Klienci Forda, którzy nabyli samochody elektryczne posiadają w swoich samochodach gniazdo ładowania w standardzie CCS. Z kolei Tesla w swoich pojazdach i ładowarkach wykorzystuje własny format gniazda NACS, z którego zdaje się być dumna, a nawet promuje swoje rozwiązanie jako lepsze niż ogólny format CCSi dąży do ujednolicenia stacji ładowania w całych Stanach Zjednoczonych. Ford we współpracy z firmą Muska wysłał klientom darmowe adaptery umożliwiające ładowanie samochodu przy pomocy ładowarek Supercharger Tesli. Teraz żąda ich zwrotu.


Ford prosi klientów z USA i Kanady o odesłanie otrzymanych adapterów ze względu na "potencjalny problem". Według najnowszego biuletynu serwisowego Forda dalsze używanie urządzeń może zmniejszać prędkość ładowania i w efekcie doprowadzić do poważnego uszkodzenia samego portu ładowarki.
Klienci mają w ciągu kilku tygodni otrzymać zastępcze adaptery i zostają zobowiązani przez producenta do odesłania mu otrzymanych wcześniej bezpłatnych egzemplarzy. Biorąc pod uwagę to, jak długo klienci czekali na otrzymanie starych adapterów (od podpisania umowy między Fordem a Teslą, do otrzymania przez klientów pierwszych egzemplarzy adaptera minął ponad rok), można zastanawiać się, jak długo poczekają oni na wymianę wadliwych przejściówek.
Konstrukcja adaptera nie polega tylko na innej konfiguracji otworów i pinów, ładowarki V4 Supercharger mają także moc 250 kW i 615 A. Producent oznajmił, że jedna ładowarka mogłaby zasilić małe osiedle złożone z kilku domów jednorodzinnych. Tesla swego czasu pozwała chińską firmę Yancheng Jeco Auto Parts Co., która produkowała tanie zamienniki adapterów NACS. Urządzenia te miały nie zapewniać odpowiedniej ochrony przed ciepłem, pyłem i wodą, co mogło prowadzić do "katastrofalnych" obrażeń użytkownika, albo uszkodzenia infrastruktury stacji ładowania Supercharger.
Inne firmy działające w branży elektromobilności, takie jak GM, Nissan czy Subaru, także zawarły umowę z Teslą i oferowały swym użytkownikom adaptery CCS na NACS. Z czasem wiele z nich zdecydowało się na zmiany projektowe w swoich pojazdach i w efekcie zaadaptowanie w nich gniazd ładowania zgodnych ze standardem NACS. Sam Ford także przyjmie rozwiązanie oferowane przez firmę Muska, lecz nie nastąpi to przed 2025 rokiem.
Oprac. MT