy w modelu „zamów i odbierz”). Do platformy przystąpiło już ponad 12 tys. sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.
Comp w założeniach do strategii na lata 2022-25 podał, że projekt M/platform osiągnie w tym roku kilkanaście milionów złotych obrotów na bazie zdobytej kontraktacji, co oznacza ponad 75 proc. wzrost przychodów w stosunku do 2021 roku z tytułu prowizji od producentów za organizację promocji (M/promo+) oraz ze sprzedaży zagregowanych danych (M/analytics). (PAP Biznes)
zdz/ doa/ osz/