Nadchodzą tłuste lata dla handlu internetowego

Polski rynek od dawna jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. A będzie jeszcze lepiej, gdy wzbogacą się młodzi klienci, dla których kupowanie w sieci to chleb powszedni.

Nadchodzą tłuste lata dla handlu internetowego
Nadchodzą tłuste lata dla handlu internetowego (ingimage)

Z raportu firmy McKinsey wynika, że Polacy w wieku 10-24 lata do 2020 roku podwoją swoje dochody (do 26,6 mld zł), zaś konsumenci w wieku 25-34 lata zwiększą w tym samym czasie dochody o 42,4 proc. (do 36,4 mld zł) - pisze "Rzeczpospolita".

Ta zmiana może oznaczać skutki dla handlu internetowego, którego wartość w tym roku ma wynieść ok. 35 mld zł.

"Na rynku pracy coraz mocniej będzie widoczna grupa wychowana na internecie, jej dochód będzie znacząco rósł. Można oczekiwać, że ci ludzie zakupy też częściej będą robić online, zatem rynek może z tego powodu rozwijać się znacznie szybciej" - zauważa Wojtek Bogdan, lider praktyki dóbr konsumpcyjnych i handlu w McKinsey.

Internauta internaucie nierówny

Statystycznie każdy spędza w sieci już sześć godzin dziennie, 90 proc. korzysta z WiFi w domu, to jednak - jak wynika z najnowszego raportu "Cyfrowi Polacy - konsumenci w czasach e-rewolucji" wśród użytkowników internetu wyłania się kilka grup. Analitycy McKinsey & Company wymieniają sześć najbardziej charakterystycznych: "Cyfrowi wszystkożercy", "Aspirujące entuzjastki", "Cyfrowy Kowalski", "Zamożny pragmatyk", "E-minimalistki", "Staroświecki internauta". Płeć poszczególnych grup jest odzwierciedleniem tego, czy mężczyźni, czy kobiety stanowią w niej większość.

Cyfrowi wszystkożercy - to niemal jedna czwarta wszystkich internautów. Są wykształceni, zamożni i to oni uczestniczą najaktywniej w e-rewolucji.

Aspirujące entuzjastki - to już co piąty internauta. Zazwyczaj jeszcze studiują lub rozpoczynają dopiero pracę. Choć mają mniej pieniędzy na technologiczne nowinki, to i tak udzielają się w sieci aktywnie, tworząc np. blogi.

Cyfrowy Kowalski, czyli kolejna jedna piąta internetowej populacji sieć traktuje bardzo praktycznie. Korzysta przede wszystkim z mediów społecznościowych lub przegląda strony w poszukiwaniu konkretnych informacji.

Zamożny pragmatyk - określenie to dotyczy 13 proc. cyfrowej populacji. Jest najlepiej wykształcony i ma niezłą sytuację finansową. Internet także traktuje jako źródło informacji.

E-minimalistki - reprezentują 14 proc. cyfrowej Polski. To grupa młoda, o niewielkich dochodach, mniej chętna internetowi, najrzadziej korzysta z bankowości elektronicznej czy e-zakupów.

Staroświecki internauta - określenie dotyczy jednej dziesiątej cyfrowej populacji. To najstarsi Polacy, którzy powoli decydują się włączyć do gospodarki cyfrowej, ale wciąż podchodzą do technologii nieufnie.

(PAP)

mmi/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 0 ~niepelnosprawny_org

ale np. Aliexpress padł, tylko wybrane rzeczy dobre, i dobrze niższej cenie....

! Odpowiedz
3 3 ~endi

Czyli czas na nowy podatek ...

! Odpowiedz
3 1 ~abc

Zdanie kluczowe cyt: "zaś konsumenci w wieku 25-34 lata zwiększą w tym samym czasie dochody".
Jak?
500+, płac minimalna?
Bo przecież nie pracodawcy.
Ci raczej ściągną do Polski Ukraińców.

! Odpowiedz
0 5 ~daffa

Nie ma co odkryliście nową amerykę razem z ekspertem z mckinsey. Tak trzymać

! Odpowiedz
1 6 ~drPrad

Kupe tez beda robic przez Internet ?

Zeby mi tylko swiatlowodu nie zas.ra.li :(

a jak zechca sie pobzyczyc to co kuske w gniazdko i heja ?

! Odpowiedz
2 4 ~jojo

"10-24 lata do 2020 roku podwoją swoje dochody "
czyżbyśmy stawali się Bangladeszem Europy, że dzieci 15latnie będą pracować.
w sumie wszystko jest możliwe

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne