Grupa LPP podtrzymuje cel 16 proc. wzrostu powierzchni i dwucyfrowego wzrostu przychodów w roku obrotowym 2020/21 - poinformowała LPP w prezentacji. Celem jest też poprawa marży operacyjnej.


Spółka podtrzymała też, że planowany CAPEX w tym okresie to ok. 1,12 mld zł. Planowane wydatki na sklepy to ok. 760 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 200 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT
Sieć grupy LPP miałaby liczyć na koniec roku obrotowego 2020/21 1.431,7 tys. m kw. wobec 1.231 tys. m kw. na koniec stycznia 2020 r.
Grupa planuje wejście na jeden nowy rynek ze sklepami własnymi, do Macedonii Północnej w drugiej połowie 2020 r.
Na koniec 2020/21 roku salony marki Reserved powinny być dostępne w 26 krajach.
LPP planuje też dalszy rozwój omnichannel.
Wśród szans na 2020/21 grupa LPP wymienia: udane kolekcje wszystkich marek (dodatnie LFL w każdej z marek), dalszy rozwój e-commerce na nowych rynkach, dostosowanie cen do zmienności kursów walut, RFID w pełni wdrożone w Reserved, implementacje w kolejnych markach, dalsze usprawnienia w logistyce.
Wyzwania to - według spółki - zmienność i poziom walut USD, RUB, UAH i EUR, rosnące koszty pracy oraz dalsze ograniczenia handlu w niedziele w Polsce.
Grupa LPP szacuje, że w czwartym kwartale roku obrotowego 2019/20 (4 miesiące) miała prawie 3,5 mld zł przychodów (ok. 14 proc. wzrostu rdr w porównywalnym okresie).
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w tym okresie 53,1 proc. i była stabilna rdr. Spółka podała, że wpływ na poziom marży miał mocniejszy kurs USD oraz mniej korzystna pogoda w IV kw. 2019, ale w styczniu 2020 r. marża wzrosła rdr.
Koszty SG&A wyniosły 1.382,8 mln zł. Jak podała spółka, efektywność kosztowa została utrzymana, mimo znacznego udziału internetu.
Zysk operacyjny w IV kw. 2019/20 wyniósł 412,4 mln zł. LPP zaznaczyła w prezentacji, że styczeń jest sezonowo miesiącem wyprzedażowym, w którym spółka notuje straty.
Według wstępnych danych, w ciągu 13 miesięcy roku 2019/20 przychody grupy LPP wyniosły 9,89 mld zł. Marża brutto na sprzedaży sięgnęła 51,8 proc., a zysk operacyjny 805,1 mln zł. (PAP Biznes)
pel/