Awaria w PKO Banku Polskim. Klienci od okolic godziny 14 nie mogli zalogować się aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Problem był także z płatnościami.


Przed godziną 16 bank poinformował, że wszystko wróciło do normy, ale niektórzy użytkownicy wciąż zgłaszają, że niektóre funkcje nie są dostępne.
- Rzeczywiście, odnotowaliśmy dziś utrudnienia w aplikacji mobilnej. Dotyczyły wszystkich użytkowników. W tej chwili aplikacja działa w trybie ograniczonej funkcjonalności. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej wszystkie funkcje były dostępne. Bardzo przepraszamy wszystkich, które te utrudnienia dotknęły - poinformowała nas Magdalena Lejman z PKO BP.
- Przez cały czas karty działały, nie mieliśmy też masowych zgłoszeń dotyczących kart – być może problemy dotyczyły płatności IKO lub były to indywidualne problemy (np. przekroczony dzienny limit transakcji zbliżeniowych u danego klienta lub problemy z danym terminalem) - dodała.
Zgłoszenia od naszych czytelników: karty, iPKO, IKO
"Jest problem z systemem PKO BP. Karty nie działają - dziecko wyjechało na wycieczkę szkolną i nie może płacić kartą. IKO w ograniczonej funkcjonalności" – pisze jeden z Czytelników Bankier.pl w wiadomości przesłanej na adres info@bankier.pl.
Dodatkowo oprócz utrudnień przy płaceniu za zakupy kartą debetową pojawiają się liczne informacje o braku możliwości zalogowania się do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.
"Nie da się zalogować na iPKO oraz IKO", "Mnóstwo ludzi płaci telefonem a tu taki psikus. Przy kasie okazuje się, że nie możesz zapłacić za zakupy. Koszyk pełny, kolejka na pół sklepu a tu nie ma jak zapłacić", "Nie można się zalogować na konto, ale również to, że nawet zapłacić w sklepie nie można za zakupy" – czytamy w komentarzach klientów PKO BP na Facebooku.
Pierwsze utrudnienia podczas logowania do aplikacji mobilnej oraz korzystania z serwisu bankowości internetowej pojawiły się kilka minut po godzinie 14 w poniedziałek (20 września). W ciągu kilku minut ich liczba zaczęła gwałtownie rosnąć – podaje serwis Downdetector.
Awaria w PKO BP
"Wystąpił błąd. Coś poszło nie tak, ale już nad tym pracujemy" – czytamy w komunikacie wyświetlającym się przy próbie zalogowania się do aplikacji mobilnej. "Przy próbie zalogowania do bankowości internetowej pojawia się informacja o braku połączenia z internetem, pomimo iż inne strony działają bez problemu" – mówił jeden z Czytelników Baknkier.pl.
"Trwają utrudnienia w IKO. Przepraszamy, pracujemy nad rozwiązaniem problemu. WAŻNE: Wszystkie karty płatnicze i serwis internetowy iPKO działają" – podawał PKO BP na Facebooku.
"Uwaga! trwają prace modernizacyjne. Aplikacja IKO działa ograniczonym trybie funkcjonalności" – możemy przeczytać w komunikacie pojawiającym się po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Z poziomu IKO można zapłacić Blikiem, natomiast niedostępne są m.in. standardowe przelewy. Po wejściu w panel uslugi pojawia się informacja: "Ograniczony dostęp do IKO". Aktualnie nie można skorzystać z tej funkcji - aplikacja działa w trybie ograniczonej funkcjonalności. Spróbuj ponownie później".
DF

























































