REKLAMA
WAŻNE

Producent rajstop pozwany za brak orgazmu

2015-01-16 08:31
publikacja
2015-01-16 08:31
Producent rajstop pozwany za brak orgazmu
Producent rajstop pozwany za brak orgazmu
fot. Kushyfoot / / youtube.com

Amerykanka Meng Wang pozwała producenta rajstop Kushyfoot za brak orgazmu, o którym zapewniał w spocie reklamowym. Kobieta ma spore szanse na wygranie procesu. Czy podobna sytuacja mogłaby mieć miejsce w Polsce?

Amerykanka czuję się oszukana po tym jak obejrzała w internecie spot reklamowy kanadyjskiej firmy Kushyfoot produkującej rajstopy, które masują stopy w momencie ich używania. Reklama mająca zdaniem Wang podteksty seksualne nie zapewniła jej takiego samego komfortu i uczucia, jak występującej w reklamie rajstop aktorce.

Jak wynika z pozwu wystosowanego wobec firmy Kushyfoot, Amerykanka domaga się odszkodowania za wprowadzające w błąd niewłaściwe praktyki biznesowe. Co więcej, ma szansę na wygranie procesu. To kolejny przykład bezpardonowego i zakrojonego na szeroką skalę procesowania się amerykańskich konsumentów.

Niedawno na łamach Bankier.pl donosiliśmy o głośnym procesie sądowym dotyczącym oburzonego klienta firmy Red Bull, która poszła na ugodę, gdy Amerykanin udowodnił, że popularne napoje energetyczne „nie dodawały skrzydeł”. Austriacki producent zapłacił 13 mln dolarów odszkodowania i obiecał zmienić strategię kampanii reklamowej.

Reklamy wprowadzające w błąd konsumentów to najczęściej hasła marketingowe, w których użyto kłamliwego sformułowania dotyczącego właściwości danego towaru. Gdy konsument po jego zakupie wykryje nieprawidłowości i będzie miał podejrzenia oszustwa, może wystąpić z roszczeniem do sądu - również w Polsce. Producent będzie wówczas zobowiązany wykazać, że przeprowadzone przez niego badania potwierdzają właściwości produktu, które zostały umieszczone w swojej reklamie.

Niestety nawet w przypadku udowodnienia nieprawdy, polski konsument zdaniem radcy prawnego Iwony Konarzyńskiej nie może liczyć na tak duże odszkodowanie, jak w Stanach Zjednoczonych. – Zasadniczo sąd ograniczy się do zasądzenia od przedsiębiorcy na rzecz konsumenta zwrotu kosztów zakupu produktu. Ogromne kwoty odszkodowania dla konsumentów nie są spotykane w Polsce - stwierdziła Konarzyńska w rozmowie z Bankier.pl.

Źródło:
Tematy
0 zł za prowadzenie konta! Otwórz PKO Konto za Zero >>

0 zł za prowadzenie konta! Otwórz PKO Konto za Zero >>

Komentarze (34)

dodaj komentarz
~mario
Czyli można nam pchać kit bezkarnie... Normalka w tym chorym kraju.
~Qar
Ale nie powiesz chyba, że wyłudzanie wielomilionowych odszkodowań za takie pierdoły, jest rzeczą normalną? Kary powinny być, ale tylko w uzasadnionych przypadkach, kiedy reklama naprawdę wprowadza w błąd. W przypadku rajstop, czy popularnego napoju energetycznego, to klienci powinni zostać ukarany, za próbę Ale nie powiesz chyba, że wyłudzanie wielomilionowych odszkodowań za takie pierdoły, jest rzeczą normalną? Kary powinny być, ale tylko w uzasadnionych przypadkach, kiedy reklama naprawdę wprowadza w błąd. W przypadku rajstop, czy popularnego napoju energetycznego, to klienci powinni zostać ukarany, za próbę wyłudzenia.
~RIZ odpowiada ~Qar
A powinny być takowe kary. Chwyty marketingowe agencji reklamowych są poniżej pasa. Trzeba wziąć pod uwagę,że są i podatniejsi na sugestie konsumenci którzy łatwiej łykają takie dzidy.
~donio
Nigdy nie kupuje reklamowanych produktów Dobry produkt sam sie rozleklamuje droga pantoflowa a badziewie musza reklamowac bo nie schodzi
~Autor
Bardzo mi się to podoba!Nie kwota odszkodowania, ale prawo stanowiące, iż reklama nie może kłamać. Gdyby takie prawo istniało w Polsce, nie słyszelibyśmy z reklam, że np. normalna temperatura ludzkiego ciała to "gorące 39,9" i tym podobnych bzdur, w które ludzie uwierzą, przebudzeni znienacka ze słodkiej Bardzo mi się to podoba!Nie kwota odszkodowania, ale prawo stanowiące, iż reklama nie może kłamać. Gdyby takie prawo istniało w Polsce, nie słyszelibyśmy z reklam, że np. normalna temperatura ludzkiego ciała to "gorące 39,9" i tym podobnych bzdur, w które ludzie uwierzą, przebudzeni znienacka ze słodkiej drzemki przy TV blokiem reklamowym, który jest 3x głośniejszy i 10x bardziej kolorowy niż reszta programu
~pa
Kłamać nie. Ale ten konkretny przykład do szczyt infantylnego debilizmu i kpina ze zdrowego rozsądku.. Święty Mikołaj to też takie "kłamstwo", więc jeżeli ktoś użyje w przekazie Świętego Mikołaja przynoszącego prezenty komuś, kto używa produktu X to kłamie, bo ktoś, kto kupił produkt X nie dostał Kłamać nie. Ale ten konkretny przykład do szczyt infantylnego debilizmu i kpina ze zdrowego rozsądku.. Święty Mikołaj to też takie "kłamstwo", więc jeżeli ktoś użyje w przekazie Świętego Mikołaja przynoszącego prezenty komuś, kto używa produktu X to kłamie, bo ktoś, kto kupił produkt X nie dostał prezentu od Świętego Mikołaja ?
~usameba
Zapewne to rdzenna Amerykanka. Zapewne także jest tak debilna, żeby uwierzyć iż garderoba przyniesie jej satysfakcje co za tępota.
~Oko
Jak masz głupio pisać,to lepiej się nie odzywaj.Ma rację,bo chodzi tutaj o ograniczanie oszustw marketingowych.By producenci nie podawali w reklamach nieprawdziwych treści,a trzymali się faktów.W Polsce większość reklam dotyczy leków,a mówią takie bzdury że odechciewa się włączania Jak masz głupio pisać,to lepiej się nie odzywaj.Ma rację,bo chodzi tutaj o ograniczanie oszustw marketingowych.By producenci nie podawali w reklamach nieprawdziwych treści,a trzymali się faktów.W Polsce większość reklam dotyczy leków,a mówią takie bzdury że odechciewa się włączania telewizora.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki