REKLAMA
TYLKO U NAS

Temu wyprzedziło Allegro. Przełom w handlu internetowym

2025-04-10 09:10
publikacja
2025-04-10 09:10

Więcej Polaków robi zakupy online, korzystając z Temu niż Allegro – wynika z pomiarów Mediapanelu. Po raz pierwszy w historii chińska platforma została liderem, prześcigając największego polskiego potentata e-commerce – podał serwis Wirtualnemedia.pl.

Temu wyprzedziło Allegro. Przełom w handlu internetowym
Temu wyprzedziło Allegro. Przełom w handlu internetowym
fot. Thaspol Sangsee / / Shutterstock

Nowe badanie Mediapanelu wskazuje, że w marcu tego roku po raz pierwszy liderem kategorii e-commerce zostało Temu. Liczba jego użytkowników wyniosła 18,11 mln, czyli zwiększyła się w ciągu miesiąca o ponad 400 tys. Pozwoliło mu to osiągnąć 60,98 proc. zasięgu. Kupujący spędzali tam średnio 58 minut i 18 sekund. Z kolei Allegro w tym samym czasie miało 17,84 mln realnych odwiedzających, co przełożyło się na 60,04 proc. zasięgu. Na polskiej platformie spędzali oni średnio 1 godzinę 54 minuty i 44 sekundy, czyli o ponad 64 minuty więcej niż na Temu.

Na podium również Media Expert

Na trzecim miejscu w marcowym badaniu Mediapanelu w kategorii e-commerce znajduje się Media Expert, które miało 11,78 mln realnych użytkowników. Dało mu to 39,66 proc. zasięgu. Kupujący spędzali na tej witrynie średnio 6 minut i 38 sekund. Z kolei kolejna chińska platforma Aliexpress osiągnęła wynik 10,8 mln odwiedzających, z których każdy spędził tam 49 minut i 38 sekund.
Według serwisu Wirtualnemedia.pl już od wielu miesięcy Temu zbliżało się w wynikach Mediapanelu do Allegro, które było wieloletnim liderem tego zestawienia. Jeszcze w lutym polski serwis odwiedziło 17,85 mln internautów, podczas gdy chińskiego konkurenta 17,72 mln osób. Po raz pierwszy Temu przekroczyło poziom 13 mln użytkowników w listopadzie 2023 r, a w styczniu ub.r. miała ich już 14,92 mln, w sierpniu – 15,76 mln, a w grudniu – rekordowe jak dotąd 18,24 mln.

Nie pomogły duże wydatki na marketing

Aby wzmocnić swoją pozycję, Allegro zwiększyło wydatki na marketing. W 2024 roku grupa wydała na ten cel 1,61 mld zł, czyli o 30,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ekspertów rynkowych, cytowanych przez Wirtualnemedia.pl, Temu osiąga tak dobre wyniki dzięki przemyślanej i agresywnej polityce cenowej, a także szerokiemu wyborowi produktów, również takich, których nie można kupić gdzie indziej.

KW

Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (18)

dodaj komentarz
mial44
Media Expert to akurat polski sklep wiec akurat to chyba dobrze, ze rownież jest na podium?
jas2
Wróg? Owszem. Ale swój! Na własnej krwi wychodowany! Po co nam inny z Azji?
intisol
Temu to badziewny interfejs i znacznie gorsza jakość i bezpieczeństwo produktów. A przy tym kupując tam, wspiera się wrogi nam chiński reżim. Nigdy w życiu.
mantykora
a później idziesz i kupujesz w markecie np.: otwieracz do butelek za 19,00 i jest radość i szczęście i miłość do wszystkiego, oprócz wspierania tego tam reżimu...

a tu się okazuje, że ten otwieracz właśnie robili w chinach za 0,50 i importowali go Tobie pod nos...
bha
Dopóki ludzie nie przejrzą na oczy.
stain
Tak w ogóle to wirtualnemedia wzięły kasę od Temu za te wyjątkowo naciągane wynurzenia o rzekomej zmianie lidera na rynku, a wy tylko przepisaliście? Czy też wzięliście działkę za tekst sponsorowany?
stain
Żeby nie było - nie mam nic wspólnego z Allegro, jedynie nie toleruję prymitywnych prób robienia ludziom wody z mózgu
enthe
Lepiej i taniej kupić u źródła, niż u pośrednika.
Poza tym kupując u chińczyka nie wspierasz poprzez podatki rządzącego reżimu w PL.
Same korzyści.
stain
Porównajcie obroty, a nie jakieś tam niby liczby wejść (zapewne bez odsiewki sztucznego ruchu).
W 2024 roku Allegro 47 mld zł (bez vat), Temu 1,9 mld zł.
inwestor.pl
Na Allegro masz te same chińskie badziewie, ale z wyższą prowizją. Nic dziwnego, że tracą rynek od kilku lat.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki