ABC Data w ciągu roku zwiększyła udział w krajowym rynku dystrybucji IT o blisko 2 pp., co oznacza, że kontroluje 23 proc. rynku i jest bliska zrealizowania jednego z kluczowych założeń strategii rozwoju na lata 2016-2018 - podał dystrybutor w komunikacie powołując się na dane organizacji badawczej Context za czerwiec.
Strategia ogłoszona w czerwcu 2015 r., że w wyniku realizacji strategii grupa ABC Data osiągnie wycenę w wysokości 1 mld zł do 2018 r. W tym czasie udział w rynku w Polsce ma wzrosnąć do 25 proc., a w rynku CEE do 10 proc.
Spółka podała w komunikacie, że w minionych miesiącach podpisała lub rozszerzyła wiele istotnych kontraktów regionalnych m.in. z Huawei, Cisco, Acer i Asus na Węgrzech oraz z Lenovo, Synology i BenQ w Rumunii.
ABC Data poinformowała, że w I półroczu 2016 r. w regionie CEE zwiększyła liczbę aktywnych klientów blisko o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku, a tylko w ostatnim miesiącu zarejestrowało się ponad 300 nowych aktywnych klientów.
Obecnie ABC Data koncentruje się na dalszym, zwiększaniu udziału w rynku dystrybucji IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz regionie CEE, a także realizacji kolejnych założeń strategii rozwoju na lata 2016-2018.
"Spółka nie wyklucza również przejęć jako ważnego czynnika rozwoju i elementu przyjętej strategii (...)" - napisano w komunikacie.(PAP)
gsu/ asa/