W miniony weekend Alior Bank prowadził proces migracji klientów byłego Banku BPH na własny system informatyczny. Serwis został udostępniony klientom w poniedziałek nad ranem. Jak się jednak okazuje, część osób nadal ma problemy z zalogowaniem się do rachunku.
[Aktualizacja 29.03.2017 r., godz. 8:25] Wobec niecichnących zgłoszeń klientów na temat dalszego występowania problemów z logowaniem do systemu bankowości internetowej Aliora, Bank zachęcił dzisiaj rano do kontaktu z pracownikami w placówkach. "Zapraszamy do kontaktu z naszymi oddziałami! Dzisiaj aż 169 placówek Alior Banku pracuje od 08:00. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących fuzji, możecie odwiedzać oddziały osobiście lub kontaktować się z nimi telefonicznie. Lista oddziałów pracujących dzisiaj od 08:00 dostępna jest na stronie banku. Wybrane oddziały Alior Banku miały też wydłużony czas pracy w dniu wczorajszym. 198 z nich klienci mogli odwiedzić do godziny 20:00.
W komentarzach do uwag klientów w mediach społecznościowych bank nie zaprzecza utrudnieniom w kontakcie z infolinią. "Nasi
konsultanci starają się na bieżąco wyjaśniać zgłoszenia wszystkich
Klientów. Przepraszamy Cię za długi czas oczekiwania na kontakt" - czytamy dziś rano. Co ciekawe,klientów, którzy wczoraj bezskutecznie oczekiwali na połączenie telefoniczne z pracownikiem banku, może zaskoczyć telefon z instytucji. Konsultanci infolinii Alior Banku oddzwaniają dziś do klientów, a w słuchawce można usłyszeć, że kontaktują się z powodu wczorajszego np. kilkunastominutowego oczekiwania na połączenie i z pytaniem, czy nadal mogą pomóc.
[Aktualizacja 28.03.17 r., godz. 7:50] Klienci Alior Banku wciąż zgłaszają problemy z działaniem systemów bankowości internetowej po fuzji operacyjnej z częścią przejętą z Banku BPH. Nie brakuje nowych wpisów na facebookowym profilu Aliora i T-Mobile Usługi Bankowe o braku możliwości odblokowania dostępów i przeciążonej infolinii, na która nie sposób się dodzwonić.


Głównym problem wśród klientów jest ciągły brak jednoznacznych informacji co do rozwiązania problemu zablokowanych kont bankowych - użytkownicy skarżą się, że wysłane przez bank dane do logowania zwracają błędy podczas rejestracji w serwisie internetowym. Pomocy nie mogą otrzymać ani na Facebooku, ani na infolinii, na której czas oczekiwania na połączenie się z konsultantem horrendalnie się wydłużył.
Kilka gorzkich słów do banku mają również klienci T-Mobile Usługi Bankowe. W tym przypadku kaliber utrudnień jest nieco mniejszy. Głównie zgłaszane są opóźnienia w dotarciu przelewów zleconych jeszcze w piątek lub problemy przy płatnościach internetowych realizowanych przez system T-Mobile Usługi Bankowe. Na facebookowym profilu instytucji pojawił się wpis specjalistów banku mówiący, że może być to związane z przerwą techniczną przeprowadzaną w miniony weekend - zalecany jest w takiej sytuacji kontakt z infolinią lub Wirtualnym Oddziałem. W wymienionych kanałach zostaliśmy jednak zapewnieni, że wszystko powinno już sprawnie przebiegać. Nie brakuje jednak osób, które jeszcze kilkanaście minut temu zgłaszały kolejne problemy: - Czwarty raz próbuję zapłacić przez PayU i 2 razy zawiesiła się strona banku, a 2 razy zawiesił się ekran logowania - pisze jeden z użytkowników. - Czy możecie podać przybliżoną godzinę, o której NAPRAWDĘ zakończy się ta przeklęta przerwa techniczna? - pointuje inny.
- Nie mogę się zalogować do swojego konta. Gdy wpisuje CIF, który od Was otrzymałem dostaję informację "Kanał użytkownika jest nieaktywny". Tylko nie każcie mi się kontaktować z infolinią, bo nie da się tam dodzwonić – pisze jeden z klientów na profilu facebookowym banku.
- Wcześniej mogłem wejść na stronę do logowania. Miałem – zgodnie z instrukcją – po wpisaniu numeru CIF dostać hasło startowe smsem, ale nic takiego nie nastąpiło. Teraz to już nigdzie się nie da wejść – pisze na nasza skrzynkę redakcyjną inny użytkownik i przesyła zrzut ekranu informujący o braku możliwości zalogowania się do konta.
Rzecznik Alior Banku Julian Krzyżanowski w poniedziałek uspokajał, mówiąc, że cała operacja przebiegła prawidłowo. Ewentualne problemy są jego zdaniem incydentalne. W razie występowania utrudnień - prosi o bezpośredni kontakt z infolinią.
WB/MG/MWC