
British Automotive Holding otrzymał od Jaguar Land Rover informację w postaci elektronicznej, potwierdzającą termin zakończenia współpracy w ramach umowy importerskiej w dniu 31 lipca 2020 r. - poinformował BAH w komunikacie. Informacja wywołała mocne spadki kursu akcji spółki.
W połowie czerwca zeszłego roku BAH informował o możliwości przedłużenia umowy, na mocy której British Automotive Polska, spółka z grupy kapitałowej, była generalnym importerem samochodów marki Jaguar i Land Rover, do końca marca 2021 roku. Warunkiem była jednak sprzedaż w okresie kwiecień 2019 – marzec 2020 4.370 sztuk nowych samochodów.
"Z obecnej realizacji ustalonego budżetu sprzedaży nowych samochodów (...) wynika, iż nie jest możliwe uzyskanie przez BAP uzgodnionego przez strony poziomu sprzedaży wymaganego do przedłużenia terminu obowiązywania umowy importerskiej" - napisano w komunikacie.
W związku z tym umowa importerska wygaśnie 1 sierpnia 2020 roku. Inwestorzy źle przyjęli tę informację, Jaguar to bowiem historycznie najważniejsza część biznesu BAH. Ostatni rok przebiegał pod kątem dywersyfikacji m.in. w postaci przejęcia SsangYong Motors Polska, by przygotować spółkę na zmiany związane z Jaguarem. Kurs dziś spadał jednak o ponad 10 proc.
(PAP Biznes)
tj/