REKLAMA

Metro w Krakowie. Działki rodziny prezydenta miasta na terenie lub w pobliżu planowanej budowy

2024-10-19 08:02
publikacja
2024-10-19 08:02

Działki rodziny prezydenta i wiceprezydenta Krakowa znajdują się na terenie lub w pobliżu terenów planowanej budowy metra. Oznacza to, że władze Krakowa są stronami postępowania przy realizacji budowy metra i gmina Kraków nie może wydać decyzji środowiskowej ws. tej inwestycji.

Metro w Krakowie. Działki rodziny prezydenta miasta na terenie lub w pobliżu planowanej budowy
Metro w Krakowie. Działki rodziny prezydenta miasta na terenie lub w pobliżu planowanej budowy
fot. iwciagr / / Shutterstock

W związku z tym Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskaże inną gminę, która wyda decyzję środowiskową. Władze miasta liczą na to, że sprawa ta nie opóźni planów budowy metra.

Dominika Jaźwiecka z biura prasowego urzędu miasta powiedziała PAP, że urząd nie precyzuje, czy działki rodziny prezydenta i wiceprezydenta są na terenie planowanej inwestycji czy w odległości 100 metrów od granic budowy.

W komunikacie miasto przypomniało, że przy realizacji budowy metra stroną postępowania jest każdy, komu przysługuje prawo własności do nieruchomości, leżącej na terenie inwestycji lub znajdującej się w odległości 100 metrów od granicy planowanego przedsięwzięcia budowlanego, także w przypadku posiadania niewielkiego mieszkania.

Taka sytuacja zachodzi w przypadku rodziny prezydenta Aleksandra Miszalskiego oraz zastępcy prezydenta Stanisława Mazura. Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, prezydenta miasta podlega wyłączeniu od załatwienia sprawy, która dotyczy interesów jego lub rodziny, w tym małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia.

„Jestem przekonany, że pojawiające się obawy o przeciągające się terminy nie są słuszne i wskazana przez SKO gmina podoła wyzwaniu i decyzja zostanie wydana bez żadnych opóźnień” – powiedział wiceprezydent Mazur.

W przyszłym roku miasto zamierza wybrać wykonawcę dla pierwszego, 6-kilomentrowego odcinka metra na linii wschód-zachód. Koszty jego budowy – ok. 3 mld zł – pokryją środki z budżetu państwa, funduszy unijnych i miasta.

Trasa pierwszego odcinka metra powiedzie od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do rejonu ronda Młyńskiego, gdzie obecnie trwa budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV). Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela i ronda Mogilskiego.(PAP)

bko/ agz/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
bha
Dziwne to dla mnie przecież miasto już jest sporo zadłużone i to już na obecnie ponad 6 mld zł!!. Dziwne bo jak jeszcze dekadę temu było na rynku dużo taniej cenowo i % to jakoś nie mówino i nie myślano wtedy o planach wielkiej przecież zawsze nie taniej budowy metra! - jak teraz mamy na rynku coraz większą z roku na rok na rynku Dziwne to dla mnie przecież miasto już jest sporo zadłużone i to już na obecnie ponad 6 mld zł!!. Dziwne bo jak jeszcze dekadę temu było na rynku dużo taniej cenowo i % to jakoś nie mówino i nie myślano wtedy o planach wielkiej przecież zawsze nie taniej budowy metra! - jak teraz mamy na rynku coraz większą z roku na rok na rynku cenową i % drożyznę! to raptem snuje się coraz śmielsze plany wielkiej budowy?. Tyle tylko za co to budować? przecież chyba nie z oszczędności budżetowych, a raczej z zaciągania kolejnych kredytów, pożyczek które raczej dodatkowo spowodują wzrost zadłużenia miasta.A potem co? będą dodatkowe wzrosty obciążeń zwykłych ludzi kolejnymi wzrostami opłat i podatków?.
qart
Politycy PO, publiczne pieniądze i ogromny wzrost wartości ich prywatnych działek.
To oczywiście ich nos do biznesu... Przypadek. Kolejny:)

Powiązane: Kraków

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki