Answear liczy na powrót do większych wzrostów w następnych kwartałach, na razie spodziewa się spowolnienia - poinformowali przedstawiciele Answear na telekonferencji. Spółka stawia m.in. na rozwój marki PRM.


"Koniunktura w tej chwili słabnie, działania konkurencji się nasilają (...), był ciepły wrzesień - to nie są optymistyczne warunki do robienia biznesu. Ale zakładamy, że to jest krótkotrwałe, a jak się oziębi i rynek się przyzwyczai do Omnibusa (dyrektywa przewidująca zmiany w unijnym prawie ochrony konsumentów - przyp. PAP), myślę, że jesteśmy w stanie powrócić do większych wzrostów w następnych kwartałach, ale w najbliższym czasie spodziewamy się spowolnienia" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
Prezes zapytany, czy spodziewa się utrzymania dynamiki przychodów powyżej 30 procent w II połowie roku odpowiedział: "Nie możemy tak konkretnie wskazywać poziomów, procentów, na pewno w tej chwili czujemy, że to będzie pod presją, a zobaczymy, co przyniosą następne kwartały".
Na początku lutego 2023 r. Answear. com poinformował o podpisaniu warunkowej umowy kupna marek Sneakerstudio i PRM.
"Nasza strategia w zasadzie pozostaje niezmienna od początku wejścia na giełdę, oprócz tego, że w tej chwili została uzupełniona o rozwój marki PRM, który będzie jednym z ważniejszych celów w najbliższych kwartałach. Oczywiście startujemy ze stosunkowo niskiego pułapu, jeśli chodzi o poziom przychodów, stąd na pewno cały czas nasza koncentracja będzie się skupiać na tym ważniejszym aktywie w postaci marki Answear" - powiedział prezes.
"To, co planujemy zrobić dla marki PRM w najbliższym okresie to uruchomienie sprzedaży na pozostałych rynkach, na których działało SneakerStudio (teraz działające jako PRM - przyp. PAP), jak również pozyskanie kapitału na rozwój marki - w tym celu przeprowadzamy emisję 1 mln akcji. W tej kwestii zwołaliśmy walne zgromadzenie na 16 października, gdzie akcjonariusze podejmą decyzję o emisji" - powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear .com.
Dodał, że na przyszły rok spółka planuje uruchomienie nowego flagship store w Warszawie, a także uruchomienie nowej aplikacji mobilnej.
Jak wynika z prezentacji, ekspansja na nowe rynki marki PRM planowana jest w 2025 - 2026 r.
"Będziemy też decydować o ekspansji na kolejne rynki, ponieważ zasięg marki PRM nie będzie się tylko ograniczał do regionu CEE, ale mamy dużo większe plany i potencjał rozwoju" - dodał Jacek Dziaduś.
Answear. com zanotował w drugim kwartale 2023 roku 15,7 mln zł zysku EBITDA i 11,4 mln zł zysku netto. Konsensus PAP Biznes zakładał 16,2 mln zł zysku EBITDA i 9,9 mln zł zysku netto.
W całym I półroczu 2023 r. przychody wyniosły 556 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. rdr., EBITDA zwiększyła się o 55 proc. rdr. do 31 mln zł, z kolei zysk netto wzrósł o 282 proc. rdr i osiągnął wartość 15 mln zł.
"W I półroczu br. Answear .com konsekwentnie realizował strategię poprawiania oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki osiągnięte przez spółkę odzwierciedlają również efekty realizowanej ekspansji geograficznej, nowe rynki odpowiadają za blisko 10 proc. sprzedaży w okresie 6 miesięcy 2023 roku. Spółka odbudowała swoją pozycję na rynku ukraińskim, na którym w I półroczu br. osiągnęła sprzedaż 156 mln zł" - napisano w komunikacie prasowym.
"Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych marż, w I półroczu br. marża na sprzedaży wyniosła 41,9 proc. co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 p.p., pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu oraz dewaluacji hrywny" – powiedział cytowany w komunikacie Jacek Dziaduś. (PAP Biznes)
alk/ gor/