Moonlit Games wejdzie na giełdę

Na początku 2019 roku na giełdzie zadebiutować ma Moonlit Games. Jest to już kolejna spółka zależna PlayWaya, która decyduje się na taki krok.

(Moonlit Games)

Studio gamingowe w pierwszej połowie obecnego roku przeprowadziło emisję publiczną akcji, z której pozyskał około 2 mln złotych. Zainteresowanie akcjami było na tyle duże, że inwestorzy złożyli zapisy nawet na 15 proc. udziałów więcej, niż było dostępnych w ofercie. Spółka ogłosiła właśnie, że debiut na rynku NewConnect planowany jest na połowę stycznia 2019 roku.

Moonlit to polski gamingowy software house, zamierzający także poszerzyć swoją działalność o segment produkcji własnych gier przy wykorzystaniu autorskich technologii. Największym akcjonariuszem spółki jest PlayWay (24 proc. wszystkich akcji), a więc jeden z czołowych producentów gier na GPW. W 2017 r.  Moonlit osiągnął 699 tys. zł przychodu (o 68 proc. więcej rdr), 203 tys. zł EBITDA (wobec 50 tys. zł w 2016 r.) oraz 96 tys. zł zysku netto (wobec 21 tys. zł rok wcześniej).

„Debiut na rynku NewConnect to ważny etap rozwoju spółki. Po ogłoszeniu IPO inwestorzy bardzo szybko zainteresowali się naszym modelem biznesowym. Bardzo nas cieszy ich zaufanie oraz pozytywne przyjęcie opracowanej przez nas strategii rozwoju produkcji gier własnych. Niezależnie pracujemy też nad własną technologią oświetlenia dedykowaną do gier 2D – Angular Light. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2019 roku” – mówi Piotr Gardeła, CEO/CFO Moonlit Games.

Spółka zrealizowała jak dotąd 16 produkcji na zlecenie, a w ciągu najbliższych 4 lat zamierza wydać 6 produkcji własnych, w tym 5 gier oraz 1 technologię. Jednocześnie studio  kontynuuje pracę jako gamingowy software house - rozwijając obecnie „Deadliest Catch: The Game” - projekt produkowany dla Ultimate Games, realizowany we współpracy z Discovery Channel, w którym spółka posiada udział w zyskach.

Jedną z ostatnich produkcji Moonlit Games jest „Check Your 6!”, gra bitewna tworzona na zlecenie na bazie licencji gry planszowej. Produkcji tej jednak nie można zaliczyć do zbytnio udanych, a nieliczne recenzje na platformie Steam (zaledwie 17!) są jedynie w 58 proc. pozytywne.

Ostatnie lata dla rynku gier video upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Według analityków firmy Newzoo, zajmującej się badaniem globalnego rynku gier, przychody branży w 2016 r. wyniosły 101,1 mld USD. Dla porównania, w 2015 r. było to odpowiednio 91,8 mld USD, co oznacza wzrost wartości rynku prawie o 10 mld USD w ciągu jednego roku. Na koniec 2020 r. Newzoo prognozuje wartość światowego rynku gier na poziomie 128,5 mld USD, co świadczy o wzroście skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu (CAGR) o 6,2% r/r w latach 2016-2020. Pomimo teoretycznie dobrych perspektyw, akcje producentów gier ostatnio generalnie nie należały do najlepszych inwestycji, po bardzo gwałtownych wzrostach wielu z nich dosięgły bowiem bardzo solidne przeceny.

AH

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
PLAYWAY -0,87% 182,00
2019-07-23 17:00:00
WIG -0,29% 60 750,64
2019-07-23 17:05:00
WIG20 -0,28% 2 335,86
2019-07-23 17:15:00
WIG30 -0,35% 2 669,69
2019-07-23 17:15:00
MWIG40 -0,49% 4 031,58
2019-07-23 17:15:00
DAX 1,64% 12 490,74
2019-07-23 17:37:00
NASDAQ 0,58% 8 251,40
2019-07-23 22:03:00
SP500 0,68% 3 005,47
2019-07-23 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.