Debiut nowej marki biodermokosmetycznej

Na polski rynek wchodzi nowa marka biodermokosmetyczna. Revitacell to pierwsza linia produktów, wykorzystująca głośne odkrycie naukowe - komórki macierzyste MIC-1. Autorem debiutu jest notowana na NewConnect spółka Stem Cells Spin S.A.

Debiut nowej marki produktów biodermokosmetycznych, opracowanych przez laboratoria Stem Cells Spin S.A. to echo odkrycia naukowego, w którego posiadaniu jest spółka. Firma zawiązana przez naukowców z Akademii Medycznej we Wrocławiu, od 2009 roku prowadzi intensywne prace mające na celu komercjalizację wynalazku. Z racji niezwykłego potencjału odkrycia - silnie regeneracyjnych właściwości komórek macierzystych MIC-1 - debiut produktów marki Revitacell ma szansę być jednym
z najważniejszych wydarzeń tego roku w branży.

- Przygotowywaliśmy się intensywnie do tego kroku przez ostatnich kilka miesięcy
- mówi Janisław Muszyński, prezes zarządu Stem Cells Spin S.A. - To dla nas ważny moment. Udany debiut nie tylko pozwoli nam pozyskać środki na dalszą działalność spółki, ale także potwierdza prawidłowość przyjętej metody komercjalizacji - dodaje.

Dzięki niej na rynku debiutują na początek trzy kuracje regeneracyjne Revitacell, przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy i szyi, włosów, rzęs oraz brwi. Nakłady finansowe, związane z opracowaniem produktów pochodzą głównie z emisji akcji serii C na rynku NewConnect z pierwszej połowy 2011 roku. W jej wyniku spółka pozyskała środki w łącznej wysokości ok. 2,85 mln zł. Stem Cells Spin korzysta także z programu wsparcia de minimis, w ramach funkcjonowania we Wrocławskim Parku Technologicznym, który pozwolił spółce wyposażyć laboratorium w specjalistyczne urządzenia oraz sfinansować wybrane usługi badawcze.

W pierwszym etapie funkcjonowania debiutujących produktów na rynku spółka postawiła na internetowy kanał sprzedaży. Do tego celu zaprojektowała specjalny portal, który ma zaprezentować konsumentom specyfikę produktów, zwłaszcza w aspekcie ich innowacyjności i unikalności. - Przeszliśmy długą i - co potwierdzają statystyki komercjalizacji wynalazków - trudną drogę od okrycia naukowego do przemysłu. Po latach badań wprowadzamy na rynek wprost z naszych laboratoriów zupełnie nową kategorię produktów, opartą na niezwykłym potencjale komórek macierzystych MIC-1
- wyjaśnia Grzegorz Smak, członek zarządu, dyrektor generalny Stem Cells Spin S.A. - Innowacyjność naszych biodermokosmetyków wymaga uzupełnienia debiutu o aspekt edukacyjny. Wykorzystanie w pierwszym kroku platformy internetowej daje nam odpowiednie narzędzia. Chcemy w przystępny sposób przedstawiać zagadnienia
z pogranicza kosmetologii i medycyny, w tym oczywiście dotyczące właściwości naszych produktów. Poza tym wymiar edukacyjny prowadzonych przez nas działań, pozwala wyróżnić naszą markę od konkurencji - dodaje.

Wraz z rozwojem oferty produktowej, spółka wprowadzi biodermokosmetyki Revitacell do kanału tradycyjnego i będzie je sprzedawać w wybranych drogeriach i aptekach na terenie całego kraju. Według danych szacunkowych spółki, sprzedaż produktów marki Revitacell wraz z planowanym na sierpień tego roku debiutem pielęgnacyjnych środków weterynaryjnych, umożliwi firmie osiągnięcie stabilizacji finansowej, dającej bazę do dalszego rozwoju już w obszarze medycyny. - Nasze produkty to zupełna nowość rynkowa. Nie chcemy na tym etapie przewidywać zysków. Perspektywa jednak jest obiecująca, tym bardziej, że jesienią tego roku do portfolio produktów Revitacell dołączą kolejne kuracje. Prace nad ich opracowaniem trwają - wyjaśnia Grzegorz Smak.

Szacunki te potwierdzają najnowsze badania rynkowe, przeprowadzone m.in. przez TNS OBOP, z których wynika, że obecnie co piąty Polak kupuje preparaty dermokosmetyczne. Produkty z tego segmentu są chętniej kupowane przez konsumentów, ponieważ polecają je lekarze, a ich skuteczność w powszechnej opinii jest większa od tradycyjnych kosmetyków. Szansa na powodzenie rynkowe kuracji Revitacell wynika przede wszystkim z ich innowacyjnego składu, którego podstawą jest NHAC Biocervin MIC-1, wytwarzany z chronionej w Polsce i poza jej granicami patentami linii komórek macierzystych MIC-1. - Dzięki niemu nasze produkty odróżniają się od tych, obecnie dostępnych na rynku, ponieważ są po prostu skuteczniejsze - wyjaśnia dr Ilona Iżykowska, kierownik laboratorium badawczego Stem Cells Spin S.A.

Debiut marki Revitacell to jeden z kluczowych etapów strategii komercjalizacji spółki. A ta ze względów biznesowych i regulacyjnych została podzielona na trzy fazy: wprowadzenie na rynek biodermokosmetyków i środków pielęgnacyjnych dla zwierząt, następnie wyrobów medycznych i leków weterynaryjnych, a wreszcie - w ostatnim, ze względu na złożoność procedur - leków ludzkich. Zgodnie z planem, krótko po debiucie kuracji Revitacell, spółka wprowadzi produkty na kolejny rynek - środki pielęgnacyjne dla zwierząt. Na obydwu rynkach będą funkcjonowały osobne marki produktowe, oparte na odkryciu dotyczącym komórek MIC-1. Równolegle kontynuowane będą intensywne prace dotyczące medycyny.

/ informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
STEMCELLS 6,06% 0,70
2019-11-21 10:12:16
WIG 0,58% 57 953,47
2019-11-22 12:40:00
WIG20 0,63% 2 193,28
2019-11-22 12:55:45
WIG30 0,59% 2 485,85
2019-11-22 12:55:00
MWIG40 0,67% 3 739,92
2019-11-22 12:40:45
DAX 0,07% 13 147,04
2019-11-22 12:50:00
NASDAQ -0,24% 8 506,21
2019-11-21 22:03:00
SP500 -0,16% 3 103,54
2019-11-21 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.