Brand24 chce, aby nowe produkty w ciągu 3 lat od startu generowały 7-cyfrowe wyniki - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. W 2022 r. EBITDA Brand24 wzrosła o 79 proc. do 5,3 mln zł.


"Kamień milowy w naszej strategii to transformacja firmy, która dostarcza dane - na firmę, która dostarcza wnioski i rekomendacje. Podjęliśmy tę decyzję kilka lat temu. (...) Uważamy, że jest to fundamentalna zmiana, która wpływa na konwersje czy retencje. Widzimy to już po pierwszych danych. Poprawione wyniki sprzedażowe również są pochodną mechanizmów związanych z tą transformacją, które wdrażaliśmy przez ostatnie 2 lata" - powiedział Michał Sadowski, prezes zarządu Brand24.
Prezes wskazał, że transformację na firmę dostarczającą wnioski i rekomendacje będzie można obserwować w ciągu najbliższych 2-4 tygodni.
"Drugim aspektem transformacji jest transformacja z firmy jednego produktu na firmę wieloproduktową. Nowe produkty w zeszłym roku przyniosły kilkaset tysięcy złotych" - dodał Michał Sadowski.
Wskazał, że spółka dąży to tego, aby nowe produkty w ciągu 3 lat od startu generowały 7-cyfrowe wyniki.
Brand24 w 2022 r. zwiększył przychody o 40 proc. rdr. do ok. 22,2 mln zł. Jednocześnie spółka zaliczyła niemal 4-krotny skok zysku operacyjnego do 2,8 mln zł, zwiększając przy tym rentowność EBIT z niecałych 5 proc. do prawie 13 proc.
EBITDA wzrosła w ciągu roku o 79 proc. do 5,3 mln zł, co pozwoliło spółce wygenerować 5,2 mln zł gotówki z działalności operacyjnej. Na poziomie netto zysk zwiększył się 6-krotnie do ponad 1,5 mln zł.
W połowie marca, spółka informowała, że rozpoczęła przegląd opcji strategicznych. Brand24 chce przeanalizować możliwość pozyskania partnera, który przyspieszyłby rozwój firmy na rynkach zagranicznych.
Zgodnie z założeniami, Brand24 ma zakończyć przegląd opcji najpóźniej do końca 2023 roku.
"Nie szukamy pieniędzy, ale raczej partnera branżowego, który ma dużą i jakościową ekspozycję na rynek amerykański i ma rozwiązania pokrewne lub uzupełniające do naszych" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Michał Sadowski.
"Obecny rok zaczęliśmy ponownie od zmian w polityce cenowej, bo widzimy że „tuning” daje tutaj bardzo dobre, szybkie i trwałe efekty. Nieustannie inwestujemy w rozwój produktów, mocno angażując przy tym rozwiązania AI. Tam, gdzie są one kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie taniej jest korzystać z gotowych narzędzi, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT4 w Insights24)" - dodał Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, które jest sprzedawane w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW 11 maja 2021 r. (PAP Biznes)
alk/ ana/