REKLAMA
ZAGŁOSUJ

PSD2: Uwaga na transfer danych poza UE

Wojciech Boczoń2019-08-27 07:58analityk Bankier.pl
publikacja
2019-08-27 07:58

Od 14 września zmieni się sposób, w jaki logujemy się do naszych rachunków bankowych. Wymagane będzie silne uwierzytelnianie, które można wykonać za pomocą aplikacji mobilnej. Związek Banków Polskich przypomina, by kontrolować transfer danych w telefonie, jeżeli wybieramy się za granicę.

Od 14 września banki będą stosować silne uwierzytelnianie w procesie logowania do e-bankowości. Użytkownik może zostać poproszony nie tylko o wpisanie loginu i hasła, ale także o podanie dodatkowego elementu zabezpieczającego: kodu SMS lub dokonania autoryzacji aplikacją mobilną. W tym drugim przypadku może się to wiązać z kosztami, jeżeli przebywamy poza terytorium Unii Europejskiej.

fot. / / YAY Foto

„Na co dzień w naszych urządzeniach mobilnych mamy często włączony transfer danych w sieciach komórkowych. W trakcie pobytu w krajach UE w zależności od sieci i pakietu danych, z jakiego korzystamy, koszty związane z transferem danych nie są wysokie. Sytuacja zmienia się, jeśli znajdziemy się w krajach nienależących do UE. W takim przypadku radzi się turystom wyłączyć transfer danych w telefonie” – pisze Związek Banków Polskich.

Znane są bowiem przypadki obciążenia klientów przez ich sieć komórkową bardzo wysokimi opłatami dochodzącymi nawet do wysokości kilku tysięcy dolarów. W przypadku mobilnej autoryzacji transfer danych jest co prawda niewielki, ale w tym czasie inne aplikacje mogą korzystać z danych i instalować aktualizacje. Dlatego wyjeżdżając za granicę warto sprawdzić, jakie inne sposoby autoryzacji oferuje bank. Większość instytucji pozwala korzystać alternatywnie z haseł SMS, które nie wiążą się z dodatkowym transferem danych.

Od tej reguły bywają jednak wyjątki. Tak jest na przykład w Toyota Banku, który oferuje jedynie mobilną autoryzację. Użytkownik może zatwierdzać dyspozycje na rachunku wyłącznie przez powiadomienia push. Więcej na ten temat w artykule: „Toyota Bank przedobrzył? Klienci skarżą się, że muszą kupić nowy smartfon”.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Otwórz konto w mBanku i zgarnij do 300 zł

Otwórz konto w mBanku i zgarnij do 300 zł

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki