Dacia i Renault po raz kolejny w ostatnim czasie zapraszają właścicieli wadliwych aut do serwisów. Tym razem usterka dotyczy czujnika odpowiadającego za pracę tzw. hamulca ręcznego – informuje serwis francuskie.pl. Wadliwe okazało się siedem modeli wyprodukowanych w 2024 i 2025 roku.


Jak informują producenci, do usterki hamulca postojowego może prowadzić bezpośrednio wadliwy czujnik informujący elektronikę pojazdu, czy dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji „P”, czyli „Parking”.
Blokada dźwigni w pozycji „P” może z kolei doprowadzić np. do stoczenia się pojazdu. Usterka może się ujawnić w trzech sytuacjach: podczas odpinania pasów, otwierania drzwi kierowcy i w momencie wyłączania silnika.
Problem dotyczy dacii duster oraz sześciu modeli renault: captur (druga generacja), megane e-tech, scenic e-tech, austral, espace (szósta generacja) i rafale, które wyprodukowano pomiędzy 10 kwietnia 2024 r. a 16 stycznia 2025 r.
Właściciele felernych aut będą wzywani przez producentów do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie mechanicy bezpłatnie dokonają naprawy.
Wadliwe także hybrydy
To nie jedyny problem zgłoszony w ostatnim czasie do Transportowego Dozoru Technicznego przez Dacię i Renault. Najpopularniejsze modele obu producentów: duster i captur – mogą być narażone również na wyciek gazu. W tym przypadku problem dotyczy jedynie aut z fabrycznie montowanymi instalacjami LPG, w których koncern Renault bryluje.
Kampania naprawcza obejmie dacie duster, które z taśm montażowych zjechały pomiędzy 29 kwietnia a 26 października 2024 r. oraz renault captur, wyprodukowane w 2024 r.
Jeszcze we wrześniu do ASO wezwani zostaną również właściciele hybryd, w których wadliwy okazał się pierścień uszczelniający wał silnika elektrycznego. Usterka może prowadzić do przedostawania się oleju do silnika i jego przegrzewania, czego następstwem może być poważna awaria.
MKZ


















































