Będą nowe stacje pierwszej linii warszawskiego metra. Jest umowa

Podpisaliśmy umowę z firmą Metroprojekt na przygotowanie projektu budowlanego dwóch stacji I linii metra: Plac Konstytucji i Muranów - poinformował w środę na Twitterze prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

(fot. Adam Chełstowski / FORUM)

"Tak jak zapowiadałem w kampanii wyborczej - pracujemy nad dodatkowymi stacjami na I linii #metro. Właśnie podpisaliśmy umowę z firmą Metroprojekt na przygotowanie projektu budowlanego dwóch stacji - Plac Konstytucji i Muranów" - napisał Trzaskowski.

Pod koniec września stołeczny ratusz poinformował, że firma Metroprojekt w ramach postępowania o zamówienie publiczne została wybrana na projektanta nowych stacji I linii metra. Firma zakres prac wyceniła na blisko 7,3 mln zł brutto.

Firma, wykonując prace przedprojektowe i przygotowując projekt budowlany, powinna także zaprojektować niezbędną rozbudowę lub przebudowę infrastruktury wokół stacji. Rozwiązania projektu powinny przewidywać jak najmniejszy wpływ na I linię metra i otoczenie. "Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku" - podał ratusz.

Stacja Plac Konstytucji ma być zlokalizowana w ciągu ulicy Marszałkowskiej - od Placu Konstytucji do skrzyżowania z ulicą Hożą. Znajdzie się między stacjami Centrum i Politechnika.

(Metro Warszawskie)

Stacja Muranów wybudowana zostanie w rejonie ul. Andersa - w okolicach ul. Stawki, a także ul. Świętojerskiej i ul. Anielewicza. Na tej stacji będzie można wysiąść między Ratuszem-Arsenał a Dworcem Gdańskim.

"Po ich wybudowaniu pasażer, znajdujący się pomiędzy stacjami metra w śródmieściu, będzie miał nie więcej niż 400 metrów do najbliższego wejścia jednej ze stacji" - wskazuje ratusz. Według ekspertów w dziedzinie komunikacji zbiorowej, na których powołuje się ratusz, taka odległość zapewnia, że pasażer chętniej wsiądzie do metra niż innego środka transportu.(PAP)

agzi/ aj/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 8 tindala

A co ze stacjami dla Białołęki. Ledwo tam można wjechać i wyjechać w godzinach szczytu. I podobno nie ma pieniędzy. Po co te bezsensowne i kosztowne wykopki na Placu Konstytucji i Andersa gdy zaraz obok są czynne stacje.
Coś mi wygląda na to że pan prezydent Trzaskowski nie wie że Warszawa to nie tylko Marszałkowska i Stare Miasto.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 12 toreon

Że tak zapytam - po wuj te nowe stacje? Zeby grubasy nie musieli przejsc sie 400 metrów?

! Odpowiedz
6 33 33karol33

Nigdy nie pomyślałem, że zatęsknię za HGW. Trzaskowski to dramat. Ale jest z PO, lemingi wybaczą mu WSZYSTKO

! Odpowiedz
9 39 wnr

Może dodajcie stację "Czajka Podwiśle", dla robotników, na czas awarii :)

! Odpowiedz
8 62 adrian76

Zamiast zrobić porządne przejście między liniami metra na Świętokrzyskiej, to kombinują z nikomu niepotrzebnymi stacjami. CBA powinna się temu przyjrzeć dokładniej... zwłaszcza, że pojawia się płacz, że obwodnicy nie będzie, bo nie ma pieniędzy!

! Odpowiedz
4 49 sammler

Dokładnie - chodzi o obwodnicę. Decyzji Trzaskowskiego nie można w pełni ocenić bez złączenia kilku faktów. Mianowicie tego, że dopiero co zrezygnował z dokończenia obwodnicy, by teraz ogłosić, że wpakuje gigantyczne pieniądze w zbędne stacje. Przy okazji paraliżując ruch w najściślejszym centrum na kilka lat.

! Odpowiedz
3 6 dziki_losos odpowiada sammler

Wiesz, jaka jest różnica między "obwodnicą Warszawy" a "obwodnicą śródmiejską"? To dwie zupełnie różne konstrukcje, w innym miejscu, i o innym budżecie. Właściwie nazwa jest myląca, bo "obwodnica śródmiejska" ma iść przez środek prawobrzeżnej Warszawy, więc bardziej powinna się nazywać "cięciwa praska".

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 4 sammler odpowiada dziki_losos

Ale w jakim kontekście to pytanie? Bo sugerujesz, że czegoś nie rozumiem, gdy ja tylko napisałem, że Rafau postanowił NAJPIERW zrezygnować z obwodnicy Śródmieścia, a potem zakorkować je przez budowę zbędnych stacji.

Poza tym sammler codziennie dojeżdża S8 do pracy i chyba rozumie dobrze, czym taka obwodnica jest. Tracąc codziennie 20 min na staniu w korku, by przejechać 5 km, mam dużo czasu na drogowe przemyślenia.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
12 85 greatmongo

Co za glupi pomysl?

Metro jest uzywane bo jest szybkie. Autobusy w Warszawie maja przystanki co 50 metrow i dlatego STOJA!!!


Ratusz w ogole nie rozumie o co chodzi w zbiorkomie

! Odpowiedz
6 54 sammler

Dokładnie. Pomijam już to, że nad M1 na tym odcinku biegnie linia tramwajowa, po której tramwaje jeżdżą co 1-2 minuty w szczycie (na odcinku wystarczającym do dowiezienia w minutę do najbliższej stacji metra). A przecież tych torów nie zlikwidują, bo to linie "przelotowe" na peryferia.

Trzaskowski bardzo sobie grabi idiotycznymi decyzjami.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne