PayPal i OpenAI ogłosiły strategiczne partnerstwo, które może być rewolucją w tradycyjnym handlu internetowym. Dzięki współpracy obu gigantów użytkownicy ChatGPT zyskają możliwość natychmiastowych płatności, a sprzedawcy korzystający z technologii AI będą mogli przetwarzać transakcje z PayPalem.


Kluczowym krokiem jest wdrożenie przez PayPala rozwiązania o nazwie Agentic Commerce Protocol (ACP). Miliony użytkowników ChatGPT będą mogli finalizować zakupy w zaledwie kilku dotknięciach ("from chat to checkout"), wykorzystując swoje konta PayPal, co według prezesa i CEO PayPala, Alexa Chrissa, stworzy całkiem nową jakość w doświadczeniach zakupowych online.
Płatności w ChatGPT
Osoby, które korzystają jednocześnie z OpenAI i PayPala, w trakcie czatów otrzymają dostęp do metod płatności zgromadzonych w cyfrowym portfelu, takich jak bank, saldo PayPal czy karty. Transakcje zostaną objęte znaną już z PayPala ochroną kupujących i sprzedających oraz mechanizmem rozwiązywania sporów, które cenią sobie klienci PayPala.) oraz standardową ochronę transakcji.
PayPal przejmie także funkcję procesora płatności dla kart w ramach OpenAI Instant Checkout, które pozwala na dokonywanie zakupów poprzez chatboty.
Nowe możliwości dla 10 mln firm
Partnerstwo między dwoma gigantami otwiera szerokie możliwości dla sprzedawców. PayPal, który obejmuje 10 milionów sprzedawców, udostępni w ChatGPT katalogi produktów obsługiwanych firm, dzięki czemu użytkownicy będą je mogli przeglądać i kupować od razu w ramach rozmów z czatbotami. Wdrożenie tego rozwiązania jest planowane na 2026 rok.
Co istotne dla detalistów, PayPal ma pełnić rolę zaufanej, skalowalnej warstwy dostępu (serwer ACP), która obsłuży wszystkie aspekty transakcji. Sprzedawcy korzystający z PayPala nie będą musieli osobno wdrażać protokołu ACP, aby sprzedawać swoje produkty w ChatGPT.
Dodajmy także, że PayPal strategicznie rozszerza użycie technologii OpenAI wewnątrz własnej firmy. Obejmuje to wdrożenie ChatGPT Enterprise dla ponad 24 000 pracowników i umożliwienie inżynierom korzystania z narzędzi takich jak Codex, co ma przyspieszyć rozwój produktów i innowacji.





























































