Tak było ze zmianą ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - czytamy w "Dzienniku". Projekt nowelizacji napisali pracownicy Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), która zrzesza wielkie sieci handlowe, takie jak Tesco, Auchan czy Carrefour.
Przepisy miały łamać monopol firm, które emitują bony - na przykład: Sodexho i Accor. Ale przy okazji POHiD załatwił w komisji Palikota coś dla siebie. Zaproponował, żeby bony można było sprzedawać poniżej nominalnej ceny. A to premiuje tylko hipermarkety, które mogą pozwolić sobie na upusty, bo mają gigantyczne obroty - pisze "Dziennik".
Rynek bonów, które firmy w ramach nagród dają pracownikom, to wielki interes - 2 do 3 miliardów złotych rocznie. Zmiana, na której zależało właścicielom wielkich sklepów, przeszła także przez Senat. Zawetował ją dopiero prezydent.
IAR/"Dziennik"/as/jędras
Źródło:IAR