Od 19 stycznia Amazon przestanie akceptować karty kredytowe ze znakiem Visa wydawane w Wielkiej Brytanii. Gigant e-handlu nie jest zadowolony z poziomu opłat związanych z przyjmowaniem plastików.


Przeczytaj także
Po opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej organizacje płatnicze wprowadziły zmiany w swoich taryfach opłat dla kart wydawanych na Wyspach. Wykorzystały zatem możliwość uniknięcia limitów wynikających z unijnych regulacji. To właśnie kwestia opłat stała się przyczyną starcia z gigantem e-commerce – Amazon zdecydował się na drastyczny krok.
Firma ogłosiła 17 listopada, że od 19 stycznia 2022 r. nie będzie akceptować na swojej platformie płatności kartami kredytowymi Visa emitowanymi w Wielkiej Brytanii. Karty debetowe pozostaną mile widziane, ale droższe z punktu widzenia detalisty kredytówki znalazły się na cenzurowanym.
BBC cytuje stanowisko Amazon, w którym wskazano, że „koszty akceptacji kart pozostają przeszkodą dla biznesu, który aspiruje do proponowania klientom najlepszych cen”. Firma podkreśliła również, że koszty obsługi transakcji powinny spadać wraz z rozwojem technologii, tymczasem „pozostają one wysokie lub nawet wzrastają”.
Visa wyraziła natomiast rozczarowanie faktem, że Amazon grozi ograniczeniem swobody wyboru konsumentów. Organizacja podkreśliła, że od wielu lat współpracuje z detalistą i podejmie działania, które będą zmierzać do załagodzenia sporu. Doniesienia o konflikcie z niepokojem przyjęli jednak inwestorzy, a akcje przedsiębiorstwa na nowojorskim parkiecie potaniały o ponad 5 proc.

Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR>
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Amerykańscy komentatorzy zwracają uwagę, że potyczka na brytyjskim rynku może być tylko wstępem do poważniejszej bitwy, która rozegra się wokół opłat kartowych w USA. Po kilku zmianach terminów (uzasadnionych m.in. trwającą pandemią) w kwietniu 2022 r. wejdą w życie zmiany stawek Visa i Mastercard w Stanach Zjednoczonych. Podwyżki kosztów mają odczuć głównie sprzedawcy z sektora e-commerce.