REKLAMA

mBank chce regularnie wypłacać dywidendę począwszy od zysku netto za 2026 rok

2025-09-17 17:36, akt.2025-09-18 10:44
publikacja
2025-09-17 17:36
aktualizacja
2025-09-18 10:44

mBank chce regularnie wypłacać dywidendę od zysku netto za 2026 rok - podał bank w strategii na lata 2026-2030. Celem jest stopniowo rosnący wskaźnik dywidendy od 30 proc. w pierwszym roku do 75 proc. w ostatnim roku horyzontu strategii. mBank celuje we wskaźnik koszty/dochody na poziomie równym lub poniżej 35 proc. i pozycję w top-3 wśród polskich banków w tym obszarze w okresie 2026-2030.

mBank chce regularnie wypłacać dywidendę począwszy od zysku netto za 2026 rok
mBank chce regularnie wypłacać dywidendę począwszy od zysku netto za 2026 rok
/ mBank

mBank, przy okazji publikacji nowej strategii zaktualizował strategię zarządzania kapitałem Grupy mBanku. Została ona zatwierdzona przez radę nadzorczą banku.

Dokument zakłada brak wypłaty dywidendy z zysku uzyskanego przez mBank w 2025 roku. W kolejnych latach celem mBanku jest alokacja kapitału na rentowną działalność kredytową, podczas gdy jego nadwyżka zostanie wypłacona akcjonariuszom w formie dywidendy.

Dotychczasowa polityka dywidendowa mBanku zakładała współczynnik wypłaty dywidendy na poziomie 50 proc.

"Obecnie celem banku jest regularna wypłata dywidendy, począwszy od 30 proc. zysku netto wygenerowanego w 2026 roku. Bank dąży do stopniowego zwiększania wskaźnika wypłaty dywidendy, wyznaczając jako cel strategiczny osiągnięcie poziomu 75 proc. wypłaty z zysku netto wygenerowanego w 2030 roku" - napisano w komunikacie.

"Przyjęta polityka dywidendowa pozwoli na efektywne wykorzystanie kapitału, zapewniając optymalną równowagę pomiędzy rentownym rozwojem biznesu, bezpiecznymi i stabilnymi nadwyżkami kapitałowymi ponad poziomy regulacyjne oraz satysfakcjonującym poziomem miar rentowności" - dodano.

Ostateczny poziom wypłaty dywidendy będzie zależał od dalszych zmian w otoczeniu regulacyjnym i operacyjnym Banku i decyzji Komisji Nadzoru Finansowego.

Strategia Grupy mBanku na lata 2026–2030 opiera się na trzech filarach: wzroście opartym na cyklu życia klienta (lifecycle-based growth), doskonałości w obsłudze klienta (customer excellence) oraz doskonałości organizacyjnej (organizational excellence).

"Strategia Grupy mBanku na lata 2026–2030 będzie koncentrować się na dalszym wzmacnianiu roli mBanku jako instytucji, która upraszcza finanse i wspiera klientów w realizacji ich indywidualnych oraz biznesowych zamierzeń. Deklaracja „Upraszczamy finanse, pomagamy osiągać cele” oraz motto strategii – “Cała naprzód!” – wyrażają długoterminową wizję Grupy mBanku i jej aspiracje w zakresie wzrostu oraz budowania wiodącej pozycji na rynku usług finansowych" - napisano w komunikacie.

W ramach strategii na lata 2026-2030 mBank zakłada istotny wzrost skali działalności przy jednoczesnym generowaniu satysfakcjonujących zysków i zachowaniu stabilności finansowej.

mBank zakłada następujące strategiczne cele finansowe i ambicje biznesowe: dynamiczny wzrost wolumenów i potwierdzenie silnej pozycji konkurencyjnej z celem zakładającym udziały rynkowe w kluczowych produktach równe lub powyżej 10 proc. w 2030 roku.

"Zakładamy osiągnięcie ponad 10 proc. udziałów w rynku kredytów i depozytów klientów detalicznych i korporacyjnych. Cel ten stanowi punkt odniesienia dla planowanych działań biznesowych. Dysponujemy solidnymi fundamentami do realizacji tej ambicji. Utrzymujący się korzystny profil demograficzny naszej bazy klientów i wynikający z niego wysoki potencjał popytu wewnętrznego z jednej strony, oraz wzmocniona baza kapitałowa z drugiej, sprawiają, że jesteśmy przygotowani do efektywnego i zrównoważonego wzrostu" - napisano w komunikacie.

mBank chce mieć zwrot z kapitału materialnego (ROTE) powyżej 22 proc. w latach 2026-2030.

Bank celuje we wskaźnik koszty/dochody na poziomie równym lub poniżej 35 proc. i pozycję w top-3 wśród polskich banków w tym obszarze w okresie 2026-2030.

mBank zakłada aktywne zarządzanie ryzykiem i odporny portfel kredytowy.

Celem są koszty ryzyka na poziomie około 0,8 proc. w okresie 2026-2030.

mBank chce też mieć silną pozycję kapitałową i przestrzeń do dalszej ekspansji. Celem jest współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 minimum 2,5 p.p. powyżej wymogu regulacyjnego w całym horyzoncie strategicznym.

W obszarze bankowości detalicznej mBank zakłada rozwój oferty produktów długoterminowych (m.in. cyfrowej hipoteki, inteligentnych rozwiązań oszczędnościowych, rozwiązań w zakresie regularnego inwestowania), wzmacnianie lojalności klientów poprzez personalizację i wykorzystanie ich sieci rodzinnych i społecznych jako źródła akwizycji, obsługę kluczowych segmentów: - klientów zamożnych i firmowych, którym zaoferujemy nowe produkty finansowe, w tym leasingowe, a w miarę rozwoju ich potrzeb – dostęp do usług bankowości korporacyjnej i rozszerzonych możliwości finansowania.

Strategia w obszarze bankowości korporacyjnej w mBanku zakłada koncentrację na finansowaniu i wspieraniu strategicznych kierunków rozwoju gospodarki, takich jak transformacja energetyczna i technologiczna, cyfryzacja i automatyzacja procesów, odporność gospodarcza i lokalizacja produkcji, zielona zrównoważona gospodarka, gospodarka obiegu zamkniętego i współdzielenia, gospodarka zdrowia i czasu wolnego, oraz obszar obronności.

mBank planuje wdrożenie łatwo dostępnych możliwości finansowania i dalszy rozwój oferty bankowości inwestycyjnej i wsparcie ekspansji zagranicznej klientów mBanku we współpracy z Commerzbankiem.

Działalność mBanku w Czechach i Słowacji ma przyspieszyć dzięki platformowemu podejściu, które poprzez rozwój technologii oraz integrację ze strategicznym modelem relacyjnym z Polski, umożliwi skalowalne innowacje i dynamiczny wzrost liczby aktywnych klientów.

mBank będzie dążył do zapewnienia w swojej ofercie pełnej dostępności usług bankowych w formacie 24/7, w szczególności płatności natychmiastowych, a także do realizacji projektów wzmacniających odporność infrastruktury operacyjnej. (PAP Biznes)

pr/ asa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (1)

dodaj komentarz
gronostaj
Jakaś sprzedaż się szykuje?

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki