REKLAMA
GPW

Zysk netto grupy CCC w II kw. wyraźnie wyższy od oczekiwań

2016-08-25 08:14
publikacja
2016-08-25 08:14

Zysk netto grupy CCC, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale 2016 roku 131,6 mln zł wobec 101,3 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 100,9 mln zł zysku netto.

Zysk netto grupy CCC w II kw. wyraźnie wyższy od oczekiwań
Zysk netto grupy CCC w II kw. wyraźnie wyższy od oczekiwań
fot. imago sportfotodienst / / FORUM

fot. / / Materiały dla mediów

Oczekiwania analityków co do zysku netto wahały się od 68,9 mln zł do 127,9 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny CCC wyniósł 138 mln zł wobec 92,1 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali tymczasem 126,8 mln zł zysku EBIT.

Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA grupy wyniosła w drugim kwartale 151 mln zł. Konsensus zakładał 143,9 mln zł EBITDA.

Przychody grupy w okresie kwiecień-czerwiec ukształtowały się na poziomie 864,9 mln zł wobec 607,6 mln zł rok wcześniej i były zgodne z oczekiwaniami analityków.

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł do 467,1 mln zł z 314,6 mln zł rok wcześniej.

W całym pierwszym półroczu 2016 roku grupa CCC miała 1,395 mld zł przychodów (wzrost o 34,1 proc. rdr), 130,8 mln zł zysku operacyjnego i 100,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej.

Przychody grupy eobuwie. pl, ujęte w skonsolidowanym sprawozdaniu CCC od 15 stycznia 2016 r., wyniosły 111,3 mln zł. Grupa wniosła w tym okresie zysk w kwocie 15,3 mln zł. 

Zysk brutto ze sprzedaży CCC wzrósł w I półroczu do 733,8 mln zł z 565,1 mln zł przed rokiem.

Koszty funkcjonowania sklepów wyniosły 426,5 mln zł wobec 349,2 mln zł rok wcześniej, a koszty ogólnego zarządu 53,8 mln zł wobec 39,7 mln zł przed rokiem.

W I półroczu 2016 r. przychody finansowe CCC wyniosły 8,6 mln zł i w porównaniu z okresem poprzednim były wyższe o 7,9 mln zł. Głównym powodem zmiany były różnice kursowe na poziomie +7,7 mln zł, a w samym II kwartale na poziomie +9,6 mln zł.

Poniżej przedstawiamy wyniki CCC w zestawieniu z konsensusem PAP (dane z mln zł):

2Q2016 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2016 rdr
Przychody 864,9 858,7 0,70% 42,30% 61,80% 1394,6 34,10%
EBITDA 151 143,9 4,90% 34,20% 1224,60% 160 17,10%
EBIT 138 126,8 8,80% 49,80% - 130,8 23,60%
Zysk netto 131,6 100,9 30,50% 29,90% - 100,7 -9,70%
marża EBITDA 17,50% 16,80% 0,7 -1,06 15,33 11,50% -1,66
marża EBIT 16,00% 14,80% 1,19 0,8 16,85 9,40% -0,82
marża netto 15,20% 11,70% 3,47 -1,46 18,86 7,20% -3,52
Źródło: PAP Biznes

W I półroczu 2016 r. grupa kapitałowa CCC zwiększyła powierzchnię handlową salonów CCC netto o 36,4 tys. m2, z 369,8 tys. m2 do 406,2 tys. m2. Otwarte zostały sklepy o łącznej powierzchni 34,1 tys. m2, zmodernizowano i powiększono istniejącą powierzchnię handlową o 5,2 tys. m2. W trakcie I półrocza zlikwidowano 7 sklepów CCC o łącznej powierzchni -2,9 tys. m2.

Ponadto zamknięto również 5 sklepów BOTI oraz 3 sklepy Lasocki o łącznej powierzchni -1,1 tys. m2.

Na koniec czerwca łączna liczba sklepów własnych i agencyjnych wyniosła 734. Średnia powierzchnia tych sklepów wzrosła o 59 m2 do 507 m2. Całkowita powierzchnia sklepów CCC własnych i agencyjnych wzrosła o 9,6 proc. względem 31 grudnia 2015 roku, do 372,1 tys. m2.

Przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 21,5 proc. do 1.209,7 mln zł i stanowiły 86,74 proc. całkowitej sprzedaży.

Marża w segmencie sprzedaży detalicznej wyniosła w I połowie 54,6 proc. i zmieniła się nieznacznie (0,3 p.p.) w stosunku do okresu porównywalnego.

Łączna liczba sklepów franczyzowych na koniec czerwca wyniosła 71. Całkowita powierzchnia sklepów franczyzowych wyniosła 34,1 tys. m2 i wzrosła o 12,1 proc. względem 31 grudnia 2015 r.

Przychody ze sprzedaży hurtowej wzrosły o 70,9 proc. do 75,2 mln zł i stanowiły 5,4 proc. całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż online w grupie realizuje spółka eobuwie. pl, konsolidowana od połowy stycznia tego roku. Na koniec czerwca 2016 eobuwie. pl działało w Polsce, Niemczech, Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Ukrainie i Bułgarii. Przychody ze sprzedaży online wyniosły 109,3 mln zł i stanowiły 7,8 proc. całkowitej sprzedaży w I półroczu 2016 r.

Grupa CCC zakończyła I półrocze ze stanem środków pieniężnych na poziomie 254,3 mln zł, co oznaczało wzrost o 117,8 mln PLN (86,3 proc.) względem końca I półrocza 2015 r.

Na koniec czerwca wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1,9x wobec 1,2x na koniec grudnia 2015 roku.

CCC podtrzymuje, że liczy w tym roku na wzrost przychodów o blisko 40 proc. - poinformował prezes CCC Dariusz Miłek.

"Na razie nam się to prawie udaje, patrząc po wynikach I półrocza. Spodziewamy się, że w III i IV kw. będzie znacznie powyżej 40 proc. wzrostu sprzedaży" - powiedział prezes.

CCC zainwestuje w '16 więcej niż planowała; CAPEX może wynieść ok. 150 mln zł

Nakłady inwestycyjne CCC w tym roku przekroczą planowane wcześniej 140 mln zł, mogą wynieść ok. 150 mln zł - poinformował wiceprezes grupy Piotr Nowjalis. Podtrzymał, że spółka powiększy w tym roku powierzchnię handlową o co najmniej 100 tys. m kw.

"Inwestycje w środki trwałe w tym roku na pewno przekroczą 140 mln zł. Myślę, że to będzie bliżej 150 mln zł" - powiedział Nowjalis.

Podtrzymał, że grupa zwiększy w tym roku powierzchnię handlową o co najmniej 100 tys. m kw.

"Plan 100 tys. m kw. zrealizujemy bez problemu" - powiedział wiceprezes.

"Wychodzi nam, że to będzie ok. 105 tys. m kw. nowej powierzchni" - powiedział prezes Dariusz Miłek.

Plan CCC zakłada, że grupa powiększy się o nie mniej niż 100 tys. m kw. netto nowej powierzchni (wzrost o ok. 27 proc.), w tym około 77 tys. m kw. netto (110 sklepów) zostanie otwartych poza granicami Polski, a ok. 23 tys. m kw. w kraju (40 sklepów).

CCC spodziewa się w najbliższych miesiącach kontynuacji pozytywnego trendu w sprzedaży porównywalnej - poinformował Nowjalis.

W Polsce wzrost LFL wyniósł w I półroczu 6,3 proc., w krajach niemieckojęzycznych 7,9 proc., a w Czechach, Słowacji, na Węgrzech 2,6 proc.

"Spodziewamy się kontynuacji pozytywnego trendu w najbliższych miesiącach. Zwłaszcza mamy duże oczekiwania wobec września, listopada i grudnia, bo miały niską bazę z zeszłego roku"- powiedział wiceprezes.

CCC zakłada w '17 wzrost powierzchni o ponad 120 tys. m kw.; chce się rozwijać w Rosji

CCC zakłada, że w 2017 roku otworzy ponad 120 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej - poinformował prezes Dariusz Miłek. Spółka chce się rozwijać na rynku rosyjskim w tempie ok. 20 sklepów rocznie.

"Myślę, że w przyszłym roku otworzymy ponad 120 tys. m kw. Na taką liczbę mamy wynegocjowane umowy" - powiedział prezes.

Miłek poinformował, że spółka chce mocniej zaistnieć na rynku rosyjskim.

"Mamy sprawdzone relacje z franczyzobiorcą w Rosji" - powiedział.

"Ryzyko będzie ograniczone. Nie zainwestujemy tam więcej niż 50 mln zł swoich środków i będziemy chcieli szybko pokazać zwrot" - powiedział prezes.

Pytany o planowane tempo rozwoju, odpowiedział: "To może być tempo 20 sklepów rocznie".

Cyfrowy Polsat zakłada FCF w '16 w górnym przedziale widełek 1,2-1,4 mld zł

Cyfrowy Polsat spodziewa się, ze w całym 2016 r. wypracuje wolne przepływy pieniężne w górnym przedziale zapowiadanych wcześniej widełek 1,2-1,4 mld zł - poinformował na konferencji Tomasz Szeląg, członek zarządu spółki ds. finansowych.

"W całym roku spodziewamy się, że FCF będzie to w górnym przedziale widełek 1,2-1,4 mld zł" - powiedział Szeląg.

W pierwszym półroczu grupa wypracowała 733 mln zł FCF.

(PAP)

pel/ jtt/ gsu/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~Pepe
Kasa robiona na krwi i pocie wszystkich co dla nich pracują.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki