Agora miała w drugim kwartale 9,9 mln zł straty netto wobec 41,1 mln zł ujemnego wyniku przed rokiem. Przychody mediowej grupy wzrosły o 56 proc. do 201,8 mln zł.


EBITDA grupy była dodatnia i wyniosła 14,7 mln zł. Rok wcześniej Agora zanotowała 4,4 mln zł ujemnego wyniku.
Grupa podtrzymała ocenę, że w całym 2021 r. jej przychody wzrosną w stosunku do 2020 r., strata operacyjna będzie się zmniejszać, a na poziomie EBITDA utrzyma się zysk.
"Biznesami, które najszybciej zaczną odbudowywać swoje wyniki, będą kino, gastronomia, reklama zewnętrzna i radio" - dodano.
Po pierwszym półroczu przychody Agory były o 17 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 347,8 mln zł. Strata operacyjna wzrosła o ok. 4 mln zł, do 77,1 mln zł, a zysk EBITDA sięgnął 6,6 mln zł.
Agora ocenia, że dzięki istotnej poprawie w dwóch obszarach, w działalności kinowej i na rynku reklamy, tempo odbudowy przychodów grupy w kolejnych kwartałach powinno z każdym okresem przyspieszać, pod warunkiem jednak, że skala restrykcji związanych z zapobieganiem kolejnej fali pandemii w drugiej połowie 2021 r. nie będzie zbliżona do tej z zeszłego roku.
W opinii zarządu sieci kin Agory, Heliosa, jest szansa, że dzięki otwarciu kin 21 maja frekwencja w bieżącym roku powinna być porównywalna do tej odnotowanej w 2020 r. W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 17,1 mln biletów kinowych, o 72 proc. mniej niż rok wcześniej.
Agora podwyższyła w raporcie prognozę wzrostu wydatków reklamowych w 2021 roku do 8-11 proc. Wcześniej firma szacowała, że wzrost rynku reklamowego w tym roku wyniesie 4-7 proc. Według szacunków spółki, w drugim kwartale 2021 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła około 2,7 mld zł i wzrosła o 41,5 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2020 r.
W drugim kwartale segment filmowo-książkowy Agory, za wyniki którego odpowiada głównie działalność kinowa czyli sieć Helios, zmniejszył stratę EBITDA do 1,3 mln zł (z 6,7 mln zł przed rokiem) przy przychodach na poziomie 47,1 mln zł. Sprzedaż wzrosła o 169 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, dzięki ponownemu uruchomieniu od 21 maja kin zamkniętych ze względu na pandemię. Przychody ze sprzedaży biletów wyniosły 16,5 mln zł, a sprzedaż barowa 5,3 mln zł.
Segment reklamy zewnętrznej osiągnął 8,5 mln zł EBITDA wobec ujemnego wyniku na poziomie 4,5 mln zł rok wcześniej, przy przychodach zwiększonych o 139 proc. (31,8 mln zł).
Segment prasowy miał 6,5 mln zł zysku EBITDA, o 30 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody wzrosły o 15,6 proc. do 49,6 mln zł. Liczba aktywnych subskrypcji "Wyborczej" na koniec czerwca wyniosła ponad 258 tys.
Przychody biznesu internetowego zwiększyły się o 24 proc. do 54,2 mln zł. Wynik EBITDA wzrósł o 6,4 proc. do 11,6 mln zł. Agora podała, że udział wpływów cyfrowych w całkowitych przychodach z reklam grupy wzrósł w pierwszym półroczu do 51,8 proc.
"Dzięki kolejnym inicjatywom poprawiającym efektywność wprowadzonych rozwiązań oraz wzrostowi wydatków na reklamę internetową udział wpływów cyfrowych w całkowitych przychodach ze sprzedaży reklam w Grupie Agora w drugiej połowie 2021 r. będzie jeszcze wyższy" - dodano.
Radio odnotowało 54-proc. wzrost przychodów, do 23 mln zł. Wynik EBITDA segmentu to 2,9 mln zł wobec 0,8 mln zł przed rokiem.
Grupa nadal rozwija działalność gastronomiczną w ramach spółki Step Inside, która prowadzi lokale pod marką "Pasibus". Wpływy z tej działalności w drugim kwartale 2021 r. wyniosły 6,6 mln zł.
kuc/ asa/