Na losowo wybrane adresy mailowe trafiły wiadomości informujące o zablokowaniu konta w Banku Millennium. To próba wyłudzenia danych do logowania od klientów banku. Nadawcą tych maili nie jest bank.
„Twój dostep do konta zostal zabΙokowany. MaksymaΙna Ιiczba nieudanych prób uwierzytelnienia zostal osiagniety, dla wlasnego bezpieczenstwa, dostep zostal tymczasowo zabΙokowany. Aby przywrócic dοstep, kΙiknij: Lοgowanie do MilΙenet i przystapic do procesu weryfikacji.” – wiadomości o takiej treści trafiły dziś na losowo wybrane adresy e-mail.
Wiadomość na pierwszy rzut oka przypomina komunikat z banku, ale napisana jest nieudolną polszczyzną. Powinno to od razu wzbudzić podejrzenie klientów. Jest to klasyczny atak phishingowy, którego celem jest wyłudzenie danych do bankowości internetowej od klientów Banku Millennium. Strona, na którą kieruje link, nie jest stroną banku.
Nie należy wprowadzać tam żadnych poufnych informacji, bo trafią one w ręce złodziei.
W ostatnich dniach mieliśmy do czynienia z podobnymi atakami skierowanymi do klientów innych banków, między innymi mBanku i PKO Banku Polskiego.
Oszuści znowu celują w mBank

Do skrzynek mailowych znowu trafiają wiadomości wycelowane w klientów mBanku. Przygotowane przez oszustów komunikaty mają różną treść, ale ich cel jest jeden – przekierowanie użytkownika na podrobioną stronę logowania i wyłudzenie danych potrzebnych do wejścia do serwisu transakcyjnego, a następnie danych karty płatniczej.



























































