REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Dwie aplikacje ING Banku Śląskiego. Która lepsza?

Wojciech Boczoń2016-06-10 09:19analityk Bankier.pl
publikacja
2016-06-10 09:19

Wczoraj ING Bank Śląski udostępnił nową aplikację mobilną. Program został napisany całkowicie od nowa, a w swoim wnętrzu kryje system bankowości internetowej RWD. Co najmniej do końca 2016 roku klienci banku będą mogli korzystać z obu aplikacji. Później stara zostanie wyłączona.

Nową aplikację ING Banku Śląskiego opisywaliśmy już w ubiegłym tygodniu, ale wówczas mogliśmy podzielić się jedynie wrażeniami z wersji demo. Wczoraj program został udostępniony już dla wszystkich klientów. Nie jest to jednak aktualizacja dla dotychczas działającej aplikacji mobilnej, ale drugi program napisany całkiem od nowa. Klienci, którzy chcą go zainstalować na swoim telefonie, muszą ściągnąć go z marketu z aplikacjami.

W praktyce oznacza to, że przez jakiś czas bank będzie udostępniał klientom dwie wersje aplikacji mobilnej – starą i nową. Skąd taka decyzja? Nowa aplikacja nie posiada jeszcze wszystkich funkcji starego programu. Brakuje na przykład obsługi Blika czy przechowywania paragonów. Te opcje będą dokładane do programu w kolejnych aktualizacjach. Bank zapowiedział, że powinny się znaleźć najpóźniej do listopada 2016 roku. Pojawi się też kilka nowości, np. płatności zbliżeniowe HCE. Ze starej aplikacji będzie można korzystać co najmniej do końca tego roku.

fot. / / ING

Aplikacja Moje ING to program hybrydowy – łączący aplikację natywną i system RWD (ang Responsive Web Design). W technice responsywnej napisany został nowy system bankowości internetowej Śląskiego. I ten system znajduje się wewnątrz nowej aplikacji ING. Sam program jest niejako obudową dającą dostęp do natywnych funkcji telefonu, takich jak logowanie PIN-em czy Touch ID. Po zalogowaniu się w aplikacji klientowi wyświetla się system RWD, który jest mu już znany z ekranu PC-ta.

W nowym programie zastosowano możliwość logowania się za pomocą czterocyfrowego PIN-u. W starej aplikacji użytkownik musiał podać nie tylko PIN, ale także login. Obecne logowanie wydaje się więc wygodniejsze. Proces aktywacji aplikacji odbywa się w całości z poziomu telefonu. Nie trzeba logować się do bankowości internetowej i aktywować urządzenia mobilnego w systemie. Bank prosi jedynie o podanie loginu, numeru PESEL, zdefiniowanie kodu PIN i wprowadzenie hasła z SMS-a.

Przed zalogowaniem do aplikacji klient może podejrzeć stan swojego konta. Informacja wyświetla mu się jako konkretna kwota lub jako procent. System Moje ING wewnątrz aplikacji wygląda tak samo, jak obecny system bankowości internetowej RWD uruchomiony na komórce. Na głównym ekranie znajduje się podsumowanie finansów, a po prawej stronie menu dające dostęp do pozostałych operacji. Co ważne, nowa aplikacja ING posiada wszystkie te same funkcje, które ma system internetowy ING Banku Śląskiego.

fot. / / ING

Na razie trudno wystawić nowej aplikacji jednoznaczny werdykt. To będzie możliwe dopiero po uzupełnieniu programu o wszystkie brakujące funkcje, czyli jesienią. Na tę chwilę program sprawia pozytywne wrażenie, choć więcej możliwości daje stara aplikacja. Odniosłem też wrażenie, że nowy program działa nieco wolniej niż stara apka. Najprawdopodobniej wynika to z faktu, że silnik wykorzystuje kod html zaciągany ze strony www.

Aplikacja Śląskiego jest najprawdopodobniej jaskółką, która pokazuje nam, jak będą w przyszłości wyglądały aplikacje mobilne banków. Specjaliści twierdzą, że banki zaczną wymieniać systemy transakcyjne na takie, które są napisane w technice RWD. Taką decyzję podjęło już kilka banków. Oprócz ING są to Millennium, eurobank, Deutsche Bank czy Lion’s Bank. Systemy przeglądarkowe nie dają jednak dostępu do wszystkich funkcji, które są w zwykłej aplikacji (np. HCE, Blik, TouchID, etc.). Z tego względu mówi się, że banki będą robiły aplikacje na wzór Banku Śląskiego – apka natywna będzie obudową do znajdującego się wewnątrz systemy RWD. Za kilka tygodni tak napisany program udostępni kolejny bank – Raiffeisen Polbank.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (28)

dodaj komentarz
~janko
Trudno zmienimy bank i po kłopocie
~Piotr
Ludzie trzeba byc postępowym, nowy interfejs odpowiada jak najbardziej obecnym tendom,jest przejrzysty, lekki, biznesowy. Dla mnie wielka zmiana na plus, wlasnie miedzy innymi nowa aplikacja przekonala mnie do skorzystania z oferty ING, gdyz inne banki z reguly maja przestarzałe interfejsy, toporne i cieżkie dla oka.
~Ryszard
Gorsza od starej, nie wszystko działa ta jak powinno. Przelewy w euro wymagają ponownego instalowania odbiorców bo starej listy nie widzą itd. itd.. bubel
~kasia
Katastrofa! Chcą wkrótce wyłączyć starą wersję! Prowadzę własną firmę, zmiana banku oznacza dla mnie zgłoszenie nowych kont do urzędów i kontrahentów. Nie mam wyjścia.
~jarek
Gratuluję osobie z góry, która zatwierdziła ten bubel, zwany nową aplikacją...
~fred
fakt stara aplikacja o niebo lepsza nowa jest poprostu mało intuicyjna jeżeli slaski nie pozwoli na korzystanie ze starej to tez zmieniam bank
~jaga
stara aplikacja byla i jest lepsza od nowej
~Gl
nowa aplikacja to pomyłka , takiego badziewia jeszcze nie widziałam, stara była bardzo dobra
~eliza1957
Nowa aplikacja beznadziejna, nieczytelna , nieprzejrzysta i brak już mi przymiotników na określenie jej - STARA APLIKACJA - OK - dla niej przeniosłam się z innego Banku.
Wobec tego, że jest sporo głosów przeciwnych nowej aplikacji a ING ignoruje takie opinie i wprowadza i tak nową aplikację przeniosę się do innego Banku skoro
Nowa aplikacja beznadziejna, nieczytelna , nieprzejrzysta i brak już mi przymiotników na określenie jej - STARA APLIKACJA - OK - dla niej przeniosłam się z innego Banku.
Wobec tego, że jest sporo głosów przeciwnych nowej aplikacji a ING ignoruje takie opinie i wprowadza i tak nową aplikację przeniosę się do innego Banku skoro ING nie szanuje opinii i potrzeb klienta . Taki Bank należy pożegnać.
~TenCoPatrzy
Nowa to dno. Stara była nagradzana. Rezygnuję z tego banku. Dodatkowo wprowadził opłaty za bankomaty. Po 20 latach żegnam.

Powiązane: Bankowość 3.0 - Aktualności

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki