Skorygowana EBITDA grupy Allegro w drugim kwartale 2025 roku wzrosła o 20,1 proc. rok do roku do 916,1 mln zł - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 879,6 mln zł skorygowanej EBITDA. Grupa podnosi oczekiwania na 2025 rok, zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.


Przychody grupy wzrosły w drugim kwartale o 10,2 proc. do 2,972 mld zł wobec 2,932 mld zł konsensusu.
W Polsce przychody Allegro w drugim kwartale wzrosły o 18,1 proc.
Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w grupie Allegro wzrosła o 9 proc. rdr. W Polsce wzrost GMV wyniósł 9,8 proc.
Po I półroczu grupa Allegro ma 1,665.4 mln zł skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rdr. Przychody po I półroczu wynoszą 5,594.1 mln zł i są wyższe rdr o 8,2 proc.
Grupa Allegro podnosi oczekiwania na 2025 rok, zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.
Wcześniej spółka przewidywała, że przychody w 2025 roku wzrosną w przedziale 7-11 proc., a skorygowana EBITDA w przedziale 10-17 proc.
Wzrost GMV grupy zakładany jest na 9-10 proc.
Allegro podniosło też oczekiwania co do wyników segmentu działalności w Polsce. Oczekuje w 2025 r. wzrostu skorygowanej EBITDA o 10-12 proc. (wcześniej zakładane 8-12 proc. wzrostu) i wzrostu przychodów o 16-18 proc. (wcześniej zakładane 14-17 proc. wzrostu).
CAPEX grupy Allegro ma wynieść w tym roku 0,95 mld zł - 1,1 mld zł.
"Allegro miało świetny drugi kwartał. Wzrost GMV w Polsce przyspieszył sekwencyjnie do 9,8 proc. r/r, podczas gdy w Segmencie międzynarodowym wyniósł aż 61 proc. r/r. Zgodnie z oczekiwaniami, marcowe korekty w modelu współfinansowania przyspieszyły wzrost przychodów w Polsce do 18,1 proc. r/r, wspomagając też wzrost skorygowanego zysku EBITDA, który przyspieszył do 14,2 proc. r/r” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jon Eastick, CFO Allegro.
"Poczyniliśmy duże postępy po stronie operacyjnej. Udział dostaw zarządzanych przez Allegro wzrósł dzięki Allegro Delivery o kolejne 4,6 pp do 34 proc. przesyłek w Polsce. Zakończyliśmy też transformację przejętych marek Grupy MALL w efektywnych sprzedających na nowych marketplace’ach Allegro. Pod względem finansowym Allegro rozwijało się równie dynamicznie: marża w Polsce wzrosła o 0,24 pp do 6,27 proc., a dźwignia finansowa spadła o 0,32 pp do 0,72x skorygowanego zysku EBITDA. Pozwoliło nam to zawęzić cele na 2025 rok i podnieść oczekiwania dotyczące przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w Polsce i w grupie" - dodał CFO.
W prezentacji grupa podała, że wzrost GMV Grupy w ujęciu rok do roku w trzecim kwartale poprawił się nieznacznie w porównaniu z pierwszym półroczem, utrzymując się na wysokim poziomie jednocyfrowym. Z kolei w Polsce w bieżącym kwartale wzrost GMV stopniowo przyspieszał, osiągając około 10 proc. w ujęciu rok do roku.
Allegro ma ogółem 21,1 miliona aktywnych kupujących po wzroście o 840 tys. rok do roku.
Liczba aktywnych kupujących w Polsce osiągnęła poziom 15,2 miliona, a ich średnie wydatki wzrosły o 8 proc. rok do roku.
Allegro Delivery oferuje sieć około 33 tys. automatów paczkowych i około 37 tys. innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i DPD. Jak podano, dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł do 34 proc.
Allegro podało, że GMV na nowych marketplace’ach Allegro wzrosła o 61 proc. rok doroku przy dwukrotnie wyższych przychodach.
"Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, dalej zwiększając naszą efektywność, rozwijając nowe kategorie produktów i usług oraz poprzez strategiczne partnerstwa. (... ) Łączymy miliony międzynarodowych konsumentów z tysiącami firm w całym regionie jako największy marketplace założony w Europie. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że wiemy, jak to robić sprawnie i skutecznie, co stanowi solidny fundament dla naszych planów. Dopiero zaczynamy" - powiedział prezes Allegro Marcin Kuśmierz.
Wyniki Allegro w drugim kwartale 2025 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników. Dane w mln zł | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2025 | rdr |
Przychody | 2971,7 | 2932,0 | 1,4% | 10,2% | 13% | 5594,1 | 8,2% |
EBITDA Skoryg. | 916,1 | 879,6 | 4,1% | 20,0% | 22,3% | 1665,4 | 13% |
EBIT | 602,7 | 623,7 | -3,4% | 22,0% | 25,1% | 1084,2 | 17% |
zysk netto j.d. | 385,7 | 401,5 | -3,9% | 11% | 30% | 682,3 | 16% |
marża EBITDA | 30,8% | 30,0% | 0,85 | 2,53 | 2,25 | 29,77% | 1,36 |
marża EBIT | 20,3% | 21,2% | -0,96 | 1,97 | 1,91 | 19,38% | 1,41 |
marża netto | 13,0% | 13,7% | -0,73 | 0,11 | 1,67 | 12,20% | 0,81 |
*** Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP Biznes. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes. Baza konsensusów PAP Biznes zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW. (PAP Biznes)
pel/
pel/