Sniper Ghost Warrior to najbardziej znana seria gier CI Games, której dwie dotychczasowe odsłony rozeszły się do tej pory w ponad 5,5 milionach sztuk. Dzięki trzeciej części spółka ma zamiar wyznaczyć nowe standardy w segmencie strzelanek o specjalizacji snajperskiej. Czym Sniper 3 będzie różnił się od poprzednich wersji? Co stanowi dla
niego największą konkurencję? O tym w materiale Bankier.tv.


Prezes CI Games: To nasza najdroższa gra
To połączenie kilku gatunków: pierwszoosobowej strzelanki z naciskiem na tryb snajperski, gry taktycznej i gry z otwartym światem. Zadaniem gracza jest nie tylko skuteczne i ciche eliminowanie kolejnych celów kluczowych dla fabuły, ale także zbieranie informacji na ich temat oraz samodzielne planowanie przebiegu akcji.
Nad trzecią częścią serii pracuje stale ponad 80 osób zatrudnionych w dwóch oddziałach firmy, CI Games współpracuje też ze sprawdzonymi i renomowanymi partnerami zewnętrznymi. To m.in. studio Virtuos (współpracujące choćby z Electronic Arts czy Ubisoftem), a także artyści z doświadczeniem nabytym przy takich projektach jak: Mass Effect 3, Bloodborne, Mortal Kombat, seria God of War, Age of Conan, Tomb Raider, Far Cry 2, Bioshock 1 i 2, League of Legends i wiele innych.
„Swój model biznesowy opieramy na wiedzy”, mówi Marek Tymiński, szef CI Games. „To nasi pracownicy są autorami koncepcji i projektu gry, wykonawstwo zaś w dużej mierze zlecane jest wybranym przez nas sprawdzonym podmiotom. Pełna kontrola nad wizją kreatywną oraz procesem tworzenia gry pozostaje po naszej stronie.”
Jak szacuje CIG, budżet produkcji trzeciej części Snipera będzie zbliżony lub nieco wyższy niż w przypadku poprzedniego przeboju studia, czyli Lords of the Fallen (to ok. 30 mln zł). CI Games zakłada, że budżet gry Sniper: Ghost Warrior 3, której
premierę zaplanowano na II kwartał 2016 roku, wyniesie blisko 40 mln zł. Decyzje w sprawie budżetu marketingowego zostaną dopiero podjęte w oparciu o rozmowy z partnerami biznesowymi.
Rozmawiała Anna Drozd


























































