REKLAMA

ComArch rozbudowuje system billingowy sieci Polpak

2001-03-06 09:46
publikacja
2001-03-06 09:46

ComArch dla TP SA





ComArch podpisał z TP SA umowę na rozbudowę systemu billingowego sieci transmisji danych Polpak. Wartość zlecenia to ok. 6 mln zł. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy łączna wartość kontraktów podpisanych przez krakowską spółkę z tym operatorem przekroczyła 20 mln zł.

Systemy billingowe to jeden ze sztandarowych produktów ComArchu, a TP SA jest jednym z klientów strategicznych krakowskiej firmy. Co prawda, przedstawiciele spółki zapowiedzieli, że będą ograniczać procent przychodów generowanych od jednego klienta, warto jednak pamiętać, że drastyczna obniżka prognoz finansowych na 2000 r. była następstwem braku zleceń właśnie ze strony TP SA. Najwyraźniej jednak obie spółki doszły już do porozumienia.
Zgodnie z zapowiedziami, ComArch wyszedł ze swoimi usługami poza granice Polski. Spółka poinformowała, że prowadzi prace związane z wdrożeniem pełnych systemów billingowych u operatora w Niemczech i w Dubai Internet City w Emiratach Arabskich. Kolejnym rynkiem, z którym ComArch wiąże duże nadzieje, jest rynek amerykański, gdzie działa już firma zależna - ComArch Global.
Przy tworzeniu systemów billingowych ComArch współpracuje z Oracle Corporation Polska i Hewlett Packard Polska. Obecnie spółki przygotowują kolejną wersję systemu Tytan. Nowa wersja uwzględnia wszelkie wymogi stawiane systemom billingowym przez nowoczesnych operatorów telekomunikacyjnych. Premiera systemu odbędzie się na światowej wystawie systemów billingowych w Orlando na Florydzie w czerwcu br.
Mimo ostrej przeceny spółek informatycznych, kurs ComArchu zaczął spadać dopiero od lutego, czyli od czasu wejścia na GPW spółki zależnej - Interii. Od debiutu akcje portalu straciły już ok. 50%, co wyraźnie odbija się na notowaniach spółki-matki. Portal, który wcześniej był dużym atutem ComArchu, teraz może stać się ciężarem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie dla niego inwestora, który zapewniłby spółce finansowanie. Obecna koniunktura wokół dotcomów sprawia jednak, że może to być trudne, jeśli nie niemożliwe.



TOMaSZ MUCHALSKI
tomasz.muchalski@parkiet.com.pl







Źródło:
Tematy
Nawet 6 miesięcy za 0 złotych
Nawet 6 miesięcy za 0 złotych

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki