Jak Alior zatrzymuje klientów

analityk Bankier.pl

Już kilkanaście lat temu, gdy bankowość internetowa dopiero raczkowała, eksperci przepowiadali, że będzie ona doskonałym narzędziem do tzw. cross sellingu. W końcu wszystko, co jako zalogowani klienci robimy w serwisie, pozostawia po sobie ślady. Wystarczy wychwycić sygnały (np. niskie saldo) i zaproponować odpowiedni produkt (np. pożyczkę). Lata lecą, a tylko nielicznym udało się te nadzieje spełnić. Do tego grona zaliczyć można z pewnością Alior Bank. Przekonałem się o tym osobiście.

Automatycznie generowane oferty to element, który znajdziemy w wielu serwisach bankowości internetowej. Niektóre instytucje podsuwają nam karty kredytowe lub inne produkty z dopasowanymi do naszej sytuacji warunkami oparte na tzw. prescoringu. Zazwyczaj jednak tego rodzaju wabiki mają osobne miejsce w serwisie transakcyjnym - tkwią gdzieś w sekcji "oferta dla ciebie" i czekają aż ktoś je dostrzeże.

Wyższym poziomem zaawansowania w sztuce automatycznej sprzedaży jest dostarczenie oferty dokładnie w najbardziej odpowiednim do tego momencie. Takim wyczynem zaskoczył mnie ostatnio Alior Bank, w którym posiadałem lokatę terminową. Gdy nadszedł termin zapadalności depozytu, środki wróciły na rachunek, a ja zdecydowałem się dać szansę konkurencji. Przygotowałem przelew i w momencie, gdy miałem zatwierdzić operację, na ekranie pojawił się następujący komunikat.

Warto dodać, że oferty takiej nie znajdziemy wśród listy lokat dostępnych w serwisie transakcyjnym. Promocyjne warunki oferowane były, według mojej wiedzy, na tzw. nowe środki. Widocznie jednak, gdy bank dostrzeże szansę na zatrzymanie depozytów u siebie, sięga po lokatę "spod lady".

Alior Bankowi wypada pogratulować wyczucia chwili. Jako klient zdecydowanie wolałbym tego rodzaju propozycje niż odbierane średnio raz w tygodniu telefony (zazwyczaj w niezbyt sprzyjających podejmowaniu decyzji okolicznościach), w których na ślepo próbuje się mi sprzedać promowane akurat przez bank produkty. Mniej inwazyjnie, bardziej kontekstowo - i okazuje się, że internet też potrafi sprzedawać.

Michał Kisiel

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 5 ~Wsciekly

Wyższa kultura bankowości.
Poszedłem do T-Mobile przedłużyć umowę na telefon. Ponieważ nie działał system Pani zobowiązała się przygotować na dzień następny. Po przyjściu dnia następnego okazało się że oprócz przedłużenia umowy stałem się szczęśliwym posiadaczem konta w Alior Banku i limitu kredytowego. Umowa oczywiście została przez Panią zaocznie zaakceptowana i chociaż jej nie podpisałem musiałem wnioskować o odstąpienie od umowy. Aliar faktycznie potrafi pozyskiwać i zatrzymywać klientów.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~ada

Alior to złodzieje, 5 zł za każdy przelew.

! Odpowiedz
0 3 ~aga

z tym się nie zgodzę wszystkie przelewy internetowe są bezpłatne mam w tym banku rach i nigdy nie zapłaciłam za przelew co do karty można ja zamknąć przez internet więc nie wymaga to jakiejś wielkiej inicjatywy

! Odpowiedz
1 0 ~Gosia

Taką samą "promocję" oferuje Neobank w momencie zrywania lokaty. Przed ostatecznym potwierdzeniem zerwania wyskakuje komunikat z propozycją nowej lokaty na bardzo dobrych warunkach (których próżno szukać w obecnej ofercie banku).

! Odpowiedz
1 6 ~verioo

Nie rozumiem o co tyle krzyku. Co do kart - jak się nie korzysta to trzeba z nich zrezygnować. Ja miałem konto bez kart i długo nic nie płaciłem. Teraz wziąłem kartę bo mam 2500 wpływu miesięcznie i dalej nic nie płacę (konto wyższej jakości). Generalnie ta bankowość w aliorze nie jest zła, ale za to fatalna jest obsługa klienta w oddziale. Na szczęście rzadko mam z tym kontakt. Najważniejszą zasadą nie płacenia za usługi bankowe jest dokładne czytanie regulaminów i szczególnie taryf opłat. Obecnie mam konta w 3 bankach i do tego 2 karty płatnicze oraz 2 karty kredytowe (limity 6600 i 10000). Zrezygnowałem z ubezpieczenia za karty kredytowe, spełniam warunki wymagane do zwolnienia z opłat i prowizji - dzięki temu wszystkie produkty i usługi bankowe mam za darmo. Stosuję też jedną ważną zasadę: jak tylko bank coś zmienia na moją niekorzyść to żegnam taki bank i jego produkty. Zawsze, kiedy podpisuję nową umowę na produkt lub usługę bankową od razu sprawdzam jakie są warunki i procedury wypowiedzenia takiej umowy. Pamiętajcie - zawsze jest jakiś bank który ma darmową ofertę. Ktoś powie - nie chce mi się na takie zabawy tracić czasu. A ja twierdzę, że dbanie o swoje pieniądze jest tak samo ważne jak ich zarabianie :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 2 ~mat

Tylko w naszym chorym kraju ZLODZIEJE z ALIOR mają sie dobrze. Pomylili sie przy wyiczeniach rat kredytu, po paru latach przeslali nowy harmonogram z wiekszymi ratami. KNF oczywiście umywa ręcę i uprzejmie radzi próbować na własną rękę sie porozumieć albo oddać sprawę do sądu. Nie mają za grosz kasy, ze byle gówno wysyłają pismo roszczeniowe zamiast zadzwonić i wyjaśnić sprawę, nie mają żadnej klasy ani kultury. ALIOR - ZLODZIEJE! przestrzegam.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 3 ~opty

....mamy u nich 2 konta i ściągają nam po 6 zł miesięcznie za nieużywanie kart płatniczych,które nie są nam potrzebne...,tak wygląda u nich darmowe konto...

! Odpowiedz
1 5 ~Czesiek

po co tam jeszcze siedzicie?

! Odpowiedz
0 5 ~opty odpowiada ~Czesiek

Bo jesteśmy mentalnymi ofermami.
Narzekamy, że źle, ale zmieć się nie chce, bo wymaga to myślenia.

! Odpowiedz
1 24 ~Klient

Mnie też Alior zaskoczył. Tak zatrzymują klientów, że nie pozwalają im odejść. W kwietniu składałem w placówce agenta wypowiedzenie (jeszcze w przejmowanym Meritum Banku) i do tej pory dostaję spam i informacje o uruchomieniu nowej bankowości elektronicznej. Alior twierdzi, że nie odnotował mojego wypowiedzenia. Wypada pogratulować ...chyba tylko bałaganu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
/* (c)AdOcean 2003-2015, pulsbiznesu.bankprzyszlosci.bankier.pl.Felietony i analizy.Wiadomosci.Video */ ado.slave('adoceanmyaoxpolntpmld', {myMaster: 'anTs2_SKLYGYnUmwtyzcLsF9jG_n.p.L5oKWT_WiRFX.Y7' });

Powiadomienie o debacie

Zapisz się do newslettera przypominającego o transmisjach kolejnych debat.

WIG-BANKI -1,31% 3 931,74
2020-04-03 17:15:01
MBANK 1,87% 217,60
2020-04-03 17:04:09
PKOBP 0,09% 21,85
2020-04-03 17:04:41
MILLENNIUM 0,31% 3,21
2020-04-03 17:00:16
SANTANDER 1,63% 9,98
2020-04-03 17:00:00
IDEABANK 0,39% 1,55
2020-04-03 17:00:00
BOS -0,47% 4,27
2020-04-03 16:33:20
GETIN -3,82% 0,91
2020-04-03 17:00:42
ALIOR -0,93% 11,75
2020-04-03 17:04:02
BNPPPL -1,47% 47,00
2020-04-03 16:49:48
UNICREDIT -2,88% 30,36
2020-04-03 15:22:09
HANDLOWY -1,67% 41,15
2020-04-03 17:00:00
PEKAO -1,15% 53,40
2020-04-03 17:04:21
SANPL -3,42% 152,50
2020-04-03 17:03:34
INGBSK -6,69% 134,00
2020-04-03 17:02:39