Grodno do 2020 r. chce wejść do grona trzech największych podmiotów z branży. Przy wzroście produkcji budowlano-montażowej na poziomie min. 5 proc. rocznie spółka zakłada wzrost skonsolidowanych przychodów o minimum 20 proc. rocznie - wynika z opublikowanej przez firmę strategii na lata 2017-2020.


Dystrybutor artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych obecnie zajmuje piątą pozycję na rynku krajowym.
"Celem strategicznym grupy Grodno jest wejście do grona trzech największych podmiotów z branży do 2020 r. i kontynuacja tendencji rozwojowej w oparciu o stały, dodatni wynik finansowy" - poinformowała spółka w komunikacie.
"W warunkach wzrostu produkcji budowlano-montażowej na poziomie min. 5 proc. rocznie do roku 2020, zarząd Grodna zakłada wzrost poziomu skonsolidowanych przychodów o minimum 20 proc. rocznie" - dodała.
Strategia opiera się na dywersyfikacji i rozwoju oferty usługowo-asortymentowej oraz na ekspansji geograficznej na terenie Polski.
Grupa zamierza rozwijać sieć dystrybucji, przejmując dobrze prosperujące podmioty z branży, biorąc udział w nowo utworzonych spółkach zależnych, rozwijając model franczyzowy i uruchamiając nowe oddziały własne.
Obecnie Grodno ma w swoich magazynach 35 tys. pozycji.
"Wraz z rozwojem sieci dystrybucji zarząd planuje wzrost dostępności produktów o 10 proc. rocznie" - informuje firma.
Planowany jest rozwój oferty asortymentowej w zakresie systemów budynkowych.
Spółka chce m.in. umocnić pozycję w obszarze oświetlenia w technologii LED (zakładany jest wzrost tego segmentu z 7,5 proc. do 12,5 proc. udziału w skonsolidowanych przychodach).
Udział fotowoltaiki w przychodach ma wzrosnąć z 3 proc. do 7,5 proc.
Grodno rozwija też sprzedaż produktów pod marką własną - Luno. Obecnie udział tego segmentu w skonsolidowanych przychodach wynosi ok. 3 proc., a do 2020 r. ma wzrosnąć do 5 proc.
Rozwijana ma być oferta asortymentowa w segmencie elektronarzędzi (spodziewany jest wzrost segmentu z 1,5 proc. do 3 proc. udziału w przychodach).
W przypadku klimatyzacji, wentylacji i pomp ciepła spodziewany jest wzrost w przychodach grupy do 3 proc. z ok. 1,5 proc. obecnie.
Spółka chce się też koncentrować na obszarze automatyki budynkowej, nowych technologii, gromadzenia i przetwarzania danych.
Grodno stawia także na rozwój usług w zakresie audytów, projektowania, wykonywania i serwisu. Zarząd zakłada wzrost obszaru kompleksowych rozwiązań z obecnych 24 proc. do 40 proc. udziału w skonsolidowanych przychodach do 2020 r.
Strategia zakłada rozwój kanału B2B. Do 2020 r. sprzedaż za pośrednictwem kanału B2B powinna odpowiadać za 35 proc. skonsolidowanych przychodów.
Grodno zapowiada także rozwój usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-handlu oraz efektywniejsze wykorzystanie nieruchomości grupy. (PAP Biznes)
morb/ ana/