REKLAMA
GPW

Allegro pokazało wyniki. Wzrosły przychody, przybyło klientów

2023-09-28 02:26, akt.2023-09-28 06:38
publikacja
2023-09-28 02:26
aktualizacja
2023-09-28 06:38

Skorygowana EBITDA grupy Allegro w drugim kwartale 2023 roku wzrosła o 19,9 proc. do 580,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 524,2 mln zł.

Allegro pokazało wyniki. Wzrosły przychody, przybyło klientów
Allegro pokazało wyniki. Wzrosły przychody, przybyło klientów
fot. T. Schneider / / Shutterstock

Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w drugim kwartale o 11,3 proc. r/r do 13,48 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce.

W całym pierwszym półroczu GMV zwiększyła się o 12,6 proc r/r.

Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 18,4 proc. r/r do 1,89 mld zł w drugim kwartale i o 20,4 proc. r/r w pierwszym półroczu dzięki większej monetyzacji i wyraźnemu wzrostowi przychodów z działalności reklamowej.

Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,3 mln w drugim kwartale.

Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 9,4 proc. r/r do 3 664 zl. przyspieszając też tempo wzrostu w ujęciu kwartalnym.

Zwyżkujące GMV i średnia prowizja od sprzedaży (take rate) przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 22,1 proc. r/r do 673,4 mln zł w drugim kwartale i o 25,6 proc. w pierwszym półroczu.

Skonsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową grupy, zwiększyła się o 10,3 proc. r/r w drugim kwartale i o 15,4 proc. r/r w pierwszym półroczu.

Przychody grupy wzrosły o 8,5 proc.w drugim kwartale i o 31 proc. w pierwszym półroczu, a skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA urósł o 19,9 proc. r/r w drugim kwartale i o 17,3 proc. w pierwszym półroczu.

W trzecim kwartale 2023 r. Allegro planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 10-11 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 19-21 proc. i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA do 30-32 proc. r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w trzecim kwartale o 10-12 proc. r/r, przychody będą o 32-34 proc. niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 100-110 mln zł.

Wydatki inwestycyjne Allegro szacowane są na 85-95 mln zł w Polsce i 20-25 mln zł za granicą.

Na poziomie skonsolidowanym Allegro szacuje wzrost GMV w trzecim kwartale na 8-9 proc. r/r, a przychodów na +3-5 proc. r/r.

Skorygowany zysk EBITDA grupy powinien być o 23-25 proc. wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX na trzeci kwartał spodziewany jest na poziomie 105-120 mln zł.

Polski biznes Allegro, który odpowiada za niemal 94 proc. GMV grupy, odnotował w drugim kwartale wyniki w większości zgodne lub lepsze od oczekiwań na wszystkich poziomach. Ponad 40 proc. wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie takie jak Supermarket, Zdrowie i Uroda, czy Moda.

Jon Eastick, CFO Allegro, wskazuje, że skoncentrowanie się na kluczowych celach biznesowych i ciągły postęp w ramach naszego programu Fit to Grow pomogły obniżyć nakłady inwestycyjne i zwiększyć marże w drugim kwartale.

"Pomimo utrzymujących się słabych nastrojów wśród konsumentów w regionie, ograniczyliśmy stratę skorygowanej EBITDA Grupy MALL, a pierwsze tygodnie działania Allegro.cz dają podstawy do optymizmu jeśli chodzi o przyspieszenie wzrostu. Wpływ zeszłorocznych inicjatyw dochodowych na wskaźnik take rate w połączeniu ze świetnymi dochodami reklamowymi przełożyły się na wyższe przychody w Polsce, a wzrost skorygowanej EBITDA znacznie przekroczył oczekiwania" - powiedział.

Duży postęp w zakresie marż i generowania gotówki zapewnił kolejny spadek dźwigni finansowej, co zamierzamy kontynuować. Allegro czyni postępy także pod kątem efektywności i generowania przepływów pieniężnych, a dzięki startom nowych marketplace’ów w regionie chcemy przyspieszyć tempo wzrostu GMV grupy w perspektywie średnioterminowej. W nadchodzących kwartałach oczekuje się poprawy sytuacji gospodarczej w większości krajów, w których działamy, więc jesteśmy przekonani, że szeroki wybór i świetne ceny sprawią, że Allegro pozostanie najlepszym miejscem do robienia zakupów - w regionie jak i poza nim" - dodał.

Poniżej przedstawiamy skonsolidowane wyniki Allegro w drugim kwartale 2023 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników.

dane w mln zł.

2Q2023 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2023 rdr
Przychody 2398,0 2469,0 -2,9% 8,5% 3,3% 4719,0 31%
EBITDA skoryg. 580,4 524,2 11% 20% 9,3% 1111,3 17%
EBIT 303,4 249,6 22% 45% 21% 554,0 13%
zysk netto j.d. 119,0 137,3 -13% -287% -24% 276,0 167%
marża EBITDA 24,2% 21,2% 2,96 2,30 1,33 23,55% -2,73
marża EBIT 12,7% 10,1% 2,54 3,20 1,86 11,74% -1,87
marża netto 5,0% 5,6% -0,60 7,84 -1,80 5,85% 2,98

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (3)

dodaj komentarz
karbinadel
Propaganda i dojenie na maksa polskich przedsiębiorców. PiS bis :)
inwestor.pl
Piękna manipulacja. Wzrosły przychody, przybyło klientów, a co było z zyskiem? Eeee tam, kto doczyta do samego dołu? :-)

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki