Agora wypracowała w III kw. 27,8 mln zł zysku EBITDA, powyżej konsensusu

Grupa Agora wypracowała w trzecim kwartale 27,8 mln zł zysku EBITDA bez wpływu MSSF 16 wobec 17 mln zł przed rokiem. Wynik okazał się o 25,2 proc. wyższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

(fot. Krzysztof Wierzbowski / FORUM)

Oczekiwania siedmiu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 19,9 mln zł zysku do 23,4 mln zł zysku.

Zysk operacyjny według nowego standardu rachunkowego MSSF 16 wyniósł 8,3 mln zł wobec 4,1 mln zł straty przed rokiem. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali neutralnego wyniku (ok. 0 zł).

Strata netto Agory (MSSF 16) sięgnęła 3,1 mln zł wobec 2,8 mln zł straty rok wcześniej. Saldo przychodów i kosztów finansowych wyniosło minus 9,7 mln zł wobec minus 0,4 mln zł przed rokiem - koszty kredytów i leasingu wzrósł m.in. w związku ze zmianą standardu rachunkowego o 5 mln zł, a różnice kursowe wynikające z MSSF 16 obniżyły wynik o 11 mln zł. Z drugiej strony Agora odnotowała 7 mln zł zysku na zmianie wyceny udziałów w spółce Online Technologies HR.

Zysk netto grupy bez uwzględniania MSSF 16 wyniósł 7,5 mln zł.

Wyniki grupy Agory w trzecim kwartale 2019 roku bez wpływu standardu MSSF 16 i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł)
3Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2019 rdr








Przychody 293,3 271,6 8,0% 13,3% 8,7% 871,5 9,6%
EBITDA MSR 17 27,8 22,2 25,2% 62,6% 133,6% 60,3 18,5%
EBIT 8,3 0,0 - - - -13,1 -5,1%








marża EBITDA 9,5% 8,3% 1,20 2,87 5,07 6,92% 0,52
marża EBIT 2,8% 0,0% 2,83 3,91 6,24 -1,50% 0,23

Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 293,3 mln zł i były 8 proc. powyżej średniej prognoz analityków (271,6 mln zł). Sprzedaż wzrosła o 13,3 proc. rok do roku.

Koszty operacyjne grupy wzrosły w trzecim kwartale o 8,4 proc. do 285 mln zł. Za większość wzrostu odpowiadała wyższa o 85,3 proc. amortyzacja - koszty bez amortyzacji wzrosły o 2,6 proc. rok do roku.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej (bez MSSF 16) grupy były w trzecim kwartale dodatnie i wyniosły 24,4 mln zł wobec 20 mln zł przepływów przed rokiem.

Agora utrzymała w raporcie prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku o 1,5-3,5 proc. Spółka nadal szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.

W trzecim kwartale, według szacunków Agory rynek reklamowy wzrósł o 6 proc., przy czym wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 2 proc., internetową 12 proc., radiową 11,5 proc., zewnętrzną 12,5 proc., a kinowa 9 proc. Wydatki w czasopismach spadły o 6,5 proc., a w dziennikach 9 proc.

SEGMENTY OPERACYJNE

Segment działalności filmowo-książkowej grupy Agora w trzecim kwartale zwiększył przychody o 28,6 proc. rok do roku, do 122,6 mln zł - sprzedaż biletów do kin wzrosła o 14,2 proc., a sprzedaż barowa o 35,1 proc. O 18 proc. rok do roku wyższa była sprzedaż reklam w kinach.

Koszty operacyjne wzrosły jednocześnie o 27,1 proc. do 112 mln zł.

Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 25,5 proc. do 18,7 mln zł.

Agora podała, że przychody sieci kin Helios wzrosły w trzecim kwartale o 16,6 proc., podczas gdy cały rynek zwyżkował o 5,2 proc. Frekwencja w "Heliosie" wzrosła o 20,5 proc. rok do roku - rynkowy wzrost był mniejszy i sięgnął 4,5 proc. Udział spółki w rynku po trzech kwartałach, według liczby sprzedanych biletów, wzrósł do 22,6 proc. z 21,1 proc. w 2018 roku.

W raporcie podano, że biorąc pod uwagę repertuar na resztę bieżącego roku, spółka uważa, że w 2019 r. frekwencja może być na wyższym poziomie od tej odnotowanej w 2018 r. Po trzech kwartałach roku rynek notuje wzrost o 5,6 proc. rdr - sprzedano 43,1 mln biletów.

W czwartym kwartale "Helios" planuje uruchomić czterosalowe kino w Legionowie na łącznie 600 miejsc oraz dwie nowe sale kinowe o wyższym standardzie - "Helios Dream" - w Łodzi i Poznaniu.

Spółka liczy na wyższe rok do roku przychody z działalności filmowej - w czwartym kwartale wyniosły one 3,2 mln zł.

W segmencie prasowym przychody grupy spadły o 9,6 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 63,2 mln zł. Koszty operacyjne obniżyły się o 12,2 proc. do 63,9 mln zł. Zysk EBITDA sięgnął 1,1 mln zł wobec 1,1 mln zł straty przed rokiem.

Od 1 lipca działalności poligraficzna grupy została włączona do segmentu Prasa – przychody ze sprzedaży usług poligraficznych na rzecz klientów zewnętrznych w trzecim kwartale spadły o 32 proc. rdr do 11,2 mln zł.

Wynik EBITDA segmentu reklamy zewnętrznej (spółka AMS) sięgnął 9,9 mln zł i był o 41,4 proc. wyższy niż przed rokiem, przy przychodach na poziomie 42,1 mln zł - sprzedaż wzrosła o 12,9 proc. Agora podała, że wzrost przychodów segmentu nastąpił głównie dzięki kampaniom realizowanym na nośnikach typu premium citylight oraz digital, m.in. dzięki konsolidacji przejętej w lipcu spółki Piano Group.

Wynik EBITDA segmentu internetowego wzrósł o 1,8 proc. do 5,6 mln zł - przychody wzrosły o 21,1 proc. do 48,2 mln zł, jednak o 25,3 proc. wyższe były również koszty operacyjne. Zarówno wzrost wpływów ze sprzedaży reklam, jak i wyższe koszty (głównie dzierżawa powierzchni reklamowych) wynikały z działalności spółki Yieldbird.

Zysk na działalności radiowej Agory wzrósł do 3,6 mln zł, o 28,6 proc. rok do roku, co było efektem o 12,8 proc. niższych przychodów oraz nieco wolniejszego wzrostu kosztów. Stacje grupy nie zanotowały istotnych zmian udziałów w słuchalności.

„Będziemy bardziej selektywnie podchodzić do rozwoju nowych, pozamediowych obszarów działalności. Biznesem, w którym rozwój zostanie najprawdopodobniej przesunięty jest rozrywka rodzinna w centrach handlowych – obecnie nie znaleźliśmy projektów konkurencyjnych dla naszego modelu kinowego, tj. takich które dałyby nam wyższą stopę zwrotu niż działalność kinowa. Priorytetem pozostaje kino” – powiedział prezes podczas konferencji.

Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory podała jednocześnie, że grupa nadal rozgląda się za akwizycjami w segmencie gastronomicznym, internetowym oraz nie wyklucza niewielkich przejęć w segmencie rozrywki.

Strategia Agory na lata 2018-2022 zakłada inwestycję ok. 500 mln zł w nowe dla grupy biznesy.

„Jesteśmy w tym okresie, w którym odbywają się rozmowy na temat istotnej części budżetów z największymi klientami i jak zwykle jest to moment silnej presji na wydawców. W związku z tym bierzemy pod uwagę, że dynamika rynku w przyszłym roku może być porównywalna do tegorocznej, może nawet odrobinę niższa” – powiedział prezes podczas konferencji.

Agora utrzymała w raporcie kwartalnym prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku o 1,5-3,5 proc. Spółka nadal szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna ma zwiększyć się o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach pójść w dół o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.

W trzecim kwartale, według szacunków Agory rynek reklamowy wzrósł o 6 proc., przy czym wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 2 proc., internetową - poszły w górę o 12 proc., radiową - zwiększyły się o 11,5 proc., zewnętrzną zwyżkowały o 12,5 proc., a kinową - wzrosły o 9 proc. Wydatki w czasopismach spadły o 6,5 proc., a w dziennikach zmniejszyły się o 9 proc.

kuc/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
16 9 arfeneusz

Co taka cisza? Jak spadały przychody, to było larum, teraz brak. W związku z tym może ja się wypowiem. Serdeczne gratulacje dla zarządu za dobre wyniki. Życzymy lepszych :D

! Odpowiedz
4 12 aerk

Jerusalem Post trzyma sie.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
AGORA -0,41% 9,76
2019-12-12 16:08:42
WIG 1,96% 56 621,06
2019-12-12 17:15:02
WIG20 2,68% 2 102,19
2019-12-12 17:15:00
WIG30 2,46% 2 411,15
2019-12-12 17:15:01
MWIG40 0,17% 3 841,63
2019-12-12 17:15:01
DAX 0,57% 13 221,64
2019-12-12 17:37:00
NASDAQ 0,73% 8 717,32
2019-12-12 22:03:00
SP500 0,86% 3 168,57
2019-12-12 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.