REKLAMA

MMS idealny dla kobiet, lecz ciągle zbyt drogi

2003-10-28 10:14
publikacja
2003-10-28 10:14
Badanie znajomości i postrzegania usług MMSowych przeprowadzone przez firmę One-2-One wskazuje, że zaledwie co dziesiąty użytkowników telefonu komórkowego wie, do czego służy MMS.

Co ciekawe zdecydowanie większą ochotę wypróbowania nowej usługi wykazują kobiety. One-2-One - integrator usług mobilnych przeprowadził badanie użytkowników telefonii GSM analizujące znajomość usług MMS (Multimedia Messaging Service) i stosunek do nich w rok od komercyjnego ich wdrożenia przez operatorów GSM w Polsce. Z badania wynika, że zaledwie 11 procent osób dotąd korzystających z innych usług dodanych (zwłaszcza serwisów SMSowych) wie czym jest MMS i potrafi opisać najbardziej podstawową funkcjonalność tej usługi. Jednocześnie 19 proc. deklaruje posiadanie telefonu z funkcją MMS. Wynika z tego, że 43 procent osób, które potencjalnie mogłyby korzystać z usług MMSowych nie wie jeszcze do czego mogą one służyć.

Istnieje kilka przyczyn ciągle stosunkowo niskiego poziomu rozpowszechnienia MMSów. Niewątpliwie jednej z nich można upatrywać w cenie usługi, która obecnie średnio wynosi 2 złote. Respondenci uznali, że ceną powszechnie akceptowaną byłaby kwota 60 groszy. Obserwacja ta jest w przybliżeniu zgodna z badaniami prowadzonymi w innych krajach, według których akceptowana proporcja ceny SMS do MMS powinna wynosić 1:2.

Ciekawą obserwacją wynikającą z badania jest również zdecydowanie większe zainteresowanie korzystaniem z MMSów wśród kobiet. 57 procent kobiet, które posiadają telefon MMSowy wysłało przynajmniej jedną wiadomość multimedialną, podczas gdy ten sam odsetek wśród mężczyzn wyniósł zaledwie 17 proc.

„Wiele innych aspektów badania One-2-One potwierdza, że postrzeganie MMSów jako zaledwie wzbogaconej odmiany SMSów jest błędne. Ewidentnie mamy do czynienia z zupełnie nową jakością, która będzie miała swoją wyrazistą specyfikę i wniesie liczne nowe zastosowania, przeznaczone również dla nowych użytkowników” – powiedział Tomasz Długiewicz, prezes zarządu One-2-One.

Badanie zostało przeprowadzone przez Dział Badań i Rozwoju One-2-One we wrześniu 2003 przy użyciu metody CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo). W badaniu wzięło udział 120 osób dobranych losowo spośród użytkowników usług dodanych w telefonii GSM.

Informacje o firmie:
One-2-One Sp. z o.o., operator portalu SuperSMS.pl, jest firmą działającą w obszarze marketingu precyzyjnego. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi do budowania relacji i nawiązywania interaktywnej komunikacji firm z klientami w oparciu o nowe technologie mobilne, w szczególności SMS i MMS oraz rozwiązania internetowe. Laureat konkursu Media Trend 2002. Do partnerów firmy należą liderzy różnych segmentów mediowych i gospodarczych, tacy jak:. Agora S.A., AWR Wprost, Onet.pl, Wirtualna Polska, czy wydawnictwo Marquard Sport Media. One-2-One Sp. z o.o. jest także liderem na rynku usług SMSowych dla stacji radiowych (sieć radiowa Eska, sieć radiowa Plus i grupa radiowa Agora).
Udziałowcem Spółki jest notowany na GPW fundusz MCI Management S.A.
Źródło:CentrumPrasowe.net
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki