REKLAMA
TYLKO U NAS

Ładowarki Tesli nie dla Forda. Adaptery mogą uszkodzić auto

2024-10-22 14:25
publikacja
2024-10-22 14:25

Klienci Forda, którzy nabyli samochody elektryczne posiadają w swoich samochodach gniazdo ładowania w standardzie CCS. Z kolei Tesla w swoich pojazdach i ładowarkach wykorzystuje własny format gniazda NACS, z którego zdaje się być dumna, a nawet promuje swoje rozwiązanie jako lepsze niż ogólny format CCSi dąży do ujednolicenia stacji ładowania w całych Stanach Zjednoczonych. Ford we współpracy z firmą Muska wysłał klientom darmowe adaptery umożliwiające ładowanie samochodu przy pomocy ładowarek Supercharger Tesli. Teraz żąda ich zwrotu.

Ładowarki Tesli nie dla Forda. Adaptery mogą uszkodzić auto
Ładowarki Tesli nie dla Forda. Adaptery mogą uszkodzić auto
fot. mark reinstein / / Shutterstock

Ford prosi klientów z USA i Kanady o odesłanie otrzymanych adapterów ze względu na "potencjalny problem". Według najnowszego biuletynu serwisowego Forda dalsze używanie urządzeń może zmniejszać prędkość ładowania i w efekcie doprowadzić do poważnego uszkodzenia samego portu ładowarki. 

Klienci mają w ciągu kilku tygodni otrzymać zastępcze adaptery i zostają zobowiązani przez producenta do odesłania mu otrzymanych wcześniej bezpłatnych egzemplarzy. Biorąc pod uwagę to, jak długo klienci czekali na otrzymanie starych adapterów (od podpisania umowy między Fordem a Teslą, do otrzymania przez klientów pierwszych egzemplarzy adaptera minął ponad rok), można zastanawiać się, jak długo poczekają oni na wymianę wadliwych przejściówek. 

Konstrukcja adaptera nie polega tylko na innej konfiguracji otworów i pinów, ładowarki V4 Supercharger mają także moc 250 kW i 615 A. Producent oznajmił, że jedna ładowarka mogłaby zasilić małe osiedle złożone z kilku domów jednorodzinnych. Tesla swego czasu pozwała chińską firmę Yancheng Jeco Auto Parts Co., która produkowała tanie zamienniki adapterów NACS. Urządzenia te miały nie zapewniać odpowiedniej ochrony przed ciepłem, pyłem  i wodą, co mogło prowadzić do "katastrofalnych" obrażeń użytkownika, albo uszkodzenia infrastruktury stacji ładowania Supercharger.

Inne firmy działające w branży elektromobilności, takie jak GM, Nissan czy Subaru, także zawarły umowę z Teslą i oferowały swym użytkownikom adaptery CCS na NACS. Z czasem wiele z nich zdecydowało się na zmiany projektowe w swoich pojazdach i w efekcie zaadaptowanie w nich gniazd ładowania zgodnych ze standardem NACS. Sam Ford także przyjmie rozwiązanie oferowane przez firmę Muska, lecz nie nastąpi to przed 2025 rokiem. 

Oprac. MT

Źródło:
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (2)

dodaj komentarz
wizytator
No i na ciul tyle formatów gniazda??? Tak jak z adapterami do wycieraczek szyb. A nie można się dogadać?
To samo było z gniazdami ładowania w telefonach. Szkoda że każda marka nie ma innego gniazda.
wnr
czyli w skrócie: Ford wyprodukował wadliwe adaptery i będzie je wymieniał - żadna tu wina tesli, ale są wytyczne by krytykować Muska i wszystko z nim związana stąd ten artykuł - jakież to uśmiechnięte

Powiązane: Tesla

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki